ישיבת ועד אמאי 2022 ינואר (30.01.2022) – ישיבה וירטואלית

נוכחים: אורי מרקוביץ', יוני לינדר, יונתן קדוש, אופיר לוטן


סיכום אירוע טיקוטין

מעדכנת: אופיר

האירוע אורגן ע"י מוזיאון טיקוטין, אנחנו ארגנו בו שטיח אדום והבאנו קוספליירים. נמכרו כל הכרטיסים לאירוע וניכר שהפרסומים שלנו הביאו המון קהל, כל פרסום הביא לקפיצות בקניות כרטיסים. הקהל היה מגוון – לא רק אנשי קהילה שלנו אלא גם קהל רחב מחוץ לה.
נשאף שיהיו עוד אירועים כאלה ואף עם יותר מעורבות שלנו בהמשך, מכיוון שהם מאוד מפיצים את בשורת הארגון בארץ מעבר לקהילתנו.


חברת הועד סוניה סינלניקוב הצטרפה לישיבה.

אירוע בספריית קריית אונו

מעדכנת: אופיר

אורי ואופיר ביקרו בספריית קריית אונו כדי לסקור את המקום, שמעוניין לארח אותנו לאירוע. המקום גדול מהמצופה ויכול להכיל אירוע תוכן או יריד קטן בלי צורך בהשקעת משאבים מאיתנו. העלינו בפניהם אפשרות לאירוע בשבועות והם מעדיפים שלא בין השאר מכיוון שאחד מחדרי התוכן יהיה לא זמין עבורנו לרוב היום. הם הציעו את ל"ג בעומר וחושבים על אירוע בסביבות 250 איש, אופיר מאמינה שאפשר אף יותר מכך במתחם.

אופיר מאמינה ששווה לעשות שם אירוע תוכן במתווה של אשכול פיס.

הבעיה העיקרית היא שיש צורך במנהל לאירוע. יוני מציעה פרסום קול קורא מכיוון שלא מדובר באירוע גדול ועל כן נוכל להיעזר בו כדי להקנות נסיון למנהלים חדשים יותר.

מבחינת התאריך, אורי סבור של"ג בעומר יותר נוח מבחינת מניעת חפיפה עם עבודה על אנימאטסורי בקיץ מאשר שבועות. בתי הספר מקבלים חופש בשני הימים, ולקהל דתי ככל הנראה שני הימים נוחים במידה דומה. מבחינת ימים בשבוע, ל"ג בעומר נופל על יום חמישי אך שבועות יהיה ביום שני. יוני מציינת שיום חמישי הוא שיקול מכריע בעד ל"ג בעומר

אורי מציע שאפשר לקיים פורמט אירוע של שני חצאי יום – חצי שמיועד למשפחות וחצי שמיועד לקהל אנימה יותר מעורה בתחום, עם מחירי כרטיסים שונים (עם הנחה לכרטיס משולב לכל היום). העובדה שנוכל לקיים אירוע עם מטרה של חשיפה בעצמה היא טובה.

הועד מסכים של"ג בעומר הוא היום היותר טוב מהאפשרויות.


אירוע ואלנטיינס

מעדכנת: סוניה

אירוע לייב שיוקרן ב-14/2 מטעם צוות תכנים, מנוהל ע"י חברת צוות תכנים דפנה שמשי שעוזבת את הצוות בקרוב. הלייב יכלול הרצאה קצרה על ולנטיינס ביפן, ותכנית בישול שתועבר ע"י שרית אגב שתלמד איך להכין שוקולדים מאנימה. האירוע יהיה קצר, עד שעה. פרסומים כבר שוריינו מול מש"י והתקשורת מול מש"י מנוהלת ע"י מיה שראל מצוות תכנים.

ההכנות לתכנים שישודרו מתקדמות כהלכה.


עדכון מועדון הנחות חברי אמא"י

מעדכנת: אופיר

אופיר מבקשת לקבל עדכון על מצב ההנחות שחברי אמא"י מקבלים. יוני מעדכנת שבעיקרון – הנחות אלו יושבות תחת אחריות צוות קשרי פנים, שחלק מתפקידו הוא לפנות לבתי עסק בארץ ולקבל הטבות לארגון.

