הקדמה מיושב ראש הארגון

שלום רב חברים, כאן אורי מרקוביץ', יו"ר אמא"י.
הארוקון התקיים בחודש האחרון, וישר אחריו מצב ההתפשטות של וירוס הקורונה החמיר ואיתו גם עוד ועוד הנחיות חדשות של משרד בריאות.
בתקופה זאת שבה רובנו יושבים בבית, אני תמיד שמח שיש לנו את התחביב הנפלא שלנו ואנו יכולים להשקיע את הזמן שלנו בצפיה באנימה. אני חושב שתקופת הריחוק החברתי שנמשכת לה היא הזדמנות נהדרת לחשוב על אילו סדרות מופת לא ראיתם עדיין, ואולי גם לעבור על כל הניוזלטרים הקודמים, כולל זה, ולראות על מה אחראית הניוזלטר שלנו, שרון טורנר, המליצה עד כה.
אני חושב שאסור לנו לשכוח שאנחנו קהילה גדולה ומחבקת, וזה זמן נהדר לשבת עם חברים ולצפות בדברים ביחד, אם זה דרך גוגל הנגאוטס, דיסקורד או זום, או דרך נטפליקס בעזרת Netflix Party או בעזרת תוכנות למחשב לדוגמאת SyncPlay. אני מקווה שבתקופה הקרובה נוכל להציע לכם בתור אמא"י פעילויות משותפות ומשמחות לתקופת הריחוק, וממליץ לכם שוב לעקוב אחרינו בכל הרשתות החברתיות שלנו.
בתקווה שהמצב ייגמר מהר ונוכל להיפגש שוב באירועי הארגון השונים.
אורי מרקוביץ'
יו"ר אמא"י.

1. הארוקון 2020

וואו איך הזמן עובר מהר. לא יאמן שכבר עברו שלושה שבועות מאז כנס הארוקון 2020 התקיים!
פספסתם את הכנס? רוצים להיזכר ברגעים הגדולים? אל דאגה – צוות תיעוד של הכנס דאג לכם!

תמונות מהכנס
במהלך כנס הארוקון הסתובב לו צוות צלמי הכנס שדאגו שיהיה לנו אלבום מלא תמונות מדהימות מכל היום. את התמונות ניתן לראות באלבום הפייסבוק המיוחד שפתחנו, בו ניתן לצפות גם בלי להיות רשומים לאתר.

אלבום תמונות הארוקון 2020

צילום: ברק אלבז

תכני הארוקון ביוטיוב
פספסתם את ההרצאה שממש רציתם לראות? חולמים על אירוע הקוספליי? רוצים לראות שוב את הרגעים הגדולים מאמא"ידול אולסטארס? אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לערוץ היוטיוב של אמא"י ולצפות במגוון ההרצאות, ההופעות והאירועים שהיו בכנס. אל תשכחו להירשם לערוץ וללחוץ על הפעמון כדי לקבל התראה כל פעם שיעלה תוכן חדש!

ההרצאה "אני יורה חץ ופוגעת"

צילום: רועי בן שטרית, מתוך ההרצאה "אני יורה חץ ופוגעת" של טל חזן


2. תעודת הוקרה לאמא"י

חדשות מרגשות מאוד לחובבי האנימה בארץ! לפני כחודש, ארגון אמא"י זכה להוקרה רשמית מטעם ממשלת יפן על פועלו בישראל. את תעודת ההוקרה המכובדת קיבלו נציגי הארגון במהלך אירוע לכבוד יום הולדתו של הקיסר בבית השגריר.

באירוע זה נהוג להעניק תעודות הוקרה לארגונים שתרמו לחיזוק הקשרים עם יפן, וזהו כבוד ענק עבורנו שהארגון שלנו זכה לקבל תעודה זו.

תעודת הוקרה לאמא"י
בתמונה: יו"ר הארגון אורי מרקוביץ', מציג את התעודה יחד עם סם דניאל, אחראית קשרי החוץ של הארגון (שניהם כמובן מתנדבים על חשבון זמנם הפרטי ללא משכורת או תגמול כספי על העשייה המבורכת שלהם).
אנו רוצים להודות לשגרירות יפן בישראל על הכבוד האדיר שנפל בחלקנו. מקווים ומאחלים עוד שנים רבות של עבודה משותפת והפצת התרבות היפנית בישראל.

3. המלצה חודשית

שם: Promare

ז'אנר: אקשן, מכה (Mecha), מד"ב

אורך הסרט: שעה ו-51 דקות

סטודיו: TRIGGER

יציאה לאקרנים: מאי 2019

לפני שנתחיל בתקציר עצמו, אנחנו הולכים לחסוך לחלק מכם את הקריאה כאן בעזרת שתי שאלות:
א. האם אהבתם את הסדרה Gurren Lagann?
ב. האם אהבתם את הסדרה Kill La Kill?
אם עניתם לפחות על אחת מהשאלות האלה "כן, מאוד, הלוואי שהיה יוצא משהו חדש בסגנון" אז הפסיקו לקרוא עכשיו ולכו לראות את הסרט.
מי מכם שעוד לא השתכנע, או גרוע מזה – לא ראה את Gurren Lagann או את Kill La Kill, אז כפתור ה"הסר" נמצא למטה. סתם סתם, הנה התקציר:
ביום בהיר אחד הופיע גזע חדש של בני אדם שיכולים לשלוט באש. כך פתאום העולם נפל למלחמה עקובה מדם וכמעט חרב.
הסרט שלנו מתחיל 30 שנה מאוחר יותר, בעיר בה המאבק באנשים שולטי האש, הנקראים Burnish, הוא חריף במיוחד.
הגיבור הראשי שלנו, גאלו תימוס, הוא חבר בצוות מכבי אש מיוחד שנועד לעזור במקרה של תקיפה של Burnishים. הוא חי חיים מלאי אדרנלין וחסרי דאגות, עד שהוא נתקל במנהיג כנופיית Burnishים שנקרא ליו פוטיה. המפגש הזה הוא תחילתו של מסע לעבר האמת, גם אודות ה-Burnish, אך גם אודות כל מה שגאלו חשב והאמין בו.
עזבו, העלילה פה היא לא העיקר. אתם באים לסרט הזה בשביל האקשן המטורף, האנימציה המיוחדת והסאונדטרק שהוא לא פחות מיצירת אומנות (עליו חתום Hiroyuki Sawano, אחד השמות הכי גדולים כשזה מגיע לסאונדטרקים של אנימה. אתם מכירים אותו מ-Attack on Titan ו-Kill La Kill).
אם שתי השאלות הראשונות לא הסגירו, הבמאי האחראי על הסרט הוא לא אחר מאשר Hiroyuki Imaishi, שהיה גם הבמאי של הסדרות Panty & Stocking with Garterbelt, Gurren Lagann, Kill La Kill, ועוד ועוד.
למי שמתחבר לסגנון, הסרט חובה. מי שפחות אוהב, הדעות מאוד חלוקות לגביו. כותבת שורות אלה נהנתה וממליצה 🙂

המלצה חודשית: Promare

עד כאן לניוזלטר מרץ 2020, מקווים שרק תהיו בריאים ואל תשכחו לשטוף ידיים!