ישיבת ועד אמאי 2021 דצמבר (02.12.2021) – ישיבה וירטואלית

נוכחים: אורי מרקוביץ', יוני לינדר, ליאן לביא, תמר ירון, יונתן קדוש, וירטואלית: סוניה סינלניקוב


אודה ליבוביץ מנהלת יריד חנוכה 2021 הצטרפה לישיבה

סיכום חנוכה 2021

מעדכן: אורי

אודה הציגה לועד את סיכום היריד, שמסוכם כאן בנקודות.

-נכנסה לתפקיד חודשיים לפני האירוע לאחר שקרן לין, מנהלת האירוע לאחר שהייתה ע' מנהל באנימאטסורי, פרשה. ביחס לזמן לארגון אירוע, זהו זמן קצר למדי.

– העבודה של כלל הצוותים התחילה רק בכניסת אודה לתפקיד מה שמאוד הקשה על הליך העבודה, זה נכון גם לצוותים שהיו מגויסים לגמרי טרם האירוע.

– היו חסרים חמישה צוותים מלאים טרם האירוע, ארבעה מהם צוותים מאוד משמעותיים. מתוך אלו רוב התפקידים מולאו לבסוף ע"י חברי ועד או אודה עצמה.

– הרבה מהסגל אמר לאודה שקרן כמנהלת הייתה המוטיבציה הראשית שלהם להצטרף לאירוע, ולכן פרישתה של קרן גרמה להם לחוסר במוטיבציה.

– אודה ממליצה לשפר קבלת החלטות על קיום אירועים בהינתן במצבת כוח האדם, במקרה הזה למשל היא סבורה שהיה ראוי להקטין את גודל האירוע המיועד בגלל המיעוט בסגל. לדעת אודה גודל האירוע ופגיעת המוטיבציה שהוזכרה קודם פגעו בביצועי הסגל.

– אודה מציינת לשבח את ביצועיו של אורי כמלווה מטעם הועד לאורך כל העבודה על האירוע.

– הייתה חסרה העברת ידע במובן של אנשים שפחות נוח לעבוד איתם ומה היו בעיות התפקוד מולם בעבר.

– אודה סבורה שהיה צורך לקבוע ציפיות ומטרות בהתחשב בקהל יעד ריאליסטי. למשל – לא הגיעו כמעט ותיקים לאירוע הקוספליי אלא בעיקר צעירים, ואנחנו בנינו על תחרות קוספליי ״גדולה ורצינית״, מה שבדרך כלל מסתמך על קהל ותיקים שמשתתפים בתחרות. למשל – במת האולם הגדול הייתה רעועה ולא מאוד מתאימה לאירועים ותחרויות קוספליי. (יש לציין שהאולם הקטן לא התאים לתחרות קוספליי בכלל אז לא מדובר בהחלפה פשוטה שהייתה עוזרת בעניין). לגבי תחרות הקוספליי נקודתית, אודה סבורה שהיה עדיף להסתפק בשטיח אדום ולא תחרות.

– סטנד אאוי מקאפה – הייתה מוצלחת אך מוקמה לא טוב וחלק נשבר. ליאן מציינת – האמנית מסרה לאחר שראתה את הקאפה שאם היו מעבירים לה מראש שהאיור אמור להיות על קאפה היא הייתה מאיירת אותו אחרת כדי להימנע מנזק כזה לקאפה.

– תקציב – חרג במקצת. הסיבות העיקריות להחרגה: 

– קוצר הזמן דרש תשלום נוסף בשביל חלק מהזמנות הלוגיסטיקה, לא נעשתה הרבה השוואת מחירים עקב קוצר הזמן בעבודת הצוותים, ולא היה זמן לעבודת הכנה על למשל העובדה שתפריט שירות הסנדוויצ׳ים שלנו השתנה.

עם זאת יש לציין שהאירוע יצא ברווח משמעותי ביחס לעלות.

-ליאן מציינת שלדעתה אפשר לשפר את החוזה מול הסנטר בנקודה הזו. אורי מציין שאכן היה דיון עם הסנטר בנושא לאחר האירוע.

– יום האירוע עבר חלק. היו כמה אירועי מרחב בטוח.

– העבודה מול קולנוע לב לא הייתה מוצלחת במיוחד.

– בפגישות ההכנה מול קולנוע לב לא היו בהכרח האנשים הרלוונטיים לנו מצידם מה שהקשה על התיאומים מראש.

– ביום האירוע העבודה מול קולנוע לב הייתה יותר נעימה אך דרשה הרבה טלפון שבור עם מספר אחראים שונים מצידם. בנוסף לכך, יש להם ציוד ישן וקשה לתחזוק ותפעול.

