ישיבת ועד אמא"י – מאי 2020 (27.5.2020)(ישיבה וירטואלית)

נוכחים: תומר שלו, אורי מרקוביץ', רון ליקבורניק, יוני לינדר, ויטל שיי וקסלר, ניב שצ'רב.


1. זכויות יוצרים

ענן גיבסון וסם דניאל, שתיים ממחזיקות זכויות היוצרים על הדמויות הארגוניות, מצטרפות לישיבה

ענן גיבסון וסם דניאל מצטרפות כדי לדבר על סגירת הנוסח הסופי של חוזה זכויות היוצרים המסדיר את השימוש של הדמויות הארגוניות בידי הארגון, שעד היום לא מעוגן בחוזה מול מחזיקות הזכויות. ישנם מספר סעיפים שניסוחם דורש הסכמה ביננו לביניהן. הסעיפים הם:

  1. שהדמויות ישארו ניטרליות שזה אומר שהדמויות לא ייצגו דעה מסויימת שיכולה להיתפס כלא נייטרלית בחברה הישראלית, כמו למשל ללבוש חולצות של מפלגות או דגלי גאווה כדי לשמור על ניטרליות על כמה שאפשר כדי לא לקדם אג'נדה מסויימת. המטרה היא שהדמויות יפנו לכמה שיותר מהקהל שלנו.
  2. הדמויות לא יוצגו באופן מיני או מחפיץ. הדמויות אמורות להישאר נייטרליות ומתאימות לכל המשפחה ולכל באי הכנס.

אורי מעדכן בנוסף שישנו סעיף שכרגע מטיל את האחריות המשפטית על כל הפרת זכויות יוצרים קיימת של הדמויות על מחזיקות הזכויות כיום בחוזה, והוא יעודכן כך שהארגון הוא זה שיקח אחריות מלאה על הנושא – הן הדמויות הארגוניות שלנו, ראוי שאנו נהיה אלה שיקחו אחריות עליהן בכל המובנים.

בנוגע לניסוח הסעיף הראשון, יוני ורון דואגים בגלל שקשה לומר מה יפגע במי, בעיקר במדינה חלוקה כמו ישראל. נותנים דוגמאות לדברים שיכולים לפגוע בכל מיני מגזרים בארץ.

סם מציעה, מעבר לרמת הניסוח בחוזה, להכפיף את העניין לשיקול דעת של מישהו בארגון לכל פרסום. 

אורי מציין שסעיפים שנתונים לפרשנות בעייתיים משפטית בדרך כלל, ומציע שנגדיר דרך לטפל בהפרות בחוזה, שיגדיר זמנים ודרך תקשורת ביננו במקרים של הפרות של החוזה. אורי מדגיש שגם אם נגדיר אנשים בארגון שאחראים לשמור על קווי ההנחיה שיוגדרו בחוזה, החוזה עדיין בין הארגון לבין מחזיקות הזכויות ואם ישנן הפרות אז הן אלו שהחוזה מופר מולן.

סם מדגישה שהרעיון של החוזה הוא לא להכשיל את אמא"י ולחפש אותנו בהפרות אלא לתת למחזיקות הזכויות שקט נפשי שהדמויות משמשות למטרות ראויות. אורי מגיב שזה בהחלט נכון אבל עדיין חשוב להבהיר מה קורה במקרה שיש הפרה, למשל במקרים שהארגון לא חושב שהם בעייתיים אבל אחת המחזיקות כן.

תומר מעלה חידוד בנוסח – הפרה יכולה להיות לא רק בציור עצמו אלא גם בקונטקסט בו אנחנו משתמשים בו. לדוגמא, להשתמש בציור שכבר עבר אישור בשביל להמליץ לקהל שלנו על סדרות לצפות בהן במהלך יום כיפור. סם מגיבה שזה אכן צריך להיכלל בחוזה – החוזה צריך לחייב לא רק את האמנים בארגון אלא כל פרסום המשתמש בדמויות.
בנוגע לדיון שיקול הדעת ענן חושבת שמדובר באחראיות שתהיה על א' עיצוב/שיווק של הכנס המדובר וראש.ת מש"י של אותו הזמן – עיצוב מבחינת ההנחיות הגרפיות, שיווק מבחינת תוכן הפרסום ומש"י מבחינת פרסום באופן כללי.

