ישיבת ועד אמא"י – פברואר 2021 (28.02.2021)

נוכחים: טל סוטו, אורי מרקוביץ', יוני לינדר, אופיר לוטן, נדב שומרוני וליאל איה שוקרון מועדת הביקורת.

אורחים: פלומה פרלוב – א' צוות קוספליי ארגוני.


הארו.קום

מעדכנים: אורי ויוני

הכנס התנהל כראוי, עם מספר מועט של תקלות טכניות. היו שני אנשים שהוצאו מהדיסקורד ומהיוטיוב (מתוך 300 האנשים שהיו בכנס) עקב הפרעות. כמו כן הייתה נוכחות גדולה ביוטיוב ובדיסקורד.

יוני פירטה את ההכנסות – פחות משקיווינו אליו אך לא מעט בכל זאת, הרוב מתרומות, המרצ'נדייס לא מכרו הרבה, השאר מדוכנים. התקבלו משובים חיוביים רבים ממעבירי התוכן ובעלי הדוכנים בנוגע לדיסקורד.

עם זאת, רוב הקהל היה צעיר והקהל המבוגר כמעט ולא היה נוכח – הגיוני לדעת אורי בגלל שקהל זה לא יקח יום חופש בשביל כנס וירטואלי. בנוסף במשובים רבים הועלתה הטענה כי הזמן שהוקצב לתכנים (חצי שעה לכל אירוע תוכן) היה בעייתי מעט. 

טענה נוספת שהועלתה היא הרצון להשאיר את שרת הדיסקורד של אמא"י פתוח גם אחרי הכנס. 

אורי חושש מהרעיון כי זה מצריך תחזוקה שלו באופן קבוע. כמו כן, קיים קושי באכיפת חוקים רבים בדיסקורד – פניות בפרטי לאנשים בלי לשאול קודם, דברים לא נאותים שנאמרו בצ'אט הקולי וכדומה. במילים אחרות, יש פרצות רבות בניהול קהילה בדיסקורד. עם זאת, לטענתו הוא יאפשר לנו ליצור קהילה תחת חוקי הארגון וגם ערוץ נוסף המתאים לקהל הצעיר.


כנס שבועות 2021

מעדכן: אורי

אורי מעדכן שניתן לקיימו באשכול הפיס תחת מגבלות התו הירוק: עד 75 אחוז תפוסה (בתוך המתחם) כלומר עד 300 איש.  עם זאת מכיוון שאיננו יודעים בוודאות מה יהיו ההנחיות בשבועות עצמו, זה מקשה על גיוס אנשי סגל לכנס שאיננו יודעים באיזה מתכונת יוכל להתקיים. למשל אולי נרצה לעשות כנס היברידי שחלקו באשכול פיס וחלקו משודר בלייב בערוץ שלנו, אבל אין עדיין מתווה מסודר בנוגע לאירועים מסוג זה בארגון. 

לכן, אורי העלה הצעה לכנס היברידי בשתי דרכים – הדרך הראשונה היא שימוש בזום אליו ייכנסו אנשים שקנו כרטיס מראש. השידור יהיה ממתחם אשכול הפיס כך שהתוכן יועבר בחדרים – כל אחד בוחר את החדר המתאים לו. אך החיסרון העיקרי הוא שאין אינטרקציה בין המשתתפים בזום. הדרך השנייה היא שימוש בפלפטורמת גאזר – מאפשר להקים כנס וירטואלי הדומה לממשק של משחקי פוקימון הישנים בה באי הכנס מסתובבים בסביבה וירטואלית ויכולים פיזית להיכנס לחדרי תוכן המעניינים אותם. כאן למעשה מזינים תוכן בלבד ושאר הדברים מוכנים מראש (חדרים, תשתית וכדומה). עם זאת מדובר בתשלום לא זול בכלל, ולכן מחיר הכרטיסים יצטרך להיות גבוה משאנו מאמינים שהקהל שלנו מעוניין לשלם על אירוע וירטואלי..


כנס קיץ 21

מעדכן: אורי

אורי מעדכן שטרם נמצא מנהל לכנס, ולכן לא ברור אם הוא יתקיים. הוא שוקל להשתמש באשכול הפיס גם לכנס זה. כמו כן במידה ולא יהיה כנס קיץ, ג'אנקן מיוזיקל יעלה כאירוע נפרד, ככל הנראה, על פי הנחיות התו הירוק (עד 75 אחוז תפוסה במבנה סגור). הם יקבלו עדכון בנושא באפריל.


