ישיבת ועד אמא"י – אפריל 2021 (25.04.2021)

נוכחים: אופיר לוטן, טל סוטו, אורי מרקוביץ', נדב שומרוני, יוני לינדר (נוכחת וירטואלית) וליאל שוקרון מועדת הביקורת (נוכחת וירטואלית).


מצטרפת לשיחה: עמית ששון, א' מרחב בטוח.

שיחה על נהלי אמא"י בהקשר למרחב בטוח.

מעדכנים: אורי ועמית

אורי מעלה שהגיעו לאוזניו דיבורים על מקרים בודדים של הטרדות מיניות שהתרחשו בתוך אירועי אמא"י הקטנים יותר לפני מספר שנים. עמית ציינה כי היא לא מכירה את המקרים המדוברים, ולכן אורי רצה לעלות דיון על חידוד נהלים בנושא מרחב בטוח ומניעת הטרדות מיניות גם באירועים קטנים. על אחראי אירוע, לא משנה מה סדר גודלו, להיות בקשר מול עמית כדי או לקבל ממנה תדרוך, או לדאוג שתהיה זמינה או שמישהו מטעמה יהיה זמין, לתת מענה לסוגיות הקשורות למרחב בטוח במהלך האירוע.

בנוסף אורי ביקש מעמית שתקיים בזמן הקיץ תדריך בנושא מרחב בטוח כמו שהתקיימו לפני הכנסים, רק הפעם שמעבר לסגל הכנסים המתגבשים (הארוקון וכנס קיץ) יהיו מוזמנים אליה גם סגל ארגוני ואולי פעילי אמא"י, כדי להגדיל את הפריסה של מי שעובר תדריך זה.

עמית ששון עזבה את השיחה.


מצטרפים לשיחה: גל פרי וגיא תמיר – צוות מוזיקה יפנית, איתמר גילת – נציג להקת "הפועל טוקיו"

פנייה בנושא שיתוף פעולה עם "הפועל טוקיו"

מעדכנים: אורי, גל, גיא, ואיתמר.

גל מציינת שהפועל טוקיו פנו אליהם כדי להעלות הופעה, וזאת לאחר ההופעה המוצלחת שלהם בהארוקון 2020. גל הציגה לדיון מספר אפשרויות להעלאת הופעה:

1) הופעה בכנס פיזי בקיץ – אורי ציין שלפי ההנחיות הנוכחיות לא ניתן לקיים כנס פיזי ולכן לא נוכל להיות בטוחים שזה יהיה אפשרי. כמו כן אין כרגע מנהל לכנס קיץ, דבר שמקשה על גיוס אנשי סגל וגם תכנים.

2) הופעה בהארוקון 2022 – גל ציינה ששלחו בקשה לכך לניר דרניצקי מנהל הכנס.

3) הופעה עצמאית (מחוץ לכנסי הארגון) עם תמיכה של אמא"י – גל העלתה אפשרות שהלהקה תעלה באירוע נפרד במועדון "הבונקר" בפתח תקווה (עד 20 אנשים לפי התו הירוק). אורי הציג עלות ותמחור כרטיסים משוערים. לטענת אורי בתקציב כזה ההופעה תחזיר את עצמה.  לכן הארגון יוכל לתמוך באירוע זה. 

כמו כן הוא הוסיף ששיתוף פעולה זה יתרום רבות לארגון בכך שעשוי להוביל להרמת אירועים דומים, וציין שלדעתו הזמן המתאים להעלות אירוע זה הוא בסביבות חודש יוני. זמן מתאים לפרסום האירוע הוא מסיבת הג'יי פארטי שתעלה בבר הלבל-אפ בתאריך 9.5.2021

עם זאת, אופיר הציעה לחפש מקומות נוספים מלבד ה"בונקר" עקב הסבירות הגבוהה שכל הכרטיסים לאירוע יימכרו. על כך אורי ביקש להצביע על מסגרת תקציב מתאימה. על המסגרת שהוצעה, ההצבעה עברה פה אחד.