– אודה מציינת שנראה שעל אף מאמצינו למשוך קהילה ותיקה לאירוע נראה שהסנטר מושך קהילה צעירה אך דוחה קהילה ותיקה, מה שמשמעותי לתכנון האירוע וכמובן הרווחים.

– אודה מסכמת שהיא מבינה את יתרונות הסנטר בתקופת הקורונה אך סבורה שמאוד עדיף לעבור למקומות אחרים כגון אשכול הפיס אם רק אפשר.

 

ליאן סבורה שהסנטר הרוויחו מאיתנו הרבה יותר משאנחנו הרווחנו מהאירוע, בעיקר בהתחשב בכמות האנשים שהגיעו. אורי חושב שבירידים אחרים שהיו בחנוכה בסנטר היו כמויות קהל דומות, אך ליאן לא מסכימה איתו.

יונתן רוצה להוסיף שעם כל הביקורות הוא סבור ששווה שאם יהיו אירועים נוספים נוכל למתג אותם באופן יותר חזק, גם כדי אולי להוריד מההיסוס של ותיקי הקהילה.

יוני מבקשת לארגן את הביקורות על שיתוף הפעולה מול הסנטר באופן מסודר כסעיפים נפרדים כדי להשתמש בהם כמסמך פתיחת מו״מ בעבודה עתידית מול הסנטר.

 

עמית ששון א׳ מרחב בטוח הצטרפה לישיבה.

 

חברת הועד אופיר לוטן הצטרפה לישיבה.

 

אורי מודה לאודה על עבודתה כמנהלת וממליץ לה לשקול להמשיך איתנו בתפקידים ניהוליים בכנסים בראי עבודתה עליו.

עמית מציגה מספר אירועי מרחב בטוח שקרו במסגרת היריד.

הרבה מהאירועים הללו קרו במתחמים שגם לסנטר וגם לנו בתוכו אין שליטה עליהם. הסנטר למעשה מלא במתחמים כאלו לדעת עמית; מתחמים אלו שאין לנו יכולת לפקח עליהם גורמים לעוד יותר סיכון בהתחשב בקהילה הצעירה, מה שלא קורה במתחמים שיש לנו שליטה מלאה עליהם.

עמית סבורה שבאופן כללי קיום אירועים בסנטר פותח את הקהילה הצעירה שלנו לאירועים לא נעימים והתעמרויות מבחוץ, כמו בכל מתחם שיש לנו מעט שליטה עליו.

לאחר דיון החליט הועד שניצור רשימת דרישות מינימלית ומחייבת לעבודה מול כל מתחם על אירועים, בהתאמה לגודל ופורמט האירוע. רשימה זו תיווצר בישיבה ייעודית עתידית ותהיה תחילת העבודה על כל אירוע.

יוני תפתח שרשור במייל הועד בסוף השבוע בשיתוף עמית כדי לקבוע את הישיבה ואת המוזמנים לישיבה.

עמית ששון ואודה ליבוביץ׳ עזבו את הישיבה.


מה זה אנימה

מעדכן: אורי

אמא״י מקדמים את תחום המנגה והאנימה אך אין לנו הגדרות מסודרות על ההבדל בין סדרות אנימציה ורומנים גרפיים לבין "אנימה" ו"מנגה". במהלך העבודה על טקס פרסי האנימה של אמא״י הציעו כמה שופטים כסדרת השנה סדרה מסוימת שמקורה לא ביפן. הם מבקשים להעלות את ההחלטה הזו לועד.

אמנון לוי הצטרף לישיבה.

אמנון מצטרף לישיבה לאחר שהגיש הצעה לאורי בנושא – הצעה להקים ועדה ארגונית המגדירה האם יצירת אנימציה מסוימת שמוצגת בפניה היא "אנימה" (או רומן גרפי הוא "מנגה").

יוני מציגה שלדעתה יש להגדיר תפקיד זה כמו שתפקיד שופט בתחרות מוגדר, לא כתפקיד שנתי. באופן דומה לאיך ששופטים בתחרויות מגויסים לכל אירוע בנפרד, והחלטותיהם יכולות להשתנות, הגדרות אלו יכולות להשתנות בין ועדה לועדה לפי ההרכב שלה ולפי מתי היא נוצרה והדיון הציבורי באותו זמן.

אורי מציג שלדעתו יש שתי אופציות. הראשונה היא פשוט לומר שכל דבר שלא נוצר ביפן אינו אנימה. אופציה שנייה היא ליצור את הועדה המוצעת, בין אם היא סגל ארגוני שנתי או נפרדת לכל אירוע.

