ישיבת ועד אמאי יוני 2024 (30.06.2024)

נוכחים: אורי מרקוביץ', יוני לינדר, אופיר לוטן, דבורה פלבניק, אופיר פלר, חבר ועדת הביקורת נימרוד סקאל, בשיחה וירטואלית: מריה צליקוב, חברת ועדת הביקורת מיתר פשקר

1. פסטיבל אנימיקס 2024

מעדכנת: אופיר לוטן

יצרנו קשר ביחד עם הפסטיבל עם כמה חברות הפצה כדי להשיג סרט לפסטיבל, ניסינו להשיג עסקה שתשאיר גם הקרנה לסינמטוקיו מחוץ לפסטיבל.

הסרט שהשגנו נקרא Ghost Cat Anzu, במחיר ממש טוב לסרט שיוצא בימים אלה ממש.

אנימיקס מעוניינים שנממן לחלוטין את הבאת הסרט, ונתרגם אותו. זה מובא במסגרת העובדה שקבענו את אנימאטסורי על התאריך המיועד של אנימיקס, ועל כן דיברנו על כל מיני אופציות כמעין פיצוי, בין השאר לשלם על הבאת הסרט שלהם השנה כעסקה משותפת. מערכת היחסים שלנו עם אנימיקס טובה כבר שנים, גם כשאנחנו פחות מעורבים ותומכים בפסטיבל, ולכן חשוב לנו לשמר את הקשר הזה במקום טוב.

אופיר פלר שואל האם הסרט באמת ימשוך קהל, אופיר לוטן עונה ששיווקית זה ימשוך קהל ומה שנפרסם כן יגיע לקהל; אפילו אם לנו לא במיוחד משנה אם יהיה סולד אאוט כי הכסף לא חוזר אלינו, השיווק שווה את זה. אופיר פלר שואל מה הרעיון אם אנחנו לא נרוויח מכך. אורי עונה שזו מחווה לרצון טוב לתמוך בהם.

כיוון שאנחנו ביחסים טובים עם הפסטיבל, אנו יכולים להרשות לעצמנו לתמוך בהם גם אם העסקה הזאת לא תביא לנו רווח, וליצור קשרים טובים זה גם רווח עבורנו, ונוכל לקחת קרדיט מלא על התמיכה.

אופיר פלר חושש שלסרט לא יהיה הרבה קהל, אבל אם גם ככה הרווח לא רלוונטי לנו אז זה לא משנה. אופיר לוטן אומרת שהיא תשווק אגרסיבית את הסרט, ושכן יהיה לזה קהל, ובעתיד הפחות קרוב הסרט מיועד להיות מוקרן גם בסינמטוקיו.

מיתר שואלת לגבי תשלום למתרגמי הסרט, במקום אופציה של תרגום בהתנדבות כמו שאנחנו בדרך כלל עושים.

יש לנו כמה מתנדבים לתרגום, אופיר פלר שואל מה סדר הגודל של העלות לתרגום (התשובה חסויה מהפרוטוקול הציבורי). אורי ואופיר לוטן אומרים שהם לא בעד להוציא כסף על תרגום.

אופיר פלר שואל על מנת לאשר את התקציב שהתבקש לסרט – מה יכול להיות המקרה הכי גרוע שלנו כלכלית, במידה ואנימאטסורי יתבטל. אורי עונה שהכנס יתבטל אם המצב של המלחמה יחמיר ופיקוד העורף לא יאשר לנו לקיים את הכנס, ובמקרה הכי גרוע אם לא יהיה אנימאטסורי אז נצטרך לשלם סכום שלא יגביל את הארגון משמעותית בפעילות השוטפת.

לאורי חשוב להגיד שאנחנו בפלוס גדול בבנק ושנוכל להרים כנס הארוקון בלי בעיה גם עם משמעותית פחות כסף בבנק, וגם אם היינו משלמים את כל עלות אנימאטסורי בלי שום הכנסות.

הצבעה על אישור התקציב המבוקש להבאת הסרט – עבר פה אחד.

