ֿישיבת ועד אמאי 2022 ספטמבר (21.09.2022) 

נוכחים: אורי מרקוביץ', יוני לינדר, אופיר לוטן, תמר ירון, ליאן לביא, בשיחה וירטואלית: עדי זילכה

1. סיכום אנימאטסורי 2022 ראשוני

מעדכן: אורי

הכנס היה הצלחה מסחררת ביחס לשנים קודמות מבחינת כמות מגיעים ורווח.

הסגל יצא מרוצה מהכנס.

ישיבת סיכום של אנימאטסורי תתקיים בשישי הקרוב, אורי מקיים שיחות סיכום אישיות עם הסגל. אורי מייעד ישיבת סיכום לדצמבר 2022 עם הועד הבא.

אורי מעוניין להמשיך לנהל את אנימאטסורי גם ב-2023. יש לו ע' מנהל שהביע עניין.

הצבעה – עבר פה אחד.

2. הצעה לצוות שנתי – צוות דוכנים שנתי

מעדכן: אורי

אורי קיבל פניה מלי-און סונג, שהייתה א' דוכנים וסגל דוכנים כבר בכמה כנסים, לבקשת הקמת צוות דוכנים שנתי. הם יהיו אחראים ל:

א. ניהול דוכנים סביב השנה, בפרט בין כנסים, ולשימור ידע בין כנסים.

ב. משימות סביב השנה – שכתובי תקנונים וחוזים למשל.

ג. העברת מידע לצוותי דוכנים חדשים וליווי שלהם.

אורי ילווה את הצוות עד הבחירות ואז הועד הבא ידון על מי ילווה אותו.

 

אופיר שואלת אם השם צוות דוכנים שנתי הוא נכון – האם לצוות יש אחריות מעבר להכנת קרקע לצוותים הכנסיים? אם לא, והתפקיד הוא רק שימור ידע ועבודת תקנון דוכנים, יכול להיות שתפקיד הצוות פשוט יגמר בנקודה מסוימת. אופיר מציינת שיש אולי חפיפה עם שת"פים עם חנויות בארץ, שזהו תחום אחריות של צוות קשרי פנים כרגע.

אופיר שואלת לגבי כמה הצוות ישפיע על עבודת הצוותים הכנסיים. אורי משיב שקונספט של ייעוץ יצטרך מנסיון עבר עבודה מאוד אקטיבית והוא שוחח על כך עם לי-און, למשל הציע לה לקיים שעה שבועית של שיחה עם הצוותים הכנסיים.

אורי מציין שפלטפורמת עדכון על הרמת אירועים של אמא"י היא עוד משימה שדוברה כאחריות של הצוות.

 

הצבעה על הקמת הצוות כפי שתואר – עבר פה אחד. 

3. דוכן אמא"י באירועי חוץ

מעדכן: תמר

תמר מציגה שבהרבה אירועים קטנים השנה היא או אופיר ניהלו את הדוכן. נשאלת השאלה כמה הדוכן אפקטיבי וכמה צריך להתאמץ כדי להקים באירוע דוכן.

אורי סבור שבעולמות ואייקון חובה להקים דוכן, ובאירועים אחרים יש לזה ערך כהפגנת נוכחות.

אופיר מציגה שלמשל באנימיקס היא ישבה שם יומיים בלי שום סיבה, לא ניגשו אנשים לדוכן ואלה שכן ניגשו לא היו מעוניינים בנו. היא סבורה שכיום רשתות חברתיות עושות את תפקיד הפרסום של הדוכן הרבה יותר טוב. אופיר מוסיפה שזה גם עניין של מו"מ מול האירועים – זה הדבר הראשון והכי קל לבקש בתמורה לשותפות כלשהי של אמא"י האירוע, ואולי שווה לשקול זאת מחדש.

תמר מציעה אולי לקחת פחות ימי דוכן באייקון ועולמות, חצאי ימים חלק מהזמן.

אורי מציין שלא נעשתה בועד החלטה לעשות דוכן בכל אירוע באף נקודה, ואין חובה שזה יהיה ברירת מחדל לאירועים.