עדכון התקן לקריאת כרטיסי אשראי במסופי הארגון

מעדכנת: יוני

יוני מעדכנת שעד יולי אנחנו כארגון נהיה מחויבים לעדכן את מסופי האשראי של הארגון לתקן ה-EMV החדש. ניתן להגיש בקשה לקרן תמיכה ממשלתית להחזר חלקי על שדרוג המסופים עד ל20 במרץ. יוני ואורי מציעים להחליף כרגע 2 מסופים (מתוך השישה שיש לארגון). זאת מכיוון שאיננו יודעים כמה החזר נקבל מהמדינה אם בכלל ולכן עלינו לנהל סיכונים עם העובדה שאנחנו חייבים להחליף לפחות מסוף אחד כדי לעמוד בתקן. 

בנוסף להחלפת המסופים עלינו להחליט האם לרכוש אותם ישירות ממשולם או מאיוונטר, שמהם רכשנו  את המסופים שיש לנו כרגע. יש לציין שמשולם הם ספק שמוכר למטרות ההחזר ע"י הקרן הממשלתית, אבל איוונטר אינם, ולכן אם נרכוש מהם מסופים חדשים לא נוכל לקבל החזר. יוני ואורי מציגים שלוש הצעות בהתחשב בכך:

הצעה ראשונה היא להחליף את המסופים לתקן העדכני דרך איוונטר. הצעה שנייה היא לקנות ממשולם את המסופים עם התקן החדש ואז לעבוד איתם מול איוונטר, מה שיגרור עמלות נוספות על תשלומים דרכם אך יאפשר הגשת בקשה להחזר כספי מהמדינה. הצעה שלישית היא לקנות את המסופים ממשולם ולהחליף למערכת חדשה במקום איוונטר שתספק לנו את אותן אופציות של איוונטר (מכירת כרטיסים לכנס, תרומות לארגון וכדומה). אורי סבור כי נוכל למצוא מערכת כירטוס כזו שתעלה לנו פחות בשנה מאיוונטר.

לאחר מתן ההצעות, התקיימה הצבעה לגבי התקציב שיש לנו לאופציה זו. ההצבעה עברה פה אחד. אורי יעלה את הנושא בשבועיים הקרובים מחדש לאחר ביצוע סקר למערכות כירטוס אלטרנטיביות.


פלומה פרלוב, א' צוות קוספליי ארגוני, הצטרפה לישיבה.

מוקדמות תחרות הWCS – קידום הנושא

מעדכנת: פלומה.

פלומה וגיא סוקולצקי, אחראים על תחום תחרות WCS, קיבלו את הנהלים מהמנהלת ביפן. לאחר שעברו עליהם ביחד הם הגיעו למספר נקודות חשובות: 

  1. קיום אירוע מוקדמות – פלומה שאלה האם כנס שבועות יתקיים כדי שיהיה אפשר לקיים בו אירוע זה, אורי ענה שהכנס בסימן שאלה עקב אי-קיום מתווה מסודר וסיכוי סביר לסגר נוסף בעתיד הקרוב. למרות זאת, ניתן לקיים אירוע מצומצם וייעודי שאינו כנס שיוכל לשמש לבחירת המתמודדים למוקדמות וגם לא מחויבים בתעודת התחסנות.
  2. פלומה ציינה שמדובר במוקדמות של תחרות וידאו, כלומר הדגש הוא על איכות הסקיטים מבחינת הביצוע ומבחינת מידת העניין של הצופים. 
  3. פלומה ציינה שבמידה וכנס שבועות יבוטל, היא תזדקק לעזרה מהארגון בגיוס כוח אדם הבא:
    • צוות קוספליי.
    • צוות טכני המורכב משני אנשים – אדם אחד אחראי על בדיקת הקבצים ואיכותם (כפי שהיה בתחרויות קוספליי קודמות) ואדם נוסף האחראי על שידור האירוע. 
    • עורך וידאו מקצועי שיסייע לקוספליירים בעריכת הסקיטים
  1. דרישות המוקדמות לעומת התחרות עצמה – פלומה ציינה שבאירוע המוקדמות יהיה עם דרישות קלות יותר, לעומת הדרישות בתחרות עצמה (רק אחרי שהמוקדמות מסתיימות, מתחילים לסנן ממי שנבחר ומקשיחים את הדרישות). זאת כלקח מהמוקדמות שהיו לפני שנתיים בהן הקריטריונים לשפיטה בארץ היו זהים לקריטריונים לשפיטה בתחרות ביפן. כמו כן הזוכה בתחרות 2021 יוכל
  2.  תקציב לפרסים זוכות שהגיעו למקומות שני ושלישיפלומה ציינה שתשמח לסיוע במימון פרסים סמליים עבור מתמודדים בתחרות WCS שיזכו מקום שני ושלישי. הסיבה לכך היא שבתחרות עצמה יש רק זוג אחד שזוכה. יוני אמרה לפלומה שעליה לבדוק נושא זה עם נאקורי.
  3. פרסום תקנון אירוע המוקדמות והתחרות – פלומה ציינה שתשמח לסיוע בפרסום התקנון הסופי של המוקדמות והתחרות באתר אמא"י. אורי ציין שיכולה לפנות לשרון מצוות מש"י שתעזור לה לפרסם באתר בצורה נוחה (בדומה לכל תחרות קוספליי בה מפורסם באתר אמא"י תקנון התחרות), אך עקב חוסר רצונה של שרון אורי ציין שאודליה תוכל לעשות זאת במקומה.

