נוכחים: אורי מרקוביץ', דני פייגלמן, יוני לינדר, אלה ברוך, תומר דוד, עפר מוסטיגמן, סבי איזילוב

 

1. עדכונים ביורוקרטיים

מעדכן: אורי

השבוע צפוי עדכון לגבי מס הכנסה.

יש להצביע מחדש על מורשי חתימה בבנק.

עד כה הוחלטו מורשי חתימה לפי נוחות הגעה זה לזה מכיוון שצריך שניים – אלה היו אורי ויוני בקדנציה הקודמת. בנוסף ראוי שהגזבר יהיה מורשה חתימה, אך לא חובה.

מוצעים כמורשי חתימה בארגון אורי מרקוביץ' תומר דוד ומתן קליינמן גזבר הארגון. ההצבעה עברה פה אחד – 7 בעד, 0 נגד, 0 נמנעים.

אורי עובר דירה בסוף פברואר וכרגע תא הדואר של אמא"י בדירה שלו אז צריך להחליט איפה פותחים תא דואר חדש במקומו ומי אחראי לבדוק אותו. עפר מציע לפתוח אותו בסניף ברחוב החשמונאים ולקחת אחריות על כך בעצמו – יוני תפרוורד לו את המידע בנושא מהמייל.

 

2. תכנית עבודה ותקציב

מעדכן: אורי

צריך לאשר תכנית עבודה לקדנציה הנוכחית – רשימת דברים שמתכננים לעשות בקדנציה. תכנית זו תכלול גם תקציב של כמה כסף כל פעילות מתוכננת להוציא ולהכניס, שאיפתנו להגיע קרוב למאזן כספי 0 לאורך השנה.

אורי ממליץ על דרך פעולה כזו – עד ישיבת נובמבר כל חבר ועד מחליט מה הוא מכניס לתכנית העבודה. בשלב שני בישיבת נובמבר נפתח דיון על הרשימה ובתקווה כבר נאשר אותה. הדדליין הסופי להכרעה על התכנית והתקציב הוא בדצמבר.

יש לציין שאירועים בחודשיים הקרובים, בעוד שיופיעו בתכנית העבודה, יהיו צריכים לעבור אישורים פרטניים מהועד לתקציב והתנעה מכיוון שלחכות לתכנית עבודה סופית זה מאוחר מדי.

יוני תעביר לכולם את תכנית העבודה של הועד הקודם, ותיצור תכנית עבודה חדשה לעבוד עליה לשלוח לכולם.

 

3. ספריה

מעדכן: סבי
עד כה היה שימוש בלא יותר משישית מהתקציב בכל פעם שבוקש תקציב לספריה, מכיוון שיבגני קנטור מנהל הפרויקט ציפה לפעילות אקטיבית אך היא לא קרתה. בשנים האחרונות הקשר מול רוב הספריות התנתק, נותרו שתיים כרגע.

אורי מציע שיועלו בקשות תקציב פרטנית לועד כרגע ושכדאי לאשר אותו בתכנית העבודה בכל מקרה באופן מסודר.

יבגני מעוניין להמשיך בתפקיד אם זה אפשרי. זו עלולה להיות בעיה אם מפרשים את התקנון שלנו בצורה מחמירה. יוני מציעה להעלות את השאילתה למאיה רוזנשיין מועדת הביקורת, שלה אין ניגוד אינטרסים כי לה אין תפקידים בעמותה (בניגוד לאורי פרידמן ויבגני שלהם יש תפקידים שהם מכהנים בהם עדיין)
לא ברור כרגע באיזה מחסן יש לאחסן את כרכי המנגה של הפרויקט. דני אומר שיבגני יביא אליו את הכרכים והוא יכניס למחסן הארגוני – דני ויבגני וסבי יתאמו אחכ.

 

אמיר גל פילוס, א' הפקות מקור, הצטרף לישיבה.

 

4. הפקות מקור

מעדכנת: יוני

אמיר פותח ואומר שהוא מנסה לעשות את השיחה הזו כמה זמן, עוד מהועד הקודם. הוא רוצה לנהל אותה כתיאום ציפיות לשנה הקרובה.אמיר רצה לדבר על איך הקהילה, הועד, וצוות הפקות מקור(אמיר, רועי רוט ויוני) רואים הפקות מקור. זה אינו נושא חדש והוא צורך הרבה זמן ותשומת לב בקהילה.

השורה התחתונה – כבר מתחילת כהונתו של אמיר בשנה שעברה הוחלט בצוות הפקות מקור שיהיה שינוי תפיסתי, מהתקופה שהפקות מקור היו פחות מקצועיות בעבר היה שינוי תפיסתי של פיקוח אמנותי ופיקוחי. מאז הקדנציה שעברה ולעתיד הצוות רוצה לא סתם להעלות הפקה קהילתית כלשהי פעם בשנה, אלא להרים הפקות שיהיו אירועי דגל של הכנס באופן עקבי.

זה משהו שנבנה – כיום על הפקות מקור מפרסמים משלבי עבודה מוקדמים וזה אומר שאנחנו כמפקחים על העשייה צריכים לתת יותר פיקוח ויותר מהניסיון שלנו וההדרכה שלנו כאנשים שהעלו הפקות מקור. פיקוח כאן הוא לא כתהליך של רגולציה אלא כהצבת סטנדרט איכות – להביא למצב שאנחנו יכולים להציב סטנדרטים להפקות מקור ולהביא הפקות מקור במהלך העבודה לסטנדרטים שלנו. למטרה זו, נכתב בקדנציה שעברה תקנון הפקות המקור; יוני תשלח לועד מחדש את התקנון שאושר ע"י הועד הקודם על מנת שיעברו עליו. מטרתו להציב לצוות הפקות מקור, הנהלת הכנס, וצוות תכנים יכולת להציב סטנדרטים להפקות המקור מבלי להוריד מהתוצר הסופי, ואף יותר מזה – במטרה לשפרו כמה שיותר. הכוונה היא לגבות את הפקות המקור מקצועית, כלכלית והפקתית, לאורך כל העבודה מולם.

עד היום, חיכינו לקבל פניות מהקהילה לגבי הפקות מקור חדשות. בעוד שתמיכה כזו חשובה ואמיר לא רוצה שתיפסק, אמיר רוצה בעתיד גם להוציא קולות קוראים, כמו צוות תכנים. יש שתי מטרות: לעודד אנשים שעסקו בתחום בעבר אצלנו לבוא אלינו גם עם רעיונות וצוותים שלהם, ובו בזמן להתחיל לגבש צוות פנימי לבניית יכולת הפקת מקור בתוך אמא"י עצמו.

אמיר אומר שהפקות מקור יכולות להיות לא רק אירוע דגלי, אלא גם מופעים קטנים יותר, לא מחזות זמר בכלל, ונוכל לראות מגוון הרבה יותר רחב של הפקות שיבואו אלינו. הפקות מקור יכולה להיות הפקה קטנה של מעט אנשים ולוקחת פחות זמן, הפקה שמבוצעת באולמות קטנים יותר – ההגדרה פלואידית ואפשר לשחק איתה, בעוד שכרגע הפקת מקור באמאי זה תמיד מחזמר גרנדיוזי מה שמשאיר פחות מרווח פעולה.

עפר שואל לדוגמא לגבי "כאמידי סנטרל" האם היא הייתה הפקת מקור – אמיר טוען שלא, שזה ההבדל בין מופע סטנדאפ לבין הצגה.

אורי שואל איזה קול קורא מחפשים – למפיקי האירוע? אמיר עונה שאכן. זה אומר שיהיה לנו שימור ידע מסודר בדברים חשובים ברמת ההפקה, וברגע שיש אנשים כאלה הם יודעים לנהל גם את עצמם, גם התנהלות מולנו, וגם מול הצוות היותר זוטר והשחקנים. לדעת אמיר זה הרבה ממה שחסר בהפקות כיום והוא רוצה לשים על כך דגש.

תומר שואל האם זה יהיה חלק מצוות הפקות מקור – מהי הכפיפות. אמיר אומר שזו בעיה אם חלק מצוות הניטור יהיה חלק מהצוות המפיק. עפר לא מסכים, מציין שזה כמו שבכל עסק הבוס שלך גם מנטר אותך. אורי מציע שיהיה מוגדר שהמפיקים כפופים לצוות הניטור אך אינם חלק מצוות הניטור.

עפר שואל למה לא לשלב את כל ההפקות לתוך אמא"י. אמיר עונה שכרגע אנחנו פחות נכנסים למארג הפנימי של הפקות המקור, אלא רק מנטרים את התנהלותם חיצונית אבל לא מעורבים בהווי ההפקתי או קובעים לו"זים מעבר ללו"ז הניטור. למשל אין לנו קשר עם הצוותים המקצועיים בהפקות. עפר שואל האם נכון לעשות את ההפרדה הזו. אמיר עונה שכן, מכיוון שחלק מלעשות הפקות מקור זה להעלות תוכן שלך, אז אתה כמנטר לא תבוא לבמאי שעבד המון זמן עם השחקנים שלו כדי להעביר לו ביקורת על החלטות מקצועיות ברמה הנקודתית. הניטור כרגע בא להסתכל האם הצוותים עובדים נכון והאם העבודה ביניהם נכונה, האם שומרים על הלו"זים – הכל עבודה שלנו מול המפיק. אורי מציין שאכן יש פה רושם של הפרדה, אבל בהצעה של צוות פנימי ואאוטסורסינג אדם שנהנה לעבוד עם אמאי יכול להיכנס ולעבוד ממקום של לקחת חלק פנימי. עפר חושב שכיום הפקות הן סוג של אזרח סוג ב' ביחסים עם אמא"י, ונותן דוגמא שקרתה אך נענה שזהו עניין של (חוסר) עבודה מסודרת ולא של יחס כללי ארגוני. עפר טוען שאם מראש הפקת המקור הייתה חלק מאמא"י היה ברור שמי שצריך להיכנס הוא חלק מהכנס, כמו מי שבדוכן אמא"י. אמיר אומר שמדובר נטו בתקלה ביורוקרטית וההצעה של להכניס את הפקת המקור לסגל הכנס לא תפתור את הבעיה אלא רק תעביר את הבעיה לאדם אחר שכנראה עוד פחות יכיר את הכנס, במיוחד במקרה כמו האחד שציין עפר. דני מציין שברגע שהפקה עולה בכנס הם מקבלים יחס מלא של מעבירי תוכן, ומציין שאנשים שהם חלק מאמא"י, למשל סגל ארגוני, צריכים לעבור תהליך ביורוקרטי דומה.

ביוזמת עפר התנהל דיון בנושא – האם ראוי להציב את צוות הפקת המחזמר במגע ישיר עם סגל הכנס? עפר גרס כי תפקיד א' הפקות מקור בסגל הכנס הוא כמתווך בין הפקת המחזמר לסגל הכנס. מנגד, טען אמיר כי תפקידו של מפיק המחזמר לא צריך להיות להשיג מצוותים כמו צוות טכני את דרישות המחזמר – המפיק מעביר בקשות וא' הפקות מקור מחזיר לו תוצרים כפי שביקש, כך שהמפיק יוכל להתרכז בהפקת המקור בלבד ולהיות בטוח שיש להם את מה שהם צריכים. דני מציין שלדעתו שיטת הניהול הנוכחית (עם א' הפקות מקור בסגל הכנס) יותר נוחה לסגל הכנס מאשר עם המפיק כחלק מהסגל.

אורי שואל – האם הבקשה של אמיר היא הקמת צוות מפיק של הארגון ותו לא? אמיר עונה שזה אכן מה שהוא רוצה בדיוק.

אמיר מעלה שבהמשך העבודה מול צוות הפקות מקור יש לשפר את היחס בין אמא"י אליהן ויש איזו עממיות בנושא, יש "סטיגמה" מסוימת לגבי הפקות מקור ועבודה איתן והוא ישמח לקבל את תמיכת הועד בלנסות לשנות זאת. עפר מציין שלעדתו עוינות זו באה מסגלי הכנסים – דני טוען שזה עניין של קבלת המון בעיות בלייב בזמן עבודה תחת לחץ של שאר הכנס. דני מציין שמבחינת הנהלה האידאל הוא שההפקות יהיו 100% מוכנות וירוצו חלק עד יום הכנס בלי שום העלאות בעיות או "שריפות" בזמן אמת. יוני תפתח על זה דיון במייל בשיתוף אמיר.

לגבי הקמת "צוות הפקת הפקות מקור", שמיועד להיות 3-4 איש (מפיק במאי מפיק מוזיקלי בבסיסו), הועד הצביע וההצעה התקבלה פה אחד.

אמיר תיאר לועד הנכנס את תקנון הפקות המקור שאושר ע"י הועד הקודם בעוד שהועד הנכנס עבר על התקנון. עפר טוען לגביו שחודש לפני העלייה הרצה מלאה היא לא ריאליסטית. אמיר עונה שזה בגלל שהסטנדרטים לא היו קיימים, ואם עובדים איתם מלכתחילה – אז מלכתחילה הפקות יתכננו לו"ז להעלאת הפקת המקור במלואה חודש לפני, וכמובן שהם יקבלו את הדרכתנו המקצועית. עפר אומר שכדאי לשים מינימום זמן תחילת עבודה לפני – אורי עונה שאפשר לפתוח זאת מחדש במייל, אחריות יוני לוודא שהמייל מועלה מחדש לועד החדש.

 

אמיר גל פילוס עזב את הישיבה.

 

5. פרויקט תלתן

מעדכנת: אלה

נרשמו כרגע 10 איש לתחרות, לא ברור כמה לכל קטגוריה עדיין. מחר יהיה פרסום נוסף לתחרות. הפרסים עוד לא ידועים – הבעיה העיקרית היא שצריך להגיע למחסני ארטא כדי לבחור אותם וזה עוד לא תואם כראוי, אם כי אלה מציינת שארטא מאוד נוחים איתנו לגבי קביעת הזמנים והבעיה היא מצידנו.

הייתה שיחה עם דרור טל מנהל כנס חנוכה לגבי המשמעות של צוות תלתן בחנוכה; הם ככה"נ יחשבו כסגל, צריך לעלות בפני הצוות לתיאום ציפיות על מה זה אומר מבחינתם. מכיוון שרק עכשיו נסגר מולם צריך עכשיו לדבר עם צוות עיצוב על איך מפרסמים במתחם את הציורים.

עפר שואל אם יש דף פייסבוק לפרויקט – אלה עונה שלא מכיוון שזה פרויקט חדש.

 

6. צוות קשרי חוץ

מעדכן: אורי

תהיה שיחה רצינית השבוע בצוות ואז יתחילו במאמצים מזורזים למצוא אורח מתאים להארוקון. אורי יהיה מעורב אקטיבית במאמצים הללו.

 

7. כנס חנוכה

מעדכן: דני

הסגל שגויס מלא, אבל אחראי שיווק שלו התפטר ולכן דרור טל מנהל הכנס מבקש מהועד הצעות. דני המליץ לפנות בינתיים לגיא אשל.

דני במו"מ עם לימור דאי מאשכול הפיס, על המקום והמחיר מכיוון שהשנה קיבלנו מחירים גבוהים מבשנה שעברה.

היה פרסום ראשון של הכנס ותאריכו.

 

8. אירוע קראוקה

מעדכן: אורי

היה אירוע, הגיעו מעל ל30 איש, אך הוחלט לא לקחת כסף על כניסה לאירוע מכיוון שהיו אי הבנות לגבי הציוד במקום. אורי לוקח על עצמו את האחריות לבלבול שהתקיים ועל בקשת רשימת הציוד השגויה מלימור דאי מאשכול הפיס. במקרה מנהלת האירוע גל פרי הביאה ציוד גיבוי והצלחנו לאלתר משהו בעזרתו ובעזרת תומר אלטמן (שלא היה מעורב באירוע בעיקרון מעבר להיותו שם כאורח). הנוכחים נהנו מאוד. אורי מחדד את אי ההבנה – הועברו אליו בקשות למיקסר ומיקרופונים, אורי העביר בקשות רק לסט רמקולים, מקרן, ומה שיש בד"כ בכיתה. הוא כתב בחוזה לאחר מכן שמדובר על אירוע שירה, אך בשל הבקשה המקורית – לא התקבל הציוד הנדרש.

הוחלט לבצע רכש ארגוני של מיקסר ומיקרופונים ע"מ למנוע מקרים מצערים כמו שקרה.

 

9. צוות תכנים שנתי

מעדכן: עפר

הצוות מתכנן הרבה תכנים יחסית תכופים במקומות גיאוגרפיים שונים בשנה הקרובה. אורי מציין שבכל אירוע כזה חייבים שמישהו מהועד יהיה באירוע, לפחות בהתחלה, ובמיוחד אם מעורבים כספים, וזו אולי בעיה פוטנציאלית, למרות שאולי בהמשך נראה שזה פחות קריטי. עפר יבדוק אם הצוות מתכנן משהו לחודשיים הקרובים ויעלה פרטנית מול הועד לאישור בינתיים, עד שתאושר תכנית עבודה.

 

10. כנס אשדוד

מעדכן: דני

שי פריד פנה אלינו כמה פעמים בנוגע לארגון אירוע באשדוד, ממשיך דרכו של אניפסט. בהתחלה היה אמור להיות אירוע כזה בחנוכה אבל נדחה ככה"נ לשבועות כרגע. הקטע עם האירוע הוא שעיריית אשדוד מנסה לשמר צעירים בעיר – סטודנטים, תלמידים, אוכלוסיית העשרה והעשרים – ורוצים לארגן ולתמוך באירועי אנימה. זה נעשה דרך חברת הפקה שלהם והם משתמשים בבית יד לבנים שהוא דומה לאשכול הפיס. הנקודה העיקרית היא שדני חושב שלנו כאמאי אין טעם לעבוד חצי שנה מראש על אירוע של 200 איש, מציין שיש תמיד אירועים מתחרים במרכז הארץ באותה תקופה עם אופי דומה ולדעתו האירועים במרכז יהיו הרבה יותר אטרקטיביים לקהל שלנו. גם צריך לוודא שיש לנו את האולם הגדול בהיכל התרבות שסמוך ליד לבנים. בנוסף כרגע לא ברור לאן הכסף ילך – אמא"י או עיריית אשדוד. יהיה עדכון בנושא השבוע.

האירוע ינוהל ככנס אשכול, ודני היה רוצה שACC יקחו חסות מלאה על תחרות הקוספליי.

דני פירט לועד את רעיונותיו לאירוע, ורוצה לדעת האם להתקדם בקו המחשבה והעבודה שהוא תיאר. תומר אומר שעד שנדע למי בדיוק הולך הכסף מהכנס יהיה קשה להתקדם. אורי מסכים – נשמע טוב אבל חייבים לדעת מה הולך עם הכסף. דני אומר שצריך להתקדם גם מצידינו בשביל להתחיל להתכונן מבחינת הוצאות וכמות אנשים.

 

11. נהלים ארגוניים

מעדכן: סבי

יש לקות רצינית באיך שנהלים וחוזים ותקנונים מנוסחים באמאי – בעיקר מבחינת איך שלמשל תקנון הדוכנים מאורגן ומעוצב. כדוגמה בחיל האוויר הכל מאורגן הרבה יותר טוב, מסודר, יפה.

תומר מציע שכשכל חבר ועד יתקל במסמך לא מפורמט כראוי הוא יפרמטו לפי מסמך פירמוט. אורי ממליץ שסבי יפתח שרשור מייל בנושא.

 

ניר דרניצקי מנהל הארוקון הצטרף לישיבה.

 

12. הארוקון 2018

מעדכן: ניר

ניר היה רוצה שהועד יכיר יותר את עבודת ההנהלה, מכיוון שמשנה הבאה הוא כבר לא יוכל לקחת חלק בניהול כנסים.

דני יפתח שרשור עם הועד וניר לגבי תקציב הכנס ע"מ להעלות בעיות אפשריות.

תקנונים –

ניר שואל האם תקנון תכנים (למעבירי תוכן) דורש אישור ועד – נענה שאין צורך.

תקנון דוכנים – האם יש שינויים שהועד רוצה לעשות לגביו? תומר שואל למה איסוף כספים הוא בסוף היום ושזה פתח לבעיות. ניר אומר שכשהסבב מהיר ויעיל אין בעיות וכך היה בהארוקון שעבר. הוא גם מוסיף שיש דוכנים שמשלמים מהרווחים, ולא יסכימו לשלם בתחילת הכנס או לפניו. לגבי תשלום אינטרנטי כל הדרכים הידועות לנו לא משתלמות כל כך בגלל העמלות.

דני מציע לתת פרסים בתחרות הקוספליי כמו בכאמי, מחנויות רלוונטיות לקוספליירים מקומיים (בכאמי – פרס מחנות בדים ישראלית). דני אומר שישמח אם צוות קוספליי של ניר ידברו עם סבטה רוד, א' קוספליי מכאמ"י 2017, כי הצוות שלה קיבל פידבקים טובים.

ניר אומר שיש בעיות אפשריות עם גיוס דוכנים ובעיות רציניות עם גיוס סגל לכוח אדם. מועלים שמות לכוח אדם – רון ליקבורניק, צריך לנסות לדבר איתו.

ניר מעלה את עניין סגל קוספליי, כל מי שפנה אליו סירבו עד עכשיו והוא מיצה את קשריו. אפשר להוציא קול קורא, אולי זה יעזור. אלה מבקשת שניר יפרט לנו למי הוא כבר שלח פניות, והועד ישלח הצעות נוספות במייל.

צריך להוציא קול קורא לע' מנהל, זה יקרה בשבועיים הקרובים וראיונות כנראה יהיו בסקייפ.

קש"ח – יהיה יותר גז בזמן הקרוב בנושא. ניר עצמו מתכנן כרגע שבמידה ונקבל תקצוב שגרירות שוב, או במידה שלא נצליח להביא אורח אחר למשל מדבב, נביא קוספלייר. כבר יצרנו קשר עם כמה קוספליירים אפשריים. עפר שואל האם לא עדיף להביא קוספליירים על פני מדבבים ואורחים אחרים על בסיס ההתלהבות בפייסבוק. אורי עונה שבעוד בפייסבוק יש תגובות מאוד רועשות לקוספליירים, מבחינת מספרים באירועים כשמביאים מדבבים האירועים שלהם מפוצצים לגמרי.

קוספליי ו-ACC – ניר לא יכול לבחור את ACC אבל כן את צוות קוספליי, ובעייתי לו שהצוות בכנס זה לא אקסקלוסיבית אנשים שהוא מכיר ויודע לעבוד איתם.

לדעתו זה רע שיבוא סגל מבחוץ ויעקוף סמכויות של סגל שהוא נתן לו סמכויות. אלה אומרת שACC לא רוצים להתערב ולומר לסגל מה לעשות ואיך לעשות ברמה הטכנית, אלא בעיקר שינויים בתקנון. ניר אומר שיהיה צורך לגשר ולמצוא פשרה בין רצונות ACC ורצונות הסגל. אלה רוצה לדון על השופטים – כרגע בגלל הקשר מול WCS, אולי נצטרך להכניס רגולציה שדורשת ששופטים בתחרות קוספליי לא יוכלו להשתתף בשנה שלפני או שאחרי (כי כך דורשים WCS מארצות משתתפות), מה שעלול להכניס את אנשי הקהילה למצב בעייתי. אולי אפשר לפתור בעיה זו כרגע דרך העובדה שכאמי לא אותו כנס ולא אותה תחרות כמו הארוקון. לדעת אלה אולי צריך שופטים חיצוניים.

ניר עונה שהוא חשב יותר על דברים כמו אירוע השואוקייס, לא פרטים טכניים בעבודת צוות קוספליי. הוא אומר שתחרויות הקוספליי של שני ההארוקונים האחרונים היו הצלחות יחסיות, אך שאין לו אישית הבנה טובה בתחרויות או הבנה בצורך בפיצול; הבעיה העיקרית היא שזה תופס שעה של תוכן באודיטוריום. לדעת ניר