ליאן מציעה שאחריות ארגון דוכן אמא"י תהיה תחת צוות דוכנים שנתי, כדי להוריד את העומס מכתפי הועד.

אורי מציע להמליץ לועד הבא להוריד מנוכחות הדוכנים באירועים שונים וגם באייקון ועולמות. תמר מציינת שאפשר במקום זה להדפיס פליירים או למשל באנימיקס לעשות קדימון שהם יקרינו בהקרנות. 

 

הועד מסכים שהדוכנים לא מאוד אפקטיביים למטרות הארגון ברוב האירועים בהם הם קיימים.

 

ענן גיבסון מצוות קוספליי שנתי הצטרפה לישיבה.

4. תחרות WCS

מעדכן: אורי

השנה לא השתתפנו בתחרות. במקביל, התקיים אירוע של התחרות בערב הסעודית שלא הוזמנו אליו. אסור לישראלים להיכנס אליה בכל מקרה, כולל מסתבר אנשים שרק ביקרו בישראל. הייתה תרעומת רבה ברשת בנושאי המגבלות שהיו השנה של התחרות – מגבלות רבות על תפקידים מגדריים בתחרות למשל.

ענן הצטרפה להרחיב על הנושא. הועד שוחח עם ענן והגיע למתווה לאיך ראוי שנדבר עם wcs על המאורעות; שיחה זו צונזרה מהפרוטוקול מטעמי רגישותה.

5. חנוכה 2022

מעדכן: אורי

אנחנו לא מתכננים אירוע רציני בחנוכה השנה – אנחנו לא מתכננים יריד בסנטר ואין לנו אנשים שיארגנו אחד גם ככה. אנחנו גם במצב כלכלי טוב השנה ולכן אין לנו צורך דחוף בקיום עוד אירועים בינוניים-גדולים.

אפשר לדבר עם צוות תכנים כדי לנסות לארגן ערב הרצאות, או לדבר עם הסינמטק כדי לנסות להקרין סרט. ליאן מסכימה עם הרעיון של אירוע תוכן ולא יריד או כנס קטן.

אופיר מעוניינת ללוות אירוע כזה בחנוכה אם יוחלט לקיים אירוע כזה.

6. סיכום מסיבה

מעדכן: אורי

המסיבה מכרה את כל הכרטיסים. המועדון החדש היה יותר מוצלח מהקודם והיו מאוד מרוצים מהעבודה איתנו. שרית אגב מנהלת המסיבה התנהלה בעיקר מול המקום ועשתה עבודה טובה.

 

המסיבה לא כוסתה מבחינת מרחב בטוח כמו שצריך, היו כמה בעיות שתוקלו במהלך האירוע והיה עלינו להתכונן לבעיות כאלו מראש. (שום דבר רציני, אבל כמה אנשים מאוד מציקים).

 

תמר שואלת האם אנחנו מעוניינים במקום גדול יותר לעתיד. אורי סבור שזה סיכון, גם כלכלי וגם מבחינת שהמקום יראה ריק. מכרנו כרטיסים במחיר יחסית זול למסיבות כאלו ולא היו המון תלונות. 

 

מבחינת מסיבות נוספות אורי סבור שאפשר לעשות אפילו כל כמה חודשים מסיבה כל עוד יש ביקוש. אופיר מציעה שאפשר גם במצב כזה להתחיל עם מסיבות בנושאים שונים.

 

אורי רוצה לגייס לצוות מוזיקה יפנית אחראי.ת מסיבות.

7. פודקאסטים

מעדכן: אורי

בהמשך לנושא בקשת פרסום פודקאסט מהקהילה שעלה כפניה לועד לאחרונה, אורי מציג שבעיניו ראוי שכן נפרסם לפחות ברמת הסטורי יוצרי תוכן בקהילה בכללי, בפרט פודקאסטים. יוני מציגה שאנחנו בעיקר עושים את זה כבקשה ספציפית ליוצרים – אופיר מרחיבה, אנחנו למשל מפרסמים "האיקיו נגמר, תייגו אותנו בקוספליי או ציורים ונפרסם אתכם בסטורי!". אנחנו לרוב לא פשוט מפרסמים תכני אנימה מהקהילה בלי פרומפט מאיתנו.

