ישיבת ועד אמא"י – נובמבר 2020 (29.11.2020)

נוכחים: טל סוטו, יוני לינדר, אורי מרקוביץ', אופיר לוטן, יקיר יצחקי ונדב שומרוני.

אורחים: ליאל איה שוקרון, סם פוזדניאקוב


תוכנית עבודה ותקציב – דיון ראשוני

מעדכנים: אורי ויוני

אורי הציג את תוכנית העבודה והתקציב שהם התכנון לפעולות הארגון לאורך כל הקדנציה.  בתוכנית זו יש שני חלקים: פרויקטים נוכחיים ופרויקטים שנתיים. ליד כל חלק צויין תאריך, תקציב, הכנסה צפויה ורווח צפוי. הוא המליץ שהצוותים יכינו את התוכנית השנתית לפי הפורמט המוצג כך שיהיה נוח לכולם. היעד העיקרי בו הוא להגיע השנה ליעד של רווח עשר אש"ח, על אף הקושי בניבוי ההכנסות בקדנציה הנוכחית. 

אפיקי ההכנסה הם התרומות לארגון ודמי החבר של חברי הארגון. חשוב לציין שמתכניות העבודה ייגזר התקציב הארגוני. 

מבחינת הוצאות, איננו בטוחים איזה כנסים נוכל לקיים עקב הקורונה, ופרט אליהם ההוצאה הלא בטוחה היחידה היא עלות תחרות WCS שאמורה להתקיים בדצמבר, תתקיים שיחה בקרוב ביננו אליהם שנוכל לדעת יותר אחריה. 

חשוב לציין שאם התקציב של פרויקט מסוים לא יהיה מוכן עד לישיבה בינואר, ניתן יהיה להגיש אותו והועד ישב ויחליט האם יוכנס לתוכנית העבודה המאושרת. הובהר גם על ידי יוני שניתן לקיים אירועים שאינם רווחיים כל עוד המאזן מספיק חיובי כדי למנוע היווצרות הפסד לשנים הבאות.

לסיכום, אורי ציין שתתקיים ישיבה שלא מן המניין בינואר 21, בה יועברו הצבעות והחלטות בנוגע לתוכנית העבודה והתקציב. יוני ציינה שעד ישיבה זו כל הצוותים עליהם להיות מעודכנים ומסודרים מבחינת המשימות והפרוייקטים שהם מתכננים לקדנציה הקרובה.


אירוע חנוכה 2020 – הצגת מצב ודיון

מעדכן: יקיר

יקיר עובד במרץ על האירוע מול בן הממונה על האירוע מדיזנגוף סנטר. כרגע אין לאירוע גרפיקות והאירוע היחיד שמתוכנן הוא אירוע הקוספליי, בעוד שהסנטר רוצים שנקיים אירועים לאורך היום ולא רק אירוע יחיד. על כן יקיר סבור שלא נוכל לקיים את האירוע בלי השקעה רצינית ודחיפה מצידנו כארגון.

עם זאת, לטענת יוני אירוע הקוספליי לא עומד עקב חוסר באנשי סגל שיתפעלו אותו עם המתווה הקיים

יתרה מזאת, אורי אומר שאם נוכל לקיים את האירוע גם אם הקניונים ייסגרו עקב הגבלות הקורונה, עלינו להיות עם אירועי תוכן סגורים עד ליום שלישי.

כמו כן יוני תעביר ליקיר פרטים של מעבירי תוכן שאולי יש להם תכנים מוכנים כבר שיתאימו לבמה בסנטר (קנדו וטייקו יש אנשי קשר אך יש לוודא איזה צוות יוכל לטפל בהם), ואופיר תעביר פרטי קוספליירים רלוונטים לאירוע. 


הארוקון 2021 – הצגת מצב ודיון

מעדכן: אורי

ליאן לביא שהייתה ה-ע' של ניר דרניצקי מנהל כנס הארוקון 2020, תהיה א' הכנס. 

ליאן וניר סבורים שהמודל של אייקון (אירוע וירטואלי) אינו ישים לקהילה שלנו – לא בטוח שאנשים בקהילה שלנו ישלמו על התכנים שיעלו בו. כמו כן קהילת אייקון חונכה במשך שנים רבות לשלם על אירועי תוכן, ובכנס האחרון שהתקיים כל מי שקנה כרטיס קיבל גישה אקסלוסיבית לכל תכני הכנס גם לאחר סיומו. לאחר זמן מה כלל התכנים יועלו לכלל הציבור לשימוש חופשי וללא תשלום. לעומת זאת אצלנו הפורמט הוא לצפות בלייב את התכנים בכנס מבלי תשלום נוסף (משלמים רק על הכניסה למתחם).

אורי טוען שזה לא מתאים לאופי הארגון ולכן ניתן להעלות כנס מוגבל והיברידי מבחינת כמות אנשים באשכול הפיס. כלומר מי שלא הגיע לכנס יוכל בסכום מופחת לצפות בתכנים בשידור חי ומי שכן יגיע לכנס בהתאם למגבלות יוכל להיכנס למתחם. חשוב לציין שזה הוצע בתחילת תוכנית היציאה מהסגר. בנוסף לאשכול הפיס, נשקלת האפשרות של דיזנגוף סנטר (במידה ולא יסתדר האשכול) – עם השכרת אזור הגלריה שתשמש להצגת תכנים.

