ישיבת ועד אמאי 2022 אפריל (11.05.2022)

נוכחים: אורי מרקוביץ', יוני לינדר, אופיר לוטן, יונתן קדוש, בשיחה וירטואלית: ליאן לביא


סיכום אירוע קראוקה פסח

מעדכן: אורי

הגיעו 25 איש חרף אירועי הטרור של אותה התקופה. האירוע עבר טוב. 

טרם רכשנו רמקול ארגוני ולכן שכרנו אותו לעת עתה. הצפי הוא שכמו רכש המיקרופונים והקונסולה לקראוקה, נשתמש ברמקול הזה להגברה באירועים קטנים במקום להשכיר הגברה. ביחס לעלות השכרה של רמקול, נכסה את העלות של קנייתו תוך כשישה אירועים.

מחיר הסלון עלה כיום, בעיקר עקב החלפת איש הקשר שלנו מול דיזנגוף סנטר. בכל זאת, האירוע הרוויח. הסנטר כן עזר לנו יותר עם למשל בעיות שהיו לנו לא מעט עם מספר סוגיות שצצו הפעם עם הסלון.

התכנון כרגע הוא אירוע קראוקה נוסף ביוני.


גיוסים וכוח אדם

מעדכן: אורי

עד כה גויסו 3 אנשים דרך עבודת צוות כוח אדם. דניאלה חייקין ומריה צליקוב גויסו לצוות עצמו.

טרם נמצא.ה תפקיד א׳ מרחב בטוח חדש.ה, באופן מובן.

צוות תכנים שנתי – עד כה קיבלנו מועמדות אחת לצוות דרך הגיוס.


צוות קוספליי שנתי

מעדכנת: ליאן

גויסו 2 ע׳ים לצוות, קורל סופר ודניאל זולוטניצקי. יש לא מעט נרשמים לצוות. בחודש הקרוב ליאן מתכננת להתחיל את הרכבת הצוות באופן מסודר. חלק מהנרשמים כנראה ינותבו לצוותי קוספליי כנסיים, שקשה לגייס עבורם.


אור סגל חבר ועדת הביקורת הצטרף לישיבה.

תחרות WCS

מעדכן: אורי

בעוד שאמא״י לא משתתפים בWCS השנה, עלינו לדון לגבי השנה הבאה, כעת כשההכנסות מהארוקון נכנסו. מצבנו הכלכלי כנראה לא ישתנה במיוחד עד הארוקון הבא.

אופיר שואלת מה העלות של ההשתתפות. אורי מפרט.

ליאן טוענת שמחיר זה גבוה מדי – הוא סדר הגודל של רווחי הארוקון בשנה רגילה. יתר על כן, עליית מחיר בנייני האומה דורשת עליית תקציב בהתאם כדי לשמור על גבולות הרווח שלנו.

יוני שואלת אם יש עניין בקהילה ביציאה לWCS. אופיר עונה שלדעתה יש עניין אם יש מספיק התראה מראש, אבל גם שהרבה מהקהילה הבוגרת לא מעוניינת בקוספליי בתקופה זו בעיניה.

אורי מוסיף שמצד קשרי חוץ, היה לנו אינטרס בהשתתפות בתחרות. אך מבחינת מבחן התוצאה לא נראה שהתחרות פתחה לנו דלתות ביפן או בעולם, כמו שקיווינו.

יוני מבקשת להדגיש שיש דרכים לפתור את בעיית התקציב, למשל דמי הרשמה והתניית התחרות במספיק משתתפים שיתחייבו וישלמו עד תאריך מסוים. השאלה היא האם הקהילה מעוניינת בהשתתפות בכלל.

יוני מציעה פרסום לקהילה המפרט את שיקולינו ושואל את הקהילה מה העניין שלהם בהשתתפות, וכולל גם את נושא דמי הרשמה. ליאן מבקשת להדגיש שהפרסום צריך לומר שלא נשתתף ב-2023 מפורשות, ויסביר בדיוק מה הם התנאים שתחתם נשתתף ב-2024, כולל סכומים משמעותיים.

