נוכחים: אורי מרקוביץ', דני פייגלמן, אלה ברוך, סבי איזילוב, יוני לינדר, תומר דוד, עפר מוסטיגמן

1. הפקות מקור

מעדכנת: יוני

צוות הפקות מקור רוצה להעלות לדיון את נושא ההתחייבות לכמות עליות בתחילת עבודה מול הפקות. הצוות רואה כי הארגון נותן יותר דגש על אירועים אשר הארגון רוצה למקם באולם הראשי, ובהתחשב בכך, הצוות סבור כי לא אחראי מצידו להמשיך לדבר עם הפקות מקור על עבודה שנה וחצי ושנתיים מראש למינימום שתי עליות בכנס. עם זאת, הצוות גם סבור שלהתחייב רק לעליה אחת מראש יוריד מהמוטיבציה של הפקות גדולות בסקאלה שהתרגלנו אליה לפנות אלינו, והן יעדיפו לפנות למקומות אחרים.

הצוות חושב שהדרך הנכונה להתקדם היא להתחייב לכמות הופעות מינימלית ולדדליין שאחריו כמות ההופעות שהתחייבנו אליה לא תרד (זאת בכדי להרשות לסגל הכנס לפתור מצבים של ביטולי תוכן אולם ראשי ברגע האחרון, ועדיין לשמור על המילה שלנו להפקות המקור ולא לבטל להם הופעות). הדדליין הרצוי הוא מספר חודשים לפני הכנס; הצוות מציע ארבעה.
הצוות מציין בנוסף כי ראוי שכמות ההופעות המינימלית שהצוות מתחייב אליה בתחילת עבודה מול הפקה תשליך ישירות על האירוע המדובר ועל אורך ההפקה, במתווה הבא:

  1. עבור הארוקון, ככנס הדגל בו הארגון מתכנן להשקיע את רוב תקציב הקש"ח, התחייבות להופעה אחת במינימום, והתחייבות לשתי הופעות להפקה של שעה (או פחות).
  2. עבור כאמ"י, ככנס שפחות מתוכננת בו השקעת קש"ח במתכונתו הנוכחית, התחייבות לשתי הופעות במינימום להפקה באורך של שעה וחצי (הפקה סטנדרטית כיום) ומטה.

הצוות מציין לסיכום שאינו רוצה את הנאמר כסעיף בתקנון, כדי לאפשר גמישות בעבודה עם הפקות בסגנונות לא צפויים, אך הצוות כמובן לא מתכנן להתחייב בתחילת עבודה בפני הפקה ליותר מכמות העליות שיורה הועד; זאת על מנת להרשות גמישות לועד, ולסגל הכנס כשיתחיל עבודתו, להתאים את כמות ההופעות לצרכי הארגון.

התקיים דיון לגבי האם למעשה החלטה כזו של הועד תחייב את הכנסים לקיים הופעה יחידה של הפקות מקור בבקרים תמיד, כאשר המסקנה הייתה שיש אלטרנטיבות.

עפר מחזק את אמירת הצוות שהתחייבות לרק עליה אחת בהארוקון, או שתיים באולם פוטנציאלית קטן משל בנייני האומה, יכול מאוד להוריד מוטיבציה של הפקות מקור לעלות אצלנו.

הועד שוחח על סעיף הדדליין והחליט שהוא אינו נחוץ ואף גורע מאיכות העבודה מול הפקות.

ההצעה הבאה עלתה להצבעה: הצוות יתחייב מראש בתחילת עבודה לכמות הופעות מינימלית כמתואר במתווה שהציע הצוות להארוקון וכאמ"י. ההצעה עברה פה אחד.

 

2. הארוקון 2018

מעדכן: סבי

התקיימה ישיבת סגל מלאה. העבודה מתקדמת באופן סדיר.

 

3. עדכונים ביורוקרטיים

מעדכן: אורי

העברת מורשי החתימה מתעכבת מצד עורכות הדין כרגע; אורי מעריך שזה יסגר תוך עשרה ימים.
תא דואר – חייב להיסגר עד סוף פברואר, באחריות עפר.

 

4. מחסן

מעדכן: דני

הועבר מתווה יציאה ממחסן האגודה למד"ב ופנטסיה, הם אמורים לענות עד יום חמישי.

 

5. כנס חנוכה 2017 – סיכום ראשוני

מעדכן: דני

דני ויוני העבירו סיכום ראשוני של רשמיהם מישיבת הסיכום של סגל חנוכה, לקראת הגעת הנהלת חנוכה לישיבה הבאה לסיכום מסודר.

 

6. פרויקט תלתן

מעדכנת: אלה

טרם התקיימה ישיבת סיכום, היא נקבעה ל29.1.

 

7. אמאי החדש

מעדכן: דיון כללי

אורי רוצה לדעת האם הועד מעוניין להמשיך לנסות להפוך את אמא"י לארגון יותר צעיר ופחות נוקשה בעיני הקהל. הקמת האינסטגרם הייתה סטארטאפ טוב בכיוון, אך לא באה מהועד באמת.
אורי רוצה להעלות כאקשן אייטם ראשון הוצאת סרטון וקמפיין גיוס, וכבר יצר קשר עם גיא מרטון, א' מש"י לשעבר, לגבי רעיונות שהיו לו בעבר בנושא.
המטרה היא כמובן שכל הועד ידחוף נושא זה ויוציא אקשן אייטמים.

