הקדמה

הקיץ בעיצומו, וכיאה לתקופה החמה בשנה (גם מבחינת מזג אוויר, אך גם מבחינת כמות האירועים המיוחדים המתרחשים בה), ישנן לא מעט חדשות לעדכן. מאחר והניוזלטר קצר והחדשות מרובות, אנו ממשיכים להמליץ לעקוב אחר דף הפייסבוק של אמא"י המספק עדכונים תדירים על המתרחש בארגון. מאחלים לכם המשך קיץ נעים ומלא באירועים מהנים, וכמובן – קריאה מהנה.


1. כאמ"י 2017

אנו גאים להכריז שעלתה לאתר התוכנייה המלאה של כנס כאמ"י שיערך עוד פחות מחודש בבנייני האומה בירושלים.
את התוכנייה אפשר למצוא כאן: http://2017.cami.org.il/events/
(בין ההרצאות תתקיים גם הרצאה של כותבת ניוזלטר זה שתעסוק בתפיסות חברתיות באנימה והשפעתן על הצופים. כולכם מוזמנים לבוא (; ).
כמו כן, נפתחה מכירת הכרטיסים לכנס, ואפשר לרכוש אותם כעת במחיר מוזל. לרכישת הכרטיסים לחצו כאן.


2. שת"פ עם פסטיבל אנימיקס

החל מה-8 עד ה-12 באוגוסט יחול פסטיבל אנימיקס בסינמטק תל אביב. הפסטיבל עוסק בקומיקס ואנימציה, ויתקיימו בו מספר הרצאות בנושא אנימה ומנגה.
ביום חמישי 10.8 יתקיימו שתי סדנאות ציור בסגנון מנגה –
בשעה 13:00 – "משתגעים על מנגה"
בשעה 16:00- "מנגה סטייל"
בנוסף לכך באותו יום בשעה 16:00 תתקיים הרצאה של חבר צוות ACC בנושא קוספליי.
בשעה 19:30 תתקיים ההרצאה "מהרעיון אל המסך", המסבירה על תהליך הפקת אנימציה בדגש על אנימה.

פסטיבל אנימיקס הינו הפסטיבל הגדול בארץ שעוסק באנימציה וקומיקס, והכנסת תכנים העוסקים באנימה לתוכניית האירוע מראה על צמיחת התחביב בארץ ועל מידת העניין שהתחום יוצר גם מחוץ לקהילה. זאת בהחלט התפתחות משמחת, ונשמח על שיתופי פעולה נוספים מסוג זה גם בעתיד.
אם אתם מעוניינים, ניתן להשתתף בהגרלה מיוחדת בדף הפייסבוק של אמא"י, בה אפשר לזכות בכרטיס זוגי לאחת ההרצאות שעוסקות באנימה. כל שעליכם לעשות זה לרשום בתגובות לפוסט תשובה לשאלה "איפה האנימה" בדרך הכי מקורית שאתם יכולים לחשוב עליה. בהצלחה!!


3. פרוייקט הספרייה

פרוייקט הספרייה הינו פרוייקט מיוחד שמטרתו להכניס מנגות לספריות ציבוריות. מעבר לרעיון היפה של הנגשת המנגה לציבור הרחב בעזרת הכנסת כרכים לספריות ברחבי הארץ, לפרוייקט יש את הפוטנציאל "לנרמל" את המנגה בארץ כעוד מוצר תרבות נגיש לכל, ולא עיסוק נישתי המיועד לילדים בלבד.
השבוע הפרוייקט חרט על דגלו הישג נוסף. בעקבות פנייתה של מורה מתיכון אורט ימי אשדוד, כעת נשלחו לספריית בית הספר 12 כרכי מנגה שיהיו נגישים לתלמידי התיכון.
באשדוד ישנה קהילת אנימה לא קטנה, ואף ב-3.8 יתקיים כנס אנימה בתמיכת העירייה.


3. מפגש פעילים ענייני

ב-13 ביולי התקיים מפגש פעילים ענייני. למפגש הגיעו כ10 פעילים וסיכומו התפרסם בקבוצת הפעילים לאחר מכן.
במפגש דובר בהרחבה על התהליך שעבר הארגון עד כה על מנת לקום כארגון אמיתי, ונסקרה פעילות הארגון בתקופה האחרונה. המפגש נסגר בהעלאת נושאים חופשית מהפעילים כגון – האם ראוי שאירוע חנוכה ימשיך להיות "אירוע" מצומצם או שמא ראוי שיהפוך לכנס נוסף? איך משמרים סגל בין כנסים וגורמים להם להרגיש את הערכתנו לעבודתם? ועוד.


4. פרוטוקול

לעיונכם, פרוטוקול ישיבת הועד של חודש יוני הועלה לאתר אמא"י. ניתן למצוא אותו בקישור הזה.


5. המלצה חודשית

על אף שהעונה הנוכחית מלאה בסדרות מעניינות עם קונספטים מיוחדים ועלילות מרתקות, את ההמלצה החודשית נקדיש דווקא למשהו קצת אחר.
אין ספק שסדרות אנימה הינן תוכן שאנו נהנים לצרוך, אך מסתבר שניתוחים (analysis) של אנימה יכולים להיות תוכן מהנה לא פחות, בייחוד כשהם מגיעים בפורמט קליל ונוח כמו סרטון וידאו ביוטיוב. החודש נמליץ על סרטון יוטיוב מאלף במיוחד העוסק במצבו הנוכחי של מגזין המנגה הגדול והמוכר בתעשייה – שונן ג'אמפ, המגזין בו התפרסמו המנגות הפופולאריות ביותר כמו נארוטו ו-וואן פיס. סרטון הוידאו נוצר על ידי יוטיובר בשם Super Eyepatch Wolf, שבערוץ שלו אפשר למצוא לא מעט סרטונים המומלצים מאוד לצפייה. גם מבחינה קוסמטית מדובר בסרטונים נעימים לצפייה ולשמיעה, וגם מבחינה תוכנית ישנם ניתוחים מאוד חדים שמהנה לשמוע וללמוד מהם רבות. צפייה מהנה!


עד כאן לניוזלטר לחודש יולי. מקווים שנהנתם מההמלצה החודשית המיוחדת, ובכלליות מקריאת הניוזלטר החודשי, ומקווים לפגוש אתכם בכאמ"י!