אורי ממליץ לצוות קשרי פנים (שמורכב כרגע מחברות הועד אופיר וליאן) לעשות יישור קו בשיחות מול קומיקאזה וקומיקס וירקות, אשר הציעו הנחות לחברי הארגון מאז הקמתו המקורית, ולהמשיך משם להשגת עוד הטבות.


פניות שהתקבלו לועד

מעדכנת: אופיר

התקבלה פניה מבועת מחשבה שמתגלגלת כבר כמה שנים על הדפסת גליונות שלהם לחלוקה בספריות. אורי מבקש להכניס הצעה זו לתכנית העבודה.

 

חברת הועד תמר ירון הצטרפה לישיבה.

חבר ועדת הביקורת אור סגל הצטרף לישיבה.

 

תמר מעלה את השאלה – מהו נוהל הפניה למיילים של הועד? אורי מגיב:

פניות שמגיעות לועד – מצופה מאיתנו להגיב בזמן סביר אבל אין נוהל מסודר.

פניות שמגיעות למש"י – עליהם להגיב, ואם הם מעבירים אותו למייל אחר עליהם להשיב עם הוספת כיתוב ולא רק להעביר. כך גם מש"י יכולים להמשיך לעקוב אחרי הפניה.

אורי ממשיך שבכלל לכל מייל שמגיע אלינו בועד, אם חבר הועד שראה אותו יודע למי צריך להעביר אותו – יש לשלוח הודעה לאדם הרלוונטי. אם לא – יש לשלוח הודעה בשיחת הועד או לאורי ולברר.

הבעיה כרגע היא שזמינות המייל שלנו נמוכה מאוד ביחס לזמינות הפייסבוק שגיא אשל מנהל. אורי מעלה כאופציה תורנות מייל ועדית אך מציין שבעבר זה לא החזיק בועד, ובנוסף יש סכנה ששאר הועד יחליט שאין צורך לבדוק את המייל כשהם לא תורנים.

אופיר מציעה שאנשי הועד יבדקו את המייל מדי כמה ימים, ושאף אחד לא יתייג מיילים תחת אנשים אחרים אלא אם התיוג מגיע עם שליחת הודעה לאותו אדם שתויג. הועד מסכים שזהו נוהל הגיוני.


תחרות WCS

מעדכן: אורי

אורי מציין שצר לו שליאן לא הייתה יכולה להצטרף לישיבה היום על נושא זה, בשל היותה מלווה של תחום הקוספליי. חשובה לו בעיקר טובת הארגון ובצל הביקורת שהתקבלה מפעילי הארגון על מינויו לאורגנייזר אף על שאין לו נסיון בתחום, הוא רוצה להכניס אורגנייזר נוסף לעניין שיותר מבין בתחום המקצועי של קוספליי. למעשה אורי לא יתערב בעבודת המשלחת ורק יצא כדיפלומט וכדי להקל את עומס התפקיד והתחרות כמה שיותר, יעזור איפה שצריך.

יוני שואלת – מה אם WCS יוכלו לאשר ויזה לטיסה רק ל-3 איש ליפן, במקרה ויהיה צורך בויזה מיוחדת כי יפן עוד תהיה סגורה לטיסות?

אורי סבור שלא נגיע להחלטה כזו, ושאם יאשרו 3 יאשרו גם 4.

אורי מעדכן מהישיבות שהתקיימו בחודש האחרון עם WCS.

אורי מעדכן שהשנה (2022) לא יהיו דמי השתתפות בתחרות אך WCS רוצים שמ-2023 יהיו דמי השתתפות שוב.

אורי ינסה להבין מה ההשלכות אם ישראל לא תוכל להשתתף השנה מבחינת ארגון WCS. אורי מודאג לגבי תגובת הציבור אם נכריז שלא נשתתף השנה; אופיר סבורה שרוב הקהילה לא מודעת לWCS כלל, וגם לקהילה הותיקה שכן מודעת, לא באמת איכפת במיוחד מההשתתפותו.

אורי מציע לקיים בעוד שבוע דיון המשך לאחר שיציג למתמודדות הנוכחיות את פורמט ההשתתפות השנה, ולאחר שיברר מה ההשלכות של לא להתמודד. בשיחה נדון על סדר העדיפויות בגיוס צוות קוספליי ארגוני שנתי מחדש, בגיוס אורגנייזר WCS, ובכל פעולותינו מול WCS 2022.

