ישיבת ועד אמאי 2021 נובמבר (02.12.2021) – ישיבה וירטואלית

נוכחים: אורי מרקוביץ', יוני לינדר, אופיר לוטן, ליאן לביא, תמר ירון, סוניה סינלניקוב, יונתן קדוש


חנוכה 2021

מעדכן: אורי
האירוע מוכן ויתקיים ביום ראשון. הכרטיסים נמכרים בערך כפי שציפינו. למסיבה עצרנו את מכירת הכרטיסים עקב התחזית הגשומה, ואם לא נדע שיהיה שמשי לא נמכור עוד כרטיסים. בכל מקרה האירוע צפוי להרוויח.

אורי מציין לשבח את עבודתה של אודה ליבוביץ מנהלת היריד על היריד.


ניר דרניצקי מנהל הארוקון הצטרף לישיבה.

הארוקון 2022

מעדכנת: ליאן

התקיים דיון הנוגע למחירי הכרטיסים הצפויים בהארוקון 2022 אשר לא יפורסם בגרסה הציבורית של פרוטוקול זה.

סיכום השיחה – הועד יעבור על תקציב הארוקון כדי להבין את המגבלות עליו וההתייקרויות מצד ספקים שונים, לקראת בניית תקציב לקדנציה הקרובה; מסגרת התקציב והרווח הצפוי להארוקון יועברו כמובן מול הנהלת הארוקון כדי להגיע להחלטה טרם אישור תכנית העבודה.

ניר דרניצקי עזב את הישיבה.

תקנון הקוספליי – לפני כשבועיים התקיימה שיחה בין צוות קוספליי הארוקון 2022 לועד שנגעה להסרת סעיף מתקנון הקוספליי. הסעיף הנידון הוא הדרישה בתקנון שרק עד 30% מהעולים לשיפוט בתחרויות יהיו מכותרים שאינם ממקור יפני. ליאן מציגה שבשנים האחרונות לא הייתה השפעה לסעיף זה בתחרויות, בפרט מאז שצורת ההרשמה לתחרויות השתנתה. הצוות מציע להסיר את הסעיף מהתקנון לכנס הארוקון 2022 באופן ספציפי כדי לראות אם המספרים ישתנו משמעותית – אם לא הרי שאין צורך משמעותי בסעיף בעתיד.

בשיחה מקדימה מעיין אלבז, א' קוספליי של הארוקון 2022, ציינה גם כי בגלל ניסוח הסעיף הוא נאכף רק ברמת הסינון הראשוני שאינו כל הקודם זוכה יותר ולכן יש פה בעיה כי הצוות צריך להחליט איכשהו מי נכנס ומי לא.  

ההחלטה בזמנו על הסעיף עברה כדי לשמר את צביון הארגון, שנראה כרגע שאין לו סכנה. יוני שואלת מה האחוז שצריך להדאיג אותנו לאחר הסרת המגבלה. אורי משיב שבסופו של דבר השאלה היא לא על אחוז אלא על האם הקהילה סבורה שיש יותר מדי מתחרים בקוספליי שאינו יפני – וזו הדרך שנאמוד את השפעת החלטה זו על הארגון בעתיד.

הסעיף שמוצע להסיר מתקנון הקוספליי בהארוקון 2022 הינו:

"קדימות לכותר יפני: מתוך מכסות השיפוט הפרונטלי, כ 70% – לפחות עבור כל קטגוריה (יחידים מתחילים, יחידים מתקדמים וקבוצות) ישוריינו לקוספליי שמקורו יפני, או לקוספליי אשר עוסק במובהק בפולקלור יפני. עד כ 30% – מהמכסות הנותרות ישובצו למתמודדים בעלי הניקוד הגבוה ביותר, בין אם הינם ממקור יפני ובין אם לא.

שימו לב, ההגבלה על קוספליי שאינו מכותר יפני חלה אך ורק עבור מכסות השיפוט הפרונטלי. הסיכויים של מתמודד לעלות לבמה ביום הכנס אינם מושפעים אם מקור הקוספליי שלו אינו יפני.

ההחלטה על קבילות הכותר תהיה בידי צוות הקוספליי בלבד."