אורי מציע נוסח לסעיף הניטרליות הפוליטית המדובר: "הדמויות ישמרו על ניטרליות: לא יביאו שום דעה פוליטית, לא יקחו צד בדיונים פעילים בקהילה וישמרו על הסטטוס קוו הישראלי בסוגיות של יהדות וישראל". סם מוסיפה להבהרה "שייצגו את כולם בזה שהם לא ייצגו כלום".

ענן מציינת שלדעתה השאלות שהוועד מעלה לסעיף הנייטרליות קשורות הרבה יותר לאופי הארגון ולא הדמויות. אורי עונה שהנוסח כמו שאנו מדברים עליו מתחיל להתערב בשאלה זו ובדיוק לכן חשוב לחדד אותו.
אורי מבקש להוסיף לתוך החוזה קווים מנחים לדמויות – צבעי שיער, מאפיינים פיזיים, האופי הקיים להן, ההגדרה של הדמויות, איך שמציירים אותן.

אורי חושב שצריך להגדיר בסעיף בחוזה מי הגורם האחראי על שמירת פרטי החוזה בכנס ובאירועים אחרים. יוני מגיבה שדווקא זה לא חייב להיות חלק מהחוזה כפי שסם וענן אמרו – האנשים שצריכים לשמור על החוזה הם פשוט אמא"י, וזו אחריות הועד; אין בעיה שהועד יעשה דלגציה לאחריות זו בארגון גם אם זה לא מצוין בחוזה. 

יוני מסכימה שצריך להיות נספח בחוזה אשר מגדיר מי הן בדיוק הדמויות שאנו חותמים עליהן מבחינת איך שהן נראות וכו'.

סם שואלת מה לגבי מומו, דמות נוספת שלא דובר עליו בחוזה כרגע; סוכם שכרגע מדברים רק על שלוש הדמויות הארגוניות המקוריות (אאוי, שירו ואקאי), ועל מומו נוכל לדבר בהמשך אחרי שנסגור את החוזה.

 

ענן גיבסון וסם דניאל עזבו את השיחה.

 


2. כנס קיץ 2020

שמואל רוז, מנהל כנס קיץ 2020, מצטרף לישיבה

שמואל מעדכן לגבי מצב הכנס: מבחינת הסגל גויסו א' כוח אדם, א' עיצוב, א' תכנים וא' נגישות. החוסרים העיקריים לנקודה הנוכחית בעבודה הם א' שיווק וא' אתר.

נדב שומרוני (א' כוח אדם ארגוני) העביר לשמואל רשימה של אנשים נוספים בארגון שיוכלו להתאים לתפקידים החסרים בסגל.

מבחינת מיקום, הרבה מקומות לא מגיבים בתקופה הנוכחית אך המקום הכי מוצלח בשקלול מה שהמקום מציע והמחיר הוא מרכז וואהל רמת גן.
לנושא הכנס שמואל חושב על נושא קהילתיות, בעיקר בעקבות הקורונה.

מתקיים דיון קצר על איך צריך לעשות צפי מגיעים וקוני כרטיסים – מכיוון שהכנס מוגבל בכרטיסים לכמות קטנה ביחס לכנסינו בקיץ, אנחנו רוצים לצאת מנקודת הנחה שכל הכרטיסים ימכרו, ושתחת הנחה זו נצא ברווח שצוין.

מתקיים דיון נוסף על דיוק במגבלת הכרטיסים – כי מגבלת האנשים שמכניסים למתחם צריכה לכלול גם את הסגל והמתנדבים וכו'.

שמואל מבקש שנעביר לו המלצות לא' אתר, ומכתבים לדוגמא שנשלחו למתחמי כנס בשביל שיהיה לו בסיס ליצירות קשר נוספות. תומר יעביר לשמואל את הטופס לדוגמא.

שמואל מבקש דפי קשר של שני הכנסים האחרונים – הועד יספק אותם.

בנוגע לשם הכנס – שמואל לא רואה סיבה לשנות את השם וירצה לקרוא לכנס כאמ"י 2020.