יוני מציגה את סיכום הדיון: הועד לא מעוניין להשתתף בתחרות ב-2023, ובהינתן בדיקה מול WCS על האם אפשר לדלג על שנה, הועד מעוניין לפרסם לקהילה מכתב בו הוא מסביר את שיקוליו ומסביר איזה תנאים צריכים להתקיים על מנת להשתתף בתחרות ב-2024. הצבעה – עבר פה אחד.

בנקודה זו יש לקיים את הדיון על נסטיה סימנובסקי וסתיו גיני, המתמודדות שהתייעדנו לשלוח (אשר זכו במקום שני במוקדמות שקיימנו, והחלטנו לשלוח אותן לתחרות הבאה, שבוטלה עקב הקורונה). ליאן מציגה שהועד כבר התדיין בנושא בעבר, ואף הוחלט לדחות את הדיון למתי שנדון על יציאה ב-2023. -בשל זאת, הוועד מעלה להצבעה את הנוסח הרשמי, לפיו בשל ההחלטה לא לצאת ב-2023, הוועד מחליט לא לשלוח אותן אם נחליט לחזור ל-WCS, ומעכשיו על מנת להיות נציגות ישראל בWCS יהיה עליהן להשתתף במוקדמות כמו כל שאר הקוספליירים בארץ. הצבעה – עבר פה אחד.

אורי ציין כי כל הדברים שנידונו בישיבה כפופים לשיחה משלימה שלו עם WCS העולמית כדי להבין האם יש לנו אפשרות לא להשתתף ב-2023 ולחזור ב-2024 אם נראה לנכון.

במקרה וה-WCS יציפו בעיות בנושא הזה – אורי יפתח את כל נושאי הדיון מחדש תחת האילוצים של WCS.


תמר ירון הצטרפה לישיבה.

ליאן יצאה מהישיבה.

אירוע לג בעומר

מעדכן: תמר

האירוע עוד שבוע ויום ואנחנו מוכנים אליו. נקנו כבר כמות סבירה של כרטיסים.

אנחנו שוקלים לרכוש סורקי QR כדי לשפר את תהליך בדיקת הכרטיסים, במקום לדרוש מהמתנדבים להשתמש בפלאפון שלהם.

אופיר שואלת איך העבודה מול הספריה – תמר מעדכנת כי העבודה טובה, אין בעיות.


מחסן

מעדכן: תמר

איגור ותמר הפיקו רשימה של דברים מהמחסן שאין לנו צורך בהם יותר. יוני מבקשת לשלוח את הרשימה למנהלות הכנסים הגדולים, ליאן וקרן, ולבקש שיבדקו עם צוותיהן אם יש לנו צורך בציוד הזה. אם לא, תמר מבקשת אישור למכור חלק ממנו שאיננו זקוקים לו יותר. יוני תברר מול צבי בר, רו״ח הארגון, אם יש בעיה במכירה כזו.


אנימאטסורי

מעדכן: אורי

הכנס מתוכנן להתקיים כראוי ב-29 באוגוסט. מבחינת המקום, אם יש גל קורונה נוסף – הכנס עדיין צריך להתקיים, אין לנו סעיף יציאה.


צוות טכני + מערכת הרשמה ארגונית

מעדכן: תמר

יש בעיות בתקשורת מצד צוות טכני על התקדמותם. יוני מציעה לתמר להשתמש עם צוות טכני ארגוני במערכת כמו טרלו או מערכת ארגון משימות אחרת לעדכונים שוטפים.


עולמות

מעדכן: תמר

עולמות היה כנס די ריק עקב המצב הבטחוני. לא הייתה הרבה הרשמה או מכירות מרץ׳. אחת הבעיות שהורגשה הייתה שאין הרבה תמורה פיזית למחיר ההרשמה לארגון.


פרוייקט הספריה

מעדכן: יונתן

יונתן חידש קשר עם הספריות השונות שהפרויקט עבד מולן. בפעם הבאה שיהיה לו יום פנוי הוא יעשה סיבוב עם כל המנגות שעוד יושבות במחסן ויחלק לספריות. הכל יתועד ויהיו תמונות. בנקודה זו יונתן ירצה להעלות את פרויקט הספריה וגיוס אליו באופן מסודר מול הועד.