הצבעה לאישור הסרת הסעיף מתקנון הקוספליי בהארוקון 2022 – עבר פה אחד.


תכנית עבודה ותקציב לקדנציית 2021-2022

מעדכן: אורי

הועד עבר על תכנית העבודה והתקציב לקדנציית 2020-2021, על מנת להבין כיצד לבנות תכנית עבודה ותקציב לקדנציה הקרובה.

על המשימות הבאות להתבצע עד ישיבת דצמבר:

  1. לוודא הוצאות כנסים ואירועים לאור ההתייקרויות שאנו רואים בהארוקון
  2. לבדוק אפשרויות להוזלת הביטוח.
  3. להבין את הסיטואציה מול WCS, כולל עלות השתתפות השנה.
  4. לוודא את מחירי כל המנויים השנתיים, כגון המחסן הארגוני ותוכנות ארגוניות שונות.

עד ישיבת דצמבר הועד יכין טיוטה של תכנית עבודה ותקציב לדיון. אישור תכנית העבודה והתקציב יקרו לכל המאוחר בינואר.


מרצ'נדייז ארגוני

מעדכן: יונתן

יונתן שואל לגבי נסיונות ליצור ולמכור מרצ'נדייז ארגוני בעבר. ליאן מציגה שנסיונות בכנסים לא מאוד הצליחו עד כה. יוני מציינת שמכירות המרצ'נדייז כן הגיעו לנקודת רווח בסה"כ; אופיר מציגה מנגד שרק חלק מהמרצ'נדייז נמכר טוב, כמו למשל מחזיקי מפתחות, וחלק משמעותי אחר עדיין נמצא במחסן ואנו מנסים למכור אותו באירועים. יונתן מציע את עצמו לבדוק המשכים בנסיונות למרצ'נדייז ארגוני – אורי סבור שבהחלט כדאי שיהיה מישהו שיקח זאת על עצמו ומסכים שיונתן הוא מועמד טוב לכך. 

יונתן יקח את התפקיד – אין התנגדות מהועד.


אירוע במוזיאון טיקוטין בחיפה

מעדכנת: אופיר

המוזיאון עושה ב-14 בינואר אירוע בנושא אמנות מנגה המיועד בעיקר לנוער, עם הרצאות וסדנאות מעניינות אך אולי מתאימות יותר לקהל מבוגר. אופיר מקווה שנוכל להכניס לשם הרצאה באיזור סוף היום, ואולי גם אירוע במרחב השיתופי. אופיר הציעה להם למשל שטיח אדום והם מעוניינים.

אופיר לא תוכל ללוות את האירוע ורוצה שמישהו מהועד יקח אותו.

סוניה יכולה לטפל באירוע באותו היום אך לא במהלך העבודה עד אליו. אופיר מציעה – היא תנהל את הקשר עד האירוע ותארגן את האירועים וסוניה תהיה האחראית במתחם באותו היום. לועד אין התנגדות להצעה זו.


אירועים סביב הקרנות סרטים

מעדכן: יונתן

יונתן פתח דיון בועד לגבי הקרנות סרטים וארגון אירועים של ממש סביבן. הדיון נגע ביחסי העבודה בין אמא"י ליס פלאנט ועל כן מצונזר מהגרסה הציבורית של פרוטוקול זה.

סיכום הדיון – מכיוון שקהל אמא"י הוא קטן יחסית ונמדד בכמה אלפים, אין לנו המון להציע לאולמות קולנוע. על מנת לקיים אירועי הקרנה עם תוכן נוסף מצידנו כנראה אין לנו כרגע ברירה פרט ללקחת את רוב העלויות של האירוע על עצמנו.


פניות שהתקבלו לועד הארגון

מעדכנת: אופיר

התקבלה פניה מטעם מגזין האנימה בועת מחשבה שעובד עם הארגון כמה שנים טובות לגבי הדפסת גליונות נוספים לספריות שאנחנו עובדים איתם. יונתן יעביר את הפניה לצוות הספריה כדי להעביר לועד הצעת תקציב מסודרת.


הישיבה נסגרה.