מקומות וספקים רבים לא עובדים בתקופה זו, אך תומר מציין שכנראה הם יחזרו לעבוד בתחילת יוני, ואז אפשר לשלוח הודעות ולהרים טלפונים.

שמואל מבקש לבסוף שנציע מישהו לצוות מנהלה שמכיר כבר את אמא"י כדי לעזור לו בתהליכי הגיוס.

בנוגע לתאריך הכנס, לא צפוי שסוף החופש הגדול ישנה תאריך באופן משמעותי, ולכן ה-20.8 או ה-27.8 הם אופציות טובות. כל אחד מהם מתנגש עם כנס אחר – דרקוניקון ומיתופיה בהתאמה. מכיוון שמהשניים הללו מיתופיה פחות חופף עם הקהל שלנו, המלצת הועד היא לקיים את הכנס ב27.8.

לגבי תקציב הכנס – ניר דרניצקי, מנהל כנס הארוקון 2020, יעזור לשמואל בבניית התקציב. 

יוני מבקשת ששמואל יעדכן את הועד דרך ניב לגבי תפקידי הסגל החסרים ולגבי חיפוש מקום במהלך השבועיים הקרובים, לקראת הצעת תקציב מסודרת לועד.

שמואל מציין שעוד לא בטוח מה יהיה המצב מבחינת הקורונה. אורי מציין שאנחנו כן יודעים לעקוב אחרי ההנחיות ואף מעבר להן כפי שעשינו בהארוקון – כרגע אין הרבה מה לעשות מעבר ללהניח שהכנס יתקיים ולהתכונן למלא אחרי ההנחיות כנדרש, ובד בבד לוודא שיש אפשרויות ביטול לכמה שיותר מהחוזים וההסכמים עם ספקים והמקום.

 

אורי והועד מודים לשמואל על העבודה.

שמואל רוז עזב את הישיבה.

 


3. צוות כוח אדם

מעדכן: רון

הייתה פגישה במוצש של צוות כוח אדם, הם היו עמוסים בשבוע וקצת האחרונים אז לא הצליחו לקדם את רוב הדברים אבל המטרה השבוע היא לקדם את הפאנל של ניהול זמן שאמור להתקיים לקבוצת הפעילים.
נדב כבר התחיל להריץ את הנושא דרך פוסט בפעילים ששואל מה עוזר להם ולנהל זמן לראות מה יאמרו.
רון דיבר על פרויקט חדש שמטרתו להבין איפה יש צורך בפיתוח כלי טכנולוגי לטובת סגל הארגוני ולארגון בכללי לשם התייעלות ושיפור דרך העבודה הנוכחית. אמא"י 101 עלה בשיח כצוות לשתף איתו פעולה על זה.
רון מגיע עם רוח חדשה כיוון שאינו מעורב בכל הדברים, כחבר ועד חדש, אז זו הזדמנות לראות הכל בעין חדשה ולהציע דברים שיכולים לייעל תהליכים, בין אם זה ברמה ארגונית או סגלית.
נקבע שרון ידבר עם כמה צוותים שונים, להתחיל להבין את התמונה הקיימת ויבין האם יש צורך במשהו יותר תכנותי.
חברת הצוות אור הדר אחראית על המשוב הארגוני שירוץ בקרוב.
צוות כוח אדם גם אמרו שהם רוצים לעבוד על חידונים לפעילים כדי להעביר את הזמן ביחד וכבר חושבים על רעיונות.


4. פניות שהתקבלו במייל

הועד התדיין בפניה שצונזרה מטעמי צנעת הפרט.


5. סבב עדכונים

 

מעדכן: ויטל

פרויקט ספרייה

הפרויקט היה בהקפאה עקב הקורונה, בשבוע הבא ספרית חיפה נפתחת שוב לציבור אז ויטל ילך לפגישה איתם על מנת להעביר אליהם כרכי מנגה.