גל, גיא ואיתמר עזבו את השיחה


מצטרף לשיחה: ניר דרניצקי, מנהל הארוקון

הארוקון 2022

מעדכנים: אורי וניר

ניר מעדכן שהדיון על הכנס הוא בנוגע לתעדוף של אירועים העתידים להתרחש באולם הראשי אוסישקין: אירוע הקוספליי, מחזמר, אירוע הטריוויה, טקס פרסי האנימה של אמא"י, אמא"ידול והופעה של להקת מוסיקה יפנית. 

אורי טוען שטקס פרסי האנימה מתייחס למעגל הראשון של מטרות הארגון (אנימה כמדיום לצפייה ודיון) ולכן היה שם אירוע זה בעדיפות ראשונה, גם אם זה לשבצו בשעה 11. ניר ציין כי אירוע שישובץ לפני השעה 12:00, יגיעו אליו פחות אנשים בהתאם.. 

לגבי אמא"ידול, אורי טוען שאמא"ידול הוא בעדיפות שנייה ומושך כמות קהל דומה למחזמר, כמו כן הוא עדיף על הופעה להקה יפנית ולכן הוא צריך להיות בשעה 12:00 ואחרי זה. 

אירוע הקוספליי נשאר באותו סלוט (מ16:00 עד 17:30, לא כולל באפרים). נאמר כי בהינתן כמות המגיעים ובהתאם לרצונות ההנהלה אפשר למקם את טקס פרסי האנימה באולם שוורץ הקטן יותר. 

אופיר הציעה את השעה 19:00 כסלוט מתאים למחזמר. הסיבה לכך היא שמחזות זמר קודמים בשעה זו משכו כמות גדולה של אנשים להישאר ולצפות (מחזמר פנדורה שהיא ציינה לדוגמה). כמו כן היא מאמינה שג'אנקן מיוזיקל יקבלו בכנס קיץ 2021 משובים חיוביים מאוד בזמן שכמות האנשים שיוכלו לצפות יהיה מוגבל, מה שיגרום לאנשים להישאר לצפות במיוחד. 

התפתח דיון על האופי שבו יהיו מחזות זמר בהארוקון מכאן ולעתיד, בהינתן זה שזאת תהיה פעם ראשונה שמחזמר יופיע רק פעם אחת בהארוקון. הוסכם שמעכשיו, כיוון שהארוקון הוא הכנס הגדול יותר, נצטרך לשווק את הגודל שלו כיתרון להתקיים בו גם אם זה אומר רק הופעה אחת – והאפשרות להופעה נוספת של המחזמר תוחלט קרוב יותר לכנס במקרה וישאר מקום באולם הראשי.

ניר סיכם בלהגיד שהוא הבין את סדרי העדיפויות של הוועד, והוא רוצה להשאיר גם מקום לצוות תכנים להחליט חלק מההחלטות וימשיך מכאן לדבר איתם ולסגור את התכנים לאולם הראשי, תוך כדי שהוא רוצה לאפשר להם לנהל את האולם הראשי עם כמה מרווחי ביטחון שא' אולם ראשי ייראה לנכון.

ניר עזב את השיחה.