קומיקס קון

מעדכן: יונתן

יונתן מציג שהקשר מול קומיקס קון היה רצוף בקצרים ובסופו של דבר הם ציפו מאיתנו לניהול של מספר אירועים בכנס בעוד שמבחינתנו המשימה הייתה של ליווי בלבד. יונתן גם לא העביר כראוי שלא יהיה זמין ביום האירוע לדוכן (הוא היה בדוכן הסמוך). היו 2 מתנדבות בדוכן אמא״י, בחוץ ללא ציליה, וצוות דוכנים לא היו זמינים מספיק לנו באותו יום כדי לפתור את הבעיות. אופיר עזרה רבות באותו יום לכבות את השריפות האלה.

אופיר מציגה שלדעתה מלווה אירוע לא יכול להיות לא זמין ביום האירוע, וחושבת שזה לא הועבר ליונתן כהלכה בתחילת העבודה. במיוחד זה רלוונטי לאירועים קטנים ולנוכחות בדוכן אמא״י. אופיר רוצה להדגיש שזו הטענה העיקרית שיש לה כלפי יונתן ופרט לכך הוא שיקף מול אופיר כל מה שהיה צריך בזמן סביר.

אופיר רוצה להוסיף ביקורת לגבי הבאת ההרצאות לקומיקס קון – סוניה החליטה לגייס הרצאות רק לאחר הארוקון, חודש לפני האירוע, ואכן אף מרצה לא הסכים להגיע. אם אירוע מבקש הרצאה צריך שזה יקרה מוקדם לפני דברים אחרים, הרצאות זה מה שהופך את אמא״י לארגון אטרקטיבי, זה הייחוד שלנו. אופיר סבורה שגם כמלווה אירוע אי אפשר להשאיר חלל כזה בתוכנייה חודש לפני האירוע.

סוניה הבהירה לאחר הישיבה – בזמן העבודה על האירוע היא הבהירה שלא ניתן לגייס הרצאה פחות מחודשיים לפני האירוע, ולכן לא נוכל להתחייב לספק תוכן, אבל נוכל לבדוק לאחר הארוקון אם יש מעביר תוכן שמעוניין להעביר תוכן באירוע. כאמור, נשלחו פניות למעבירי תוכן, אך לא היו מרצים שמעוניינים להעביר תוכן.

אופיר ציינה בעיות רבות בהתנהלות סגל הכנס הן ביום האירוע והן סביבו.

אופיר רוצה לסכם ולומר – יש לה הרבה בעיות אישיות ומקצועיות עם ניהול האירוע, ובמקביל יש לה הרבה אמונה בפוטנציאל והרצון שלהם. עם זאת יש לשאול האם המעורבות באירוע שווה את הזמן והאנרגיה של אמא״י. יונתן מסכים עם דבריה של אופיר. אופיר מוסיפה שפידבק מקהילת הקוספליי באותו יום היה שלתחושתם קומיקס קון מנצלים את אמא״י כדי להגיע לקהילת הקוספליי.

אופיר רוצה להעלות לדיון האם אנחנו רוצים להמשיך לתמוך באירוע את הזמן שלנו ושל מתנדבינו. יונתן סבור שגם אם זה לא ממקום של חוסר נסיון, הכבוד שקומיקס קון נותנים לנו באירוע לא תואם לכבוד ולשם שאנחנו נותנים להם.

יוני מסכימה ורוצה לסכם שניתן ואפשר ואף רצוי לסרב לאירוע אם אין לנו כוח אדם, ושניתן ורצוי להפסיק להשתתף באירוע אם הם מצפים מאיתנו ליותר משהוסכם בינינו בתחילת העבודה.


סנטר קון

מעדכן: אורי

דיזנגוף סנטר מקיימים גם השנה יריד בסנטר. אנחנו לא מתכננים להשתתף במסגרת ניהולית. אורי כן רוצה שנביא כמה תכנים, כנראה סדר גודל 4 הרצאות, וננכח כדוכן אמא״י. כרגע אין מלווה לאירוע. אורי יפנה לאחר הישיבה אל סוניה לראות אם היא יכולה לקחת את זה עליה.


הישיבה נסגרה.