 

צוות תכנים

הצוות התחיל כבר לקיים הרצאות מקוונות, ההרצאה המקוונת השניה בדיוק התרחשה היום. רון שואל האם יש קהל – ויטל אומר שבהחלט יש, סדר גודל של כמה עשרות איש. ויטל מציין שיש בעיות זכויות יוצרים מצד יוטיוב עם הקלטות ההרצאות הללו, הצוות עובד כדי לנסות להשאיר אותן בערוץ בכל מקרה.

בנוסף, שרון אלבז חברת הצוות נמצאת בקשר רציף עם בר לבל-אפ על מנת להחזיר את ההרצאות על הבר כאשר המקום ירגיש בנוח לכך.

 

צוות שימור ידע

הצוות במוטיבציה נמוכה ולא קורה הרבה כרגע, ויטל יקיים שיחה בקרוב עם שינאי הא' ע"מ לדבר על לאן הולכים הלאה בנוסף לישיבת הצוות השבועית הרגילה.

יוני שואלת האם כל הצוותים הארגוניים שלחו מי איש הקשר שלהם עם צוות שימור ידע (כפי שהצוות ביקש בישיבות קודמות). אין לויטל רשימה בהיכון לישיבה, יעודכן בהמשך לועד.

 

מעדכן: רון

צוות כוח אדם

הצוות עובד על העץ הארגוני (ארגון כל פעילי הארגון בצורה נוחה לגישה ושימוש).

הצוות עושה משובים חצי-שנתיים בארגון, אבל רון מעדכן שעד כה הצוות לא עשה בדיקה של משובי עבר, רק את המשוב הנוכחי. רון הציע לצוות, והצוות אהב את הרעיון, שמהמשוב הבא והלאה גם נתייחס אחורה למשובים קודמים ששלחו אותם אנשים.

הצוות רצה לעשות "סמינר" לפעילים, ולדעתו העובדה שאין הרבה היענות לסמינר זה תוקעת קצת את העבודה מצד הצוות. יוני שואלת מה צריך לעשות כדי להתניע סמינר זה. רון אומר שבתחילה הסמינר היה אמור להיות על ניהול זמן; בסוף הצוות החליט שזה לא נושא טוב, העלו פוסט בפעילים כדי לדעת על מה יתעניינו שיהיה סמינר, ולא הייתה היענות כמעט. יוני מגיבה – אם לפעילים אין רעיונות, ולצוות כוח אדם אין רעיונות, אז אפשר פשוט לוותר על הסמינר וזהו. רון מסכים – צריך לנסות לחשוב בצוות אם יש רעיון, ואם אין, עדיף לוותר. יוני מבקשת דדליין להחלטה בנושא, אורי מציע שבועיים ויומיים (שבועיים מישיבת הצוות הבאה של צוות כוח אדם) ורון מסכים – אם עד אז לא תהיה החלטה הצוות יוותר על הרעיון, כי אחרת הוא פשוט ישב על הראש של הצוות בלי שיקרה איתו כלום לנצח.

 

מעדכן: תומר

הפקות מקור
הסתיימו האודישנים לג'אנקן מיוזיקל, הם צפויים לעלות בהארוקון 2021 והם מתחילים את החזרות ברגע שפותחים את המשק – כנראה ב-14 ביוני לפי הצפי, כי חזרות אי אפשר לעשות בזום. עד כה עשו כל מה שכן אפשר לעשות דרך זום.

 

אתר אמא"י
אתר אמא"י מעלה הילוך בפיתוח, הוא יהיה בוויקס, בן מאוד עזר למפתח הראשי (והיחיד שצריך עבור הפרויקט) יובל סיוון לגבי הדרישות הנחוצות למאגר המידע ופיתוח המאגר התחיל ברמת כתיבת הקוד. לאחר סיום מאגר המידע, פיתוח פיצ'ר מועדון ההטבות של אמא"י והכנסת התוכן לאתר הם כבר עבודה קלה. תומר מקווה שנוכל לסיים עד יולי את המאגר, וחושב שיש פוטנציאל שעד כאמ"י יעלה האתר, אבל לא רוצה להתחייב ללפני סוף הקדנציה.