אמנון מציג אופציה נוספת – מסמך רשימת מאפיינים במקום ועדה מסודרת, שיהיה בו רף של מספר תכונות מסוים. אופיר מציינת שיהיה מאוד קשה לבנות רשימה כזו.

אורי מוסיף אופציה נוספת – לבחור אתר שמקטלג אנימה ולעבוד לפיו, למשל myanimelist.

יוני מציינת שהסיבה והחשיבות לדיון זה הינה שכארגון ציבורי תפקידנו הוא למלא את מטרות הארגון כפי שהן מובנות על ידי הקהל שלנו, ולא מה כל אדם ספציפי בארגון חושב. אורי מוסיף ששאלה זו הופכת ליותר ויותר עקרונית בארגון כשתעשיות מחוץ ליפן מוציאות סדרות שיותר ויותר "דומות לאנימה" והן יותר ויותר איכותיות ומתקבלות ע"י הקהילה הבינלאומית כ"אנימה".

ליאן מציעה שלסגל השופטים בטקס פרסי האנימה צריכה להיות הסמכות להגדיר בעצמם מה זה אנימה. אורי מציין כי מדובר בהחלטה עקרונית בסופו של דבר וצריך להבין האם נגביל אותה לאירוע המסוים הזה או לא.

אמנון רוצה להדגיש שאם נקבל סדרה לא יפנית כאנימת השנה תהיה לכך השפעה בעתיד לכל החלטה דומה.

יוני מציעה להלן – נצביע עכשיו על האם לועדת השופטים של טקס פרסי האנימה יש את הסמכות להחליט להכניס סדרה שאיננה ממקור יפני לתוך התחרות השנה – 6 בעד (אורי תמר אופיר ליאן יוני סוניה) 1 נגד (יונתן) – ההצעה עברה.

יוני מציעה להמשך שנקיים אסיפה כללית ייעודית להגדרת קריטריונים למה הן אנימה ומנגה.

 

יונתן קדוש ואמנון לוי עזבו את הישיבה.


תכנית עבודה ותקציב

מעדכן: אורי

עקב השעה המאוחרת הדיון הסופי לתכנית העבודה יקרה בישיבת ינואר, ולא יתקיים דיון מקדים בישיבה זו.


תחרות WCS

מעדכן: אורי

התקיימה פגישה של ארגון WCS עם המארגנים ברחבי העולם על קיום WCS בשנה הזו. הוחלט בה שתהיה תחרות היברידית, עם מקצה פיזי ביפן ומקצה וירטואלי. לא ברור כרגע מה זה אומר עבורנו מבחינה כלכלית. בשבועיים הקרובים WCS ינסו לקבל ויזות מיוחדות ממשרד החוץ היפני כדי לקיים את מחצית התחרות הפיזית באוגוסט השנה.

אורי רוצה לקחת על עצמו את תפקיד האורגנייזר של WCS עד שיהיה צוות קוספליי שנתי מסודר כדי להבין השלכות אלו. השאלות הן לא רק הכסף אלא גם כיצד נקיים את התחרות, וגם איך נשקף זאת למועמדות המיועדות להישלח.

אורי מציע את עצמו כאורגנייזר לWCS 2022 – עבר פה אחד.


מסיבה אחרי חנוכה

מעדכן: אורי

האירוע הרוויח.

המסקנה המרכזית מהמסיבה היא שישנו ביקוש למסיבות בקהילה וצריך לשקול לקיים עוד כאלו.


גזברות

מעדכנת: יוני

עקב בעיה בספירת הכספים במסיבה ואירועים נוספים מהקדנציה האחרונה יוני מבקשת מכל חבר ועד שיחדד לאירועים שאותם הוא מלווה את נוהל פתיחת וסגירת קופה: חובה על האדם שפותח את הקופה בתחילת האירוע ועל האדם שסוגר את הקופה בתום האירוע להשאיר בה פתק עם הפרטים הבאים בטרם פתיחת וסיום השימוש באותה קופה:

  1. פירוט כמויות יחידות הכסף בקופה – כמה שטרות של 20, כמה מטבעות של 10 וכו'.
  2. סה"כ הכסף בקופה.
  3. תאריך ושעת הספירה.
  4. שם מלא של מבצע הספירה.

על פתקים אלו להישאר בקופה. האנשים היחידים הרשאים להוציא פתקי ספירה מהקופה הם גזברית הארגון או מי מטעמה.

נוהל זה ישלח ע"י יוני במלואו לשאר חברי הועד.


הישיבה נסגרה.