2. מנגה שוט

מעדכנת: אופיר

קיבלנו פניה מבר בשם הלובר בחיפה, סניף של חנות קומיקס. הם רוצים שנעשה אצלם ערבי מנגה קפה, בגודל של 15-20 איש, הם יוצאים מנקודת הנחה שיגיע קהל בוגר כי מדובר בבר.

מבחינתנו זה דורש לגייס אחראי לאירוע. אופיר פירסמה לגבי האירוע בקבוצת פעילים וקיבלה פניה לניהולו.

אורי מעוניין להיות מעורב בארגון המפגשים הראשונים, כמי שארגן את המנגה קפה.

לועד אין התנגדות להצעה.

ליאן לביא, מנהלת הארוקון, הצטרפה לישיבה.

3. סיכום הארוקון 2024

מעדכנת: ליאן לביא

הכנס מכרנו משמעותית יותר כרטיסים יותר מבהארוקון 2023. בנייני האומה מתחילים לדאוג שצריך לסגור את הדלתות למגיעים חדשים לקראת אחר הצהריים, אבל ליאן מעריכה שלא תהיה לנו בעיה לכנסים הקרובים.

היה בכנס הרבה סגל חדש, והסגל הישן יותר לא תיפקד כל כך בכמה צוותים מרכזיים, ולכן נוצרו בעיות בתפעול. רובן לדעת ליאן לא רלוונטיות למעמד סיכום זה אלא יותר למנהלת הארוקון הבאה.

היו גם צוותים שהיו להם בעיות תיפקוד בעיקר כי הרבה מהם הושפעו מהמלחמה – צבא, מילואים ועוד.

ליאן מציינת לטובה את צוות קוספליי שהיה ברובו אנשי סגל חדשים ותיפקד טוב בכנס.

מבחינת אירועים בעייתיים בכנס, לא היה משהו חריג ביחס לכנסים שלנו.

ליאן ממליצה שאם נעשה ליווי משפחות שכולים/חטופים שוב בכנסים בעתיד, שהאדם שמלווה אותם יהיה חלק מהסגל כדי שהקשר לסגל יהיה מוסדר. אופיר לוטן, שליוותה את המשפחות, מסכימה ומציינת שעלו קשיים שאפשר היה לפתור יותר בקלות אם היה ערוץ תקשורת רשמי.

אופיר לוטן רוצה לציין שהמשפחות כתבו לנו אחר כך וציינו לטובה את ההשתתפות בכנס והליווי. היא סבורה שהיה טוב שזה התפקיד היחיד שהיה לה בסגל וממליצה שאם נעשה משהו דומה בעתיד, כדאי שזה יהיה המצב גם כן – שיהיה אדם ייעודי בסגל הכנס שלא עושה שום דבר אחר.

יוני שואלת לגבי התקציב – הוצאנו כמות כסף קרובה לתקרת התקציב שאושר הכנס. אנחנו בד״כ מאשרים תקרת תקציב מתוך הבנה שההוצאה תהיה נמוכה ממנה יחסית משמעותית, אז אם הוצאנו קרוב לתקרה האם היה משהו שגרם לנו להוציא יותר כסף מהרגיל? ליאן מגיבה שכן – הלוגיסטיקה לא תיפקדה טוב בכנס כלל אז רוב הקניות של לוגיסטיקה נעשו ברגע האחרון ולכן המחירים עלו בהתאם.

ליאן מציינת שהעבודה על הכנס הייתה פחות זמן מהרצוי – היו חודשיים בתחילת המלחמה שהסגל לא עבד בו, כולל אותה. על כן הכנס רץ על פחות זמן עבודה מה שהגביר את הלחץ על הסגל.

אורי שואל לפרוטוקול האם ליאן רוצה להמשיך לנהל את הארוקון. ליאן מגיבה שהיא עייפה מהתפקיד והגיע הזמן להעביר את המושכות. היא מציעה את מיתר לתפקיד להמשך.

ליאן עזבה את הישיבה.