יוני שואלת מה הלו"ז לעבודה על האתר. תומר עונה – חודש וחצי לסיים בסיס נתונים, ביולי עובדים על התוכן. מדגיש שלא מדובר על דדליין אלא על המטרה לעבודה בהינתן שלא יעלו בעיות – המטרה היא שהעבודה תיעשה הכי טוב שאפשר, לא לסיים אותה מהר. אורי אומר שנבדוק את ההתקדמות בישיבת יוני. יוני מסכימה אבל מדגישה שכן צריך להיות יעד, אפילו אם זה לא דדליין נוקשה. ויטל מסכים – לו"ז כנקודות לבדיקת התקדמות עם האתר.

 

מועדון אמא"י
יוני שואלת לגבי חברות ליצור איתן קשר לגבי מועדון ההטבות – תומר מגיב שיש רשימה ארוכה של חברות על מנת לדבר איתן להכניס אותן למועדון, ההסכמים המשפטיים שעליהם נחתום מולם כבר מוכנים, ויש לו כל מיני רעיונות לחנויות גיקיות שיעבדו איתנו. מזהיר שיכול להיות שעסקים לא ישושו לעבוד איתנו בזמן הקרוב עקב נזקי הקורונה הכלכליים לכל המשק.


מעדכנת: יוני

ליווי משפטי

מבדיקתה של יוני לבנק השעות שרכשנו מהייעוץ המשפטי שלנו, נראה שבמקרה הגרוע, עד סוף הקדנציה יסתיים בנק השעות, אם משווים לתקופת זמן מקבילה מאז תחילת הקדנציה. עם זאת בתקופה המקבילה הנ"ל הייתה הוצאה אחת גדולה של שעות שאיננו מצפים לקיים שוב, אז כנראה שהבנק יספיק אפילו עד קצת אחרי הקדנציה.

 

גזברות

סיכום כספי 2019 כרגע מחכה לקבלות, הקבלה הגדולה היחידה החסרה היא מבנייני האומה – אורי אחראי עליה ולא טיפל בעניין עדיין על אף הצקות חוזרות של יוני. בנוסף חסרות קבלות שזמינות רק במייל מנהלי הכנסים, ניר דרניצקי מנהל הארוקון 2020 לא סיפק אותן עדיין. תומר מציין שבתקופה זו סביר שניר גם לא יוכל להתפנות לספק אותן. יוני מציינת שניר ביקש ממנה לתת לו לטפל בזה – יוני מציינת שתציב לניר דדליין של שבועיים לשליחת הקבלות ואם עד אז אין לו זמן, שישלח את הסיסמה ויוני תטפל בזה בעצמה.

 

מעדכן: ניב

צוות מוזיקה יפנית

כשהמשק יצא מהסגר עקב הקורונה הצוות רוצה לחזור לקיים אירועי קראוקה. אורי מציין שהמיקום שקיימנו בו אירועים בקדנציה האחרונה בדיוק נסגר ולכן נצטרך להחליט על מקום אחר, מה שיעלה לנו יותר כסף לאירוע ככל הנראה.


מעדכן: אורי

צוות קוספליי ארגוני

הצוות עובד על לקיים את אירוע שוק הבדים ברגע שיהיה אפשר לקיימו מבחינת המשק.

לתחרות WCS כמובן אין הרבה מה לעשות כרגע מכיוון שנדחתה לשנה הבאה.

הצוות בקשר עם שמואל רוז על מנת לייעץ בנושאי קוספליי לכנס.

 

מעדכן: דיון כללי

ישיבה בנושא דוכנים

ויטל שואל לגבי קיום ישיבה על דוכנים – עקב ההחלטה מישיבת אפריל על הגדרת דוכן קוספלייר-אמן והדיונים שעלו מסביבה, רצינו לקיימה עם א' דוכנים של הארוקון וכאמ"י שעברו ועם שמואל רוז, וניר דרניצקי אם יוכל להשתתף. ויטל ישלח שרשור מייל בנושא על מנת לקבוע תאריך לישיבה בהקדם – המטרה היא עוד שבועיים. ניב מבקש נציגות מצוות תלתן, ואורי מוסיף נציג מצוות קוספליי-כך ייעשה, שני צוותים אלו נוגעים באופן קריטי לדיון לתחומי האמנות והקוספליי בהתאמה.


הישיבה נסגרה.