כרגע זה בבדיקה מול ניר וליאן האם ניתן להוציא את הצעתו של אורי לפועל. חשוב לציין שכנס זה הוא חלק מהשאיפה להחזיר את הפעילויות הפיזיות ככל שניתן בהתאם למגבלות. הסיבה לכך היא שהקהילה רוצה ומחפשת את הקרבה והביחד.


פניות שהתקבלו במייל – דיון

מעדכן: אורי 

התקבלה פנייה במייל מדוכן שיפודן ישראל. הדוכן מציע להשתלב בפעילויות ואירועי אמא"י, ולספק לנו למשל הנחות ומרצ'נדייז לחברי אמא"י.

אורי סבור שזאת הזדמנות טובה לתת להם במה. אנו כארגון רוצים לתמוך ביוצרים בקהילה ולכן עלינו לשקול את הצעתם. מבחינת המוצרים בדוכן המסוים הזה, חלק מהמוצרים שהם מוכרים מקוריים וחלק הינם רפליקות. אחת מהאפשרויות שהם הציעו היא הגרלה לתרומות הארגון בה יחולק שובר קנייה לדוכן, יוני טוענת שזה עשוי להיות עניין בעייתי.יוני תבדוק את העניין מול צבי בר, רואה החשבון של הארגון. אורי הציע שדרוג לרעיון שלו- ההגרלה יכולה להיות כל פעם לדוכן או חנות אחרת, כך שאין הגבלה מבחינת חוזה.  

דבר נוסף שיכול להקל על ארגון הגרלה לתרומות הארגון הוא הביט הארגוני, אורי יבדוק אם הוא מאפשר תשלום בכרטיס אשראי. 

 

יוני ביקשה לדעת לפי אלו קריטריונים נבחר את החנות/הדוכן, אורי, טל, ויוני הציעו:

*החנות/דוכן מוכרת סחורה מקורית מיפן.

*חנות/דוכן שלא השתתפו כבר בהגרלה, אלא אם כל האופציות כבר השתתפו בהגרלה.

*הסכום אותו הדוכן/חנות יציעו לשובר הזכיה.

*הצבת סכום סמלי אליו הדוכן/החנות יהיו מחוייבים בשובר הזכייה.

יקיר סבור שלאור קריטריונים אלה שיפודן ישראל אינה אופציה טובה כי רוב הסחורה שלהם אינה מקורית מיפן.

אורי סיכם את הנושא בכך שיעדכן את שיפודן ישראל שיש התעניינות בהצעה שלהם וזה הועבר לבדיקה של רואה החשבון של הארגון.


שרון טורנר א' צוות מש"י מצטרפת לישיבה.

עדכוני צוותים שוטפים

צוות מש"י

מעדכן: נדב

נדב רוצה להציע להחזיר את  פינת "דקת סגל" עבור הסגל הארגוני – נציג ונספר על כל אחד מחברי הסגל הארגוני בפוסטים תדירים במדיות החברתיות. המטרה לפינה זו היא לשבור את התדמית השלילית שנוצרה לארגון כגוש חסר פנים שמקיים אירועים במקום ארגון שמורכב מאנשים רגילים עם תחביבים וחיים מעבר לארגון. שרון טוענת שיש שתי סוגיות- אחת, נעשו ניסיונות לכך במסגרת סגל ארגוני (וידאו, פייסבוק, אינסטגרם) שלא קצרו הצלחה מבחינת כמות האנשים שקראו אותם. שתיים, שרון שאלה בצוות מש"י האם יש מישהו שמעוניין לקחת על עצמו פרויקט כזה ונענתה בשלילה. 

נדב מציע לקחת זאת על עצמו אם ינתנו לו הכלים הנדרשים לכך. אופיר טוענת שצריך לחשוב עד כמה פרויקט זה אפקטיבי, עקב כך שהסרטונים בפייסבוק היו בעלי מספר הצפיות הנמוכות ביותר ולכן נראה שאין לזה קהל. שרון חיזקה זאת בכך שהקהל של הארגון מעוניין בתכני אנימה ולא בתכנים של מאחורי הקלעים. למשל, בפאנל שופטי תחרויות קוספליי שהתקיים לאחרונה, היה פחות קהל מבכל שאר תכני הלייב שהעלינו לערוץ. 

אורי טוען שנדב צריך לחשוב על כיצד לקדם את המטרה הכללית ולא את ההצעה הספציפית של דקת סגל, כי דקת סגל היא הרי רק כלי להגשמת המטרה. לכן הוא הציע לו אפשרות אחרת – פאנל על אנימה שיועבר על ידי חבר סגל, שיציין תחילה מה תפקידו/פועלו בארגון. דבר נוסף שאורי העלה בנוגע לתכנים הוא ריכוזיות שלהם באירועים – כרגע התכנים מאוד מפוזרים בערוצים השונים ואין מקום אחד שמאגד את כולם את כולם. 