 

8. פעילים

מעדכן: דיון כללי

יוני מציינת שבעוד שעד כה התייחסנו לפעילים כקבוצה לדיון חופשי של הועד, האירועים האחרונים מראים כי זה אינו דבר נכון לעשות. על הועד לשמור על ממלכתיות מסוימת בפעילים ולחשוב פעמיים לפני כל פוסט בפעילים; אם תגובה נוגעת רק לפעיל אחד או לאירועים בעבר, עדיף קודם לסגור את הנושא מול אותו פעיל, או להתייעץ עם חברי ועד אחרים לכל הפחות. יש להיות מודעים כי קבוצת הפעילים היא פורום פומבי ברובו, ולא מקום לשיחות אישיות; יש להבין כי כל תגובה בפעילים היא בעלת יותר משמעות מרק חלק משיחה אישית, וכי כל אדם המדבר בפעילים מדבר בתכלס לכל קהל הפעילים בו זמנית.

התקיים דיון ארוך בנוגע לדיונים בפעילים ודרך הפעולה הנכונה לועד.

אורי שואל את עפר האם הוא מרגיש בנוח להמשיך לנהל את קבוצת הפעילים לאור האירועים האחרונים. עפר אומר שהוא יעדיף שלא. תומר מציע את עצמו לתפקיד, ומבקש שיכנס רשמית רק אחרי מפגש הפעילים, ובתקופה הזו תהיה חפיפתו. הועד קיבל הצעה זו ואת תומר לתפקיד.

 

הישיבה נסגרה.

 

נושאים שעודכנו במייל:

1. פניות לועד מאז הישיבה האחרונה

מעדכנת: יוני

אין פניות קונקרטיות שלא עלו בנושאים אחרים.

 

2. תקציב ותכנית עבודה

מעדכן: אורי

יוני תעזור לאורי לסגור את הנושא כדי להוריד מהעומס, הדדליין הוא הסופש הנוכחי (ה-27.1).

 

3. כוח אדם

מעדכן: אורי

לוסי אקל, א' גיוס וכוח אדם בארגון, פחות זמינה בגלל בעיות טכניות שלה והעומס של הכנס. מקווה להתקדמות מעשית עד הישיבה הבאה.

 

4. זכויות יוצרים ארגוניות

מעדכן: אורי

אין עדכון החודש.

 

5. ביטוח ארגוני

מעדכנת: יוני

אין עדכון החודש. בחודש הבא תתחיל עבודה בנושא, עקב סיום הביטוח בחודש שאחריו.

 

6. צוות ACC

מעדכנת: אלה

נספח א' – הוועד אישר מתווה עבור הנספח, המגדיר מי רשאי ומי אינו רשאי להשתתף בתחרויות, וכעת ממתין לניסוח הנספח הסופי ע"י הצוות לאישורו.
הרצאות – הוכן הסקר בנוגע לקיום ההרצאות בעתיד. הסקר ממתין לניסוח סופי ולמעבר לפורמט של סקר ב google forms.
תחרות WCS – תקנון התחרות תורגם במלואו. בשלב זה אין צורך לביצוע שינוי בתקנון הנוכחי. בבוא העת תיפתח קטגוריה ייחודית לתחרות הwcs עם תקנון ייחודי

מסמך המלצות משרון טורנר – הצוות עבר על המסמך וניסח המלצות להעברה לועד, אך הן טרם הועברו.

 

7. מש"י – מיתוג, שיווק ויחסי ציבור

מעדכנת: יוני

אין עדכון החודש.

 

8. אתר ארגוני

מעדכנת: יוני

אין עדכון החודש.

 

9. צוות תכנים שנתי

מעדכן: עפר

נשלחה פנייה למעבירי התוכן בכנסי כאמ"י 2017 וחנוכה 2017 והם הוזמנו לתרום לעשייה של מגזין "בועת מחשבה" ולהפוך את הרצאות העבר שלהם לתוכן כתוב. מתוך הפניות שנשלחו, חמישה מרצים נענו בחיוב עד כה והעבודה מולם הועברה לצוות בועת מחשבה. הצוות רוצה להמשיך עם שיתוף הפעולה ולשלוח מייל דומה למרצי הארוקון 2018 לאחר שיושלם תהליך העבודה מולם.

 

10. תוכנת הרשמה לארגון

מעדכן: תומר

אין עדכון החודש.

 

11. מצב שימור הידע הארגוני

מעדכן: תומר

אין עדכון החודש.

 

12. פרויקט הספריה

מעדכן: סבי

דרור טל א' הפרויקט יפגוש את יבגני קנטור א' הפרויקט בדימוס בתחילת פברואר על מנת לקחת ממנו את כלל המנגה שהיו אצלו שטרם נתרמו לספריות. סבי ביקש מדני בהזדמנות הקרובה שיגיע למחסן למשוך משם את כלל המנגה ולהעביר אליו. המתנדב שהיה מעביר מנגה לאשדוד כבר אינו בתפקיד, אם לא ימצא מתנדב בקרוב סבי יעביר בעצמו את המנגה לאורט ים אשדוד.

 

13. מנגה קפה

מעדכן: סבי

התקבלה פנייה ממתנדבת שרוצה לתרום ולעזור לפעילות הפרויקט, טרם התקיימה שיחה איתה. עקב הגבלה של פייסבוק ל-2 אפשרויות בסקר בעמוד הפרויקט הוחלט להמתין לפרסום התוכניה ורק לאחר מכן יעלה האירוע והסקר מכיוון שבעמוד האירוע ניתן לבצע סקר בעל בחירות מרובות.