קיץ 2021

מעדכן: אורי

אורי מעדכן שאין מנהל לכנס קיץ 2021 ופניה למספר אנשים לא הניבה שום תוצאות. יתר על כן, על פי ההנחיות הנוכחיות לא ניתן לקיים כנסים פיזיים בסדר גודל של הארוקון. עם זאת, אורי טוען שכנס זה יכול לשמש כפיילוט למערכת הכרטיסים החדשה שיכולה להחליף את איוונטר, כיוון שלהשתמש בה בכנס בסדר גודל של הארוקון 2022 זה סיכון. אורי מציע לקיים את הכנס באשכול הפיס בתל אביב, אך מציין שאנו כארגון לא נקיים כנס זה באופן קבוע באשכול פיס אלא רק בשנה זו. אופיר הציעה לפנות לשגרירות יפן לסיוע בפרסום האירוע. אורי הדגיש ששאיפתנו הוא למכור את כל הכרטיסים לאירוע זה מראש ושעלינו לסיים את גיוס אנשי הסגל עד סוף חודש יוני. נדב טען שכנס זה צריך להיות משווק כאירוע (בדומה לאירוע חנוכה שהתקיים מספר פעמים) ולאחר שאורי הציע לו את התפקיד, הסכים לקחת על עצמו ניהול אירוע זה, בעקבות גיוס מחליפה לתפקידו כא' כוח אדם. הועד קיבל את הצעתו לנהל את אירוע הקיץ.


עדכון אירועים נוכחי

מעדכן: אורי

אורי מציין את האירועים שקרו בחודש הנוכחי – אירוע טריוויה שהגיעו אליו היה מלא. אירוע נוסף הוא מסיבת הג'יי פארטי שתתקיים בשיתוף פעולה עם בר הלבל-אפ בתל אביב. הצדדים סיכמו על לקיים את המסיבה בתשלום של 30 ש"ח.


אירוע שבועות 2021

מעדכנת: יוני

יוני מציינת שנכון לנקודה זאת יש שתי הרצאות מטעם הארגון באירוע שבועות המתקיים בדיזינגוף סנטר בהנהלת הסנטר, אירוע בו אנו לוקחים חלק בתכנים ובשיווק.


אסיפה כללית שלא מן המניין על צעירי אמא"י

מעדכנת: יוני

יוני מציינת שלא ניתן לגבות כסף מאנשים שלא זכאים להיות חברי ארגון (אנשים מתחת לגיל 17). זאת לאחר בדיקה מול אפרת, עורכת דין של הארגון. 

אורי לא מוכן לוותר על צעירי אמא"י כחלק מהמועדון החדש, ובעקבות זאת עלינו לנסות למצוא פתרון לכך שצעירי אמא"י יוכלו להצטרף למועדון, עד לסוף חודש מאי,  וזאת כדי שיהיה ניתן להשיק באמצע יוני לכל לכל המאוחר את מועדון הארגון בצורתו המלאה, גם אם יהיה צורך לוותר על צעירי אמא"י. 


עדכון לגבי מוקדמות WCS 

מעדכנת: יוני

יוני ציינה שיש א' קוספליי לאירוע ומחפשים כרגע ע' קוספליי. כמו כן נדב עדכן שגייס צוות טכני מתאים לאירוע: שדרן ועורך וידאו לסקיטים של המתמודדים. בחודש מאי יתבצע פרסום לאירוע היות וההרשמה אליו נפתחת בחודש זה. בנוסף יוני מבקשת תקציב לפרסים למקום שני ושלישי. הפרסים יהיו שוברי קנייה לחנויות הקשורות לקוספליי, נדב הציע את ארדה אך אופיר טוענת שהיא מתאימה פחות בגלל שאיו לנו איתם קשרים, אופיר הציעה את ישראל לאופר שהוא ספק וורבלה (חומר עבודה עיקרי לקוספליי). לאחר מכן נערכה הצבעה על התקציב – היא עברה פה אחד, כי לטענת אורי תקציב זה עשוי להעלות מוטיבציה בקרב המתמודדים (על אף שבתחרות הקודמת לא חולקו פרסים).


הפנייה במייל של אלכסנדרה הסק

אלכסנדרה הסק פותחת עסק קוספליי בישראל ופנתה כבר למספר גופים שונים במדינה כדי להרים את הפרויקט. היא שלחה מייל לארגון בהצעה לשיתוף פעולה עם הארגון, נקבע שאורי ואופיר ידברו איתה על מנת לקבל פרטים נוספים.


הישיבה נסגרה.