אורי חושב שראוי לתת פרסום בסלוט שבועי כלשהו ליוצרי תוכן. אופיר עונה מצד שיווקי – השיווק שלנו שווה כסף, ולא מעט. אנחנו מקבלים המון פניות ותיוגים באינסטגרם מכל מיני יוצרי תוכן. זה לא אומר שלא נפרסם אותם ללא תמורה מהם, אבל צריך לתת מחשבה, ולשקול למשל את הרלוונטיות של היוצרים הספציפיים או התוכן המדובר לארגון.

8. קוספליי ארגוני

מעדכנת: ליאן

חברת צוות חדשה הצטרפה לצוות – ענן גיבסון, במטרה להקים שוק קח-תן קוספליי פיזי. הצוות יעשה סקר מיקומים ומחירים לקראת אייקון.

הצוות עושה סקר על תחרויות בינ"ל שונות בעולם שאולי יהיו רלוונטיות אלינו פרט לWCS.

9. צוות כוח אדם

מעדכן: אורי

דניאלה חייקין גויסה כא' צוות כוח אדם.

כרגע היא בונה את הצוות – הייעוד הוא 4 חברי צוות, שיהיו רעיונית מנהלת (דניאלה), מגייס, "אחראי רווחה" ארגוני ואוזן קשבת לחברי הארגון.

10. אסיפה כללית

מעדכן: אורי

עלו מספר נקודות בקבוצת הפעילים לגבי האסיפה הקרובה.

שאלה – מדוע ההרשמה ניתנת רק פיזית ולא אונליין? 

יוני עונה – לפני שהיה תשלום הסיבה הייתה שאין דרך לוודא זהות של אדם שלא פנים אל פנים. כעת כשיש תשלום שנתי משיחות שהתקיימו מול העו"ד של הארגון בעבר אולי אפשר לפתוח הרשמה וירטואלית לכולם אבל עדיף להתייעץ שוב עם העו"ד בנושא. יוני ממליצה לכרגע לפתוח הרשמה וירטואלית עם שליחת סריקת תעודת זהות כפי שעשינו לפני שנתיים בקורונה. העניין יטופל עד סוף השבוע באחריות יוני ואורי ויועבר לאופיר.

שאלה – מדוע אנחנו לא מנגישים וירטואלית את האסיפה?

אורי עונה – מדובר בהעדפה של אווירת דיון בעיקר, ניהול דיון עם תגובות על לייב זה מאוד מאתגר. יתר על כן, גם בקורונה לא היה קהל רב כשכן הנגשנו וירטואלית את כל האסיפה.

שאלה – מדוע לפעילי אמא"י שאינם חברי אמא"י אסור להצביע בבחירות? 

התגובה היא שפעילים אינם מעמד חוקי מוכר ומבירורים שעשינו בעבר, כדי להכניס פעילים כחברי אמא"י תמיד עלינו לוודא שפעילים זה מעמד שניתן באופן שיוויוני – כלומר פרקטית לפתוח מכרז פומבי והוגן לכל תפקיד שמקנה מעמד פעיל. האופציה האחרת היחידה שקיבלנו מהעו"ד שלנו היא להעלות באסיפה הכללית רשימה שהאסיפה תוכל להצביע על לתת להם מעמד חבר בלי תשלום, כי האסיפה כן רשאית לעשות החלטות כאלה. הועד סבור שהצבעה כזו תיצור דיון מאוד רעיל ולא נעים באסיפה. המחיר של 30 ש"ח לשנה בעינינו סביר כאלטרנטיבה לאופציות אלה.

 

אורי מזכיר לועד להכין סיכומים לקראת האסיפה של מה קרה בקדנציה – להתכונן לדבר כמה דקות באסיפה. רצוי ואף מומלץ להזמין ראשי צוותים שיכינו בעצמם סיכומים על דברים רלוונטיים ויציגו.

 

הישיבה נסגרה.