    פלומה עזבה את הישיבה.

זכויות יוצרים על דמויות ארגוניות

מעדכן: אורי.

החוזה טרם נחתם ע"י כל מחזיקות זכויות היוצרים ואורי ממשיך לבדוק אותן בנושא באופן תדיר כדי לסיים את החתימה על החוזה.


 

סבב עדכונים

אפשרות הצטרפות לארגון אמא"י דרך האתר

מעדכן: נדב

נדב מעדכן שזה בשלבים אחרונים – באתר תהיה אפשרות לשלם את דמי החבר כדי להצטרף לארגון אמא"י. לאחר שהצוות הטכני יסיים להנגיש את האתר למחשב ולטלפון הסלולרי, אפשרות זו תסתנכרן עם אתר אמא"י כך שיוכלו ישר ממנו לשלם. 

 גיוס כוח אדם

מעדכן: נדב

בימים הקרובים ייצא הודעת קול קורא לגיוס אנשים חדשים לצוות כוח אדם.

חשבונית ירוקה

מעדכנת: יוני

יוני מעדכנת שיתכן שבסוף נוותר על האפשרות כי חברת "משולם" דורשת תשלום שנתי נוסף על השימוש בחשבונית ירוקה כדי לתת קבלות, אבל גם מציעים אפשרות להפיק קבלות בעצמם, ואם כך אין צורך בשירות נפרד לקבלות.

צוות תכנים

מעדכנת: יוני

יוני מעדכנת שיש רצון מצוות תכנים להעלות שוב לרשת באופן קבוע כפי שהיה לפני הכנס. אך עקב הפתיחה מחדש של המסעדות והבארים מקרוב, יתכן שישקלו להעלות תכנים גם במקומות אלה. הלבל-אפ בתל אביב הוצע על ידי אורי כמקום אפשרי לכך ויוני עדכנה שהיא תבדוק זאת איתם.

צוות הפקות מקור

מעדכנת: אופיר

ג'אנקן מיוזיקל מתקדמים טוב, היא אמורה לראות ראן שלהם בסוף החודש. בנוסף אמור לצאת בקרוב קול קורא להפקות מקור עבור הארוקון 2022. 

מחסן אמא"י

מעדכנת: אופיר

אין חדש, מלבד העובדה שנמכרו מרצ'נדייז בהארו.קום.

צוות מנגה קפה

מתקדם היטב.

צוות מוסיקה יפנית

עדיין אין רצון לקיים אירועים פיזיים עם מוסיקה יפנית, עקב החשש מהיותם מוקדי הדבקה לקורונה.

צוות תלתן

מעוניינים להעלות תחרות ציור אך עליהם לדעת האם כנס שבועות יתקיים כמתוכנן.

אירועים שפנו אלינו במייל

10.1 האירוע בנוף הגליל

אופיר מעדכנת שהאירוע בוטל. 

10.1 האירוע בעמק חפר

אופיר מעדכנת שהפנייה שלהם הייתה פחות מחודש וחצי לפני האירוע עצמו ובגלל חוסר זמינות של צוות תכנים ושל אופיר, חזרנו אליהם מאוחר מידי , ולכן אין באפשרותנו להריץ תכנים שם. אך קיימת אפשרות להקים דוכן שלנו במקום. הלקח שהופק מכך הוא שעלינו לקבל פנייה כזו חודש וחצי לפחות מראש כדי שכן נוכל להציע לאותם אירועים את התכנים שלנו. 


הישיבה נסגרה.