אורי שואל את מיתר אם היא מעוניינת בתפקיד מנהל הארוקון. מיתר מגיבה בחיוב. הצבעה – עבר פה אחד.

4. מחסן

מעדכנת: מריה

מריה רוצה להתחיל להיפטר מהחולצות במחסן שתופסות הרבה מקום, ושואלת את הועד להצעות.

אופיר מציעה מכירה במחיר נמוך משמעותית מזה שנמכרו בו עד עכשיו, עם פוסט פרסום לפחות בפעילים לפני זה, ואחרי מכירה זו נזרוק את כל מה שנשאר.

מריה שואלת גם לגבי המרצ׳נדייס הישן. אופיר אומרת שהמחירים שלהם כבר מינימליים. יוני מציעה שנביא למכירת החולצות המוצעת ופשוט נזרוק אחרי זה.

אופיר מבקשת לוודא שנעשה פוסטי פרסום מספיק זמן מראש אם נעשה אירוע כזה.

5. שיתופי פעולה

מעדכנת: אופיר

הקרנת המעריצים של הסרט של הייקיו תהיה ביום ראשון, היא תפורסם ברשתות החברתיות ביום שלישי הקרוב.

אופיר פלר שואל למה אנחנו מכריזים על הסרט מהרגע להרגע, אופיר לוטן עונה שבתי קולנוע עובדים לפי היצע וביקוש והם לא מתכננים מראש, ככה שרק עכשיו הסרט נסגר ולכן לא יכלנו לפרסם לפני כן.

אנחנו עובדים עם odex, והם הביאו מרצ׳נדייס להקרנה.

אורי ספר את המרצ׳ שנותר מההקרנה של סלאם דנק, והחברה לא רוצים אותו בחזרה, ולכן הוא מציע לעשות שוב פעם הקרנה. אורי יבדוק את הנושא מול odex, אופיר לוטן תבדוק אם נוכל להקרין את הסרט בסינמטק עם המרצ׳נדייס.

6. מרחב בטוח

מעדכן: אורי

הארגון לאחרונה בתהליכי הסדרה משפטית של הליכי המרחב הבטוח בכנסינו כולל נהלי הוצאה מהכנס, עניין שעולה לנו לא מעט כסף אך נחוץ כדי להמשיך לתפקד בצורה נכונה.

הפירוט על נושא זה מצונזר מהפרוטוקול עקב רגישותו. 

7. נשף

מעדכן: אורי

העבודה על הנשף התחילה. הצוות הוא אורי, דפנה מירוצ׳ניקוב, נועה מאור, רותם פישמן, צח כהן וספיר חירק.

הפרסומים יתחילו חודש טרם הכנס.

8. אנימאטסורי 2024

מעדכן: אורי

האירוע מתקיים, התוכניה עלתה והמכירות לכרטיסים החלו.

9. בחירות

מעדכנת: יוני

הבחירות לועד הארגון ולועדת הביקורת יתקיימו באסיפה הכללית של אמא"י באייקון, כמו כל שנה. צריך שמישהו ינהל אותן וילווה אותן.

אופיר תשמח ללוות. אופיר גם תשמח אם מישהו אחר בועד יצטרף אליה כדי שתראה לו את התפקיד. 

אופיר מתארת שליווי הבחירות כולל מינוי מנהל, אישור תקנון הבחירות, ופרסום הבחירות.

10. דוכן אמאי באייקון

מעדכנת: יוני

מישהו צריך לנהל את הדוכן באייקון במינימום ביום הבחירות, ואפשר יותר ימים מזה. 

יוני מפרטת את הדרישות לדוכן. צריך להביא את הציוד לדוכן – לפטופ, אינטרנט, מסוף אשראי, כרטיסי חבר. צריך לקבל את את הפרטים על איך לרשום אנשים לארגון והסיסמה למערכת, וצריך למצוא מתנדבים לתפעול הדוכן. אופיר פלר ישמח ללוות את הנושא.

הישיבה נסגרה.