 

חברת ועדת הביקורת עדי זילכה הצטרפה לישיבה.

 

אור סגל שואל מדוע לא יצא קול קורא לצוות קוספליי שנתי מאז שהוא התפרק (ספטמבר 2021). אופיר מגיבה שבקדנציה הקודמת לועד לא היה זמן או כוח אדם לעסוק בנושא. אורי מוסיף שלהבנתו ליאן (מלוות צוות קוספליי שנתי הקדנציה) רצתה לגייס צוות חדש לאחר הארוקון, מה שברור לנו כעת כטעות כי הוא השאיר את WCS ללא ליווי השנה. בעיה נוספת היא שאין צוות כוח אדם ארגוני בקדנציה הזו כרגע, וגיוס צוות כוח אדם בעצמו הוא גיוס קשה.

אורי רוצה לציין שליאן אכן הייתה בקשר עם גיא סוקולצקי, שהיה האורגנייזר של WCS עד פרישת צוות קוספליי שנתי, בתחילת קדנציה זו.


תרומות עם מטרה לאמא"י

מעדכן: אורי

אורי סבור שהארגון צריך קו מנחה לתרומות-על-תנאי, "אני מוכן להביא X כסף תמורות Y". הגיוני שלכל מקרה כזה הועד ידון בנושא ויירשם בפרוטקול מה הם השיקולים בעד ונגד קבלת התרומה שהביאו להחלטה; הגיוני גם שיהיה סטנדרט לשיקול החלטות כאלה, וסטנדרט זה יכול לכלול שיקלול היכרותינו עם האדם.

אורי נותן דוגמה היפותטית לחלוטין של מנהל כנסים ותיק אצלנו שיתן הצעה – ישלם חצי מעלות הכנס אבל בתמורה אין התערבות של הארגון בניהול הכנס כלל, אך ישאיר לוועד שליטה בתחום הכלכלי. הצעה כזו לדעת אורי היא סבירה לחלוטין וראוי לשקול אותה. אם למשל, עבור התשלום הזה, אותו מנהל ירצה להוריד את מחיר הכרטיס משמעותית באותה שנה – אורי סבור שהצעה כזו לא ראויה מכיוון שהיא תפגע בארגון לטווח הרחוק.

הדגש הקובע בעיני אורי הוא שקיפות השיקולים לקבלת ההחלטה. אורי מבקש מהועד להביע את דעתם.

אופיר סבורה שהעניין לא בהכרח תלוי מקרה – גם לאדם שאנחנו מכירים וסומכים עליו יכולים להיות מניעים מפוקפקים. אופיר מציעה קריטריון – האם בלי התרומה הזו היינו מסכימים לתנאי שהוצב? או שהתרומה היא הסיבה היחידה לקבל אותה?

אורי מסכים עם אופיר. לועד אין דברים להוסיף בנושא.


הארוקון 2022

מעדכנת: אופיר

עלה פרסום היום על תערוכה של אמניות ישראליות שיאיירו בנושא קשרי ישראל-יפן, בשת"פ עם שגרירות יפן.

עלה לייב שבו נתנו הסברים וענו על שאלות בנוגע לתחרות הקוספליי.

העבודה על הכנס מתקדמת כהלכה ברובה אך יש חוסרי סגל זוטר בתחומי טכני ולוגיסטיקה.

תחרות הציור של תלתן מתקדמת כהלכה גם היא, ההרשמה לא גבוהה אך בכל זאת גבוהה מהמצופה.

מכירות הכרטיסים מתוכננות להיפתח עוד כשלושה שבועות, בהתאם למצב הנחיות הקורונה. בנקודה זו לא ניתן פשוט לבטל את האירוע, מכיוון שאנו חתומים על חוזה מול בנייני האומה; בחוזה זה כל הנחיה שמפריעה לקיום הכנס באופן תקין, היא עילה לביטול האירוע, וכרגע לפני ההנחיות הנוכחיות אין בעיה כזו.

 

סוניה עזבה את הישיבה.

תמר ואור סגל עזבו את הישיבה.


תקציב ותכנית עבודה 2022-2023

מעדכן: אורי

מכיוון שרוב הועד כבר לא נוכח בישיבה נאשר את תכנית העבודה בישיבת המשך בעוד שבוע (אותה ישיבה בה נתדיין על WCS).


הישיבה נסגרה.