בסופו של דבר, נדב מקבל  את כל ההצעות שהועלו ומחליט לקחת את הפרויקט של הנגשת אמא"י לקהל כארגון שמורכב מאנשים ולא רק גוש חסר פנים שמארגן אירועים. 

 

שרון עזבה את הישיבה.

צוות האתר הארגוני

מעדכן: נדב

עבור העבודה על האתר הארגוני החדש, נדב העלה את הנושא של הסדרי תשלום לארגון.  אורי ענה לו שזה בשלבי סיום: ביט ארגוני שיהיה ניתן להעביר אליו כסף בכרטיס אשראי. בכלי זה יתאפשר לתרום לארגון או לשלם את דמי החבר. נדב שאל כיצד זה יבוצע בפועל – האם יהיה ניתן לשלם רק דרך האפליקציה או שתהיה אפשרות נוספת למלא פרטי אשראי. אורי אומר ששתי האפשרויות יהיו זמינות. 

כמו כן, נדב שאל האם מערכת ההרשמה הנוכחית תצטרף לאתר הארגון או שבונים מערכת הרשמה מאפס לאתר הנוכחי. אורי ענה שהמערכת הנוכחית תהיה מוטמעת באתר הנוכחי עד שהאתר החדש יעלה לאוויר. חשוב לציין שבמערכת ההצטרפות הנוכחית אין אפשרות לתשלום דמי חבר.

צוות תלתן

מעדכנת: יוני

צוות תלתן רוצה לקיים תחרות ציור במסגרת הארוקון 2020 הוירטואלי שתהיה בנושא קומיקס, וישמחו לשם כך להזמין שופט אורח מנגקה מיפן. בנוסף, נאקורי בן דור א' הצוות רצתה לקבוע ישיבה עם צוות שימור ידע כדי ליצור גלריה אינטראקטיבית של כל הציורים והאיורים שהיו בכנסים עד כה. גלריה זו תשמש את צוותי הארגון וגם יהיה ניתן להפוך חלקים ממנה לחשופים לכלל הציבור. יוני מציינת גם שגם צוות טכני יעורב בנושא למטרת בניית הגלריה, בהתאם לצורך.

צוות קוספליי

מעדכנת: אופיר.

אין עדכונים חדשים בנושא.

צוות תכנים

מעדכן: נדב

נדב מעדכן שבצוות עובדים על התכנים שהועברו עליהם התכנים שהועברו אליהם. כמו כן אין צפי להרצאות בחודש הקרוב.

גזברות

מעדכנת: יוני

גזברות היא כרגע בהמתנה, ליוני אין כרגע אפשרות לדווח את האסיפה הכללית כי עדיין אין אישור מוועדת הביקורת. היא אמרה ליבגני קנטור מועדת הביקורת היוצאת שיעזור לה בימים הקרובים עם הנושא כך שיוכל לצאת לפועל כמשימה אחרונה לועדת הביקורת היוצאת.

צוות כוח אדם

מעדכן: נדב

נדב דיבר עם ניר דרניצקי אשר ניהל את כנס הארוקון 2020, בנוגע לשחיקת חברי סגל בכנסי הארגון והועלו הנקודות הבאות:

  1. כל כנס צריך להתחיל מאפס, אין למעשה התקדמות מכנס לכנס מה שמוביל לתהליך שחיקה עולה ויציב. 
  2. נדב יצור קשר עם הצוותים מהארוקון האחרון כדי לדעת מה אפשר לשפר שאנשים לא יתעייפו מהתעסקות בכנס. 

צוות טכני

מעדכן: נדב

בצוות יש כרגע 3 אנשים פעילים, אחד מהם אחראי על האתר שיכיל את כל הפיצ'רים הדרושים מצד צוות מש"י. השניים האחרים יהיו אחראים על פיתוח עמוד הצטרפות חדש לארגון עם אפשרות לתשלום באשראי. כמו כן אנו מחכים לאישור מנהל תקין (קודם לכן יוני צריכה אישור של הדוח הכספי הארגוני כדי שתוכל להגיש את הבקשה). אישור זה ישמש כאישור לרכישה של וויקס (הפלטפורמה עליה האתר החדש ייבנה). דבר זה יוזיל עלויות לארגון.

צוות שימור ידע

מעדכנת: אופיר

אופיר מעדכנת שהמסקנה העיקרית אליה היא ונדב הגיעו היא לעבור על התכנים באתר הנוכחי. הם יחליטו מה לסנן, מה ולהשאיר ומה ייכתב מחדש. דבר נוסף שהועלה הוא שחברי הצוות שי שינאי קדוש א' הצוות ודפנה מירוצ'ניקוב, מתקשים בבניית פורום לשימור ידע קיים. לכן הוצע ששינאי ייצור פיילוט (רצוי חינמי) למטרה זו ויעביר אותו לצוותים מסוימים להתנסות. בהמשך לפי המשובים מהצוותים הפיילוט יועבר לצוותים נוספים. ניתן לאופיר דדליין לוודא שתהיה גרסה ראשונית תקינה של הפיילוט עד לישיבה הבאה.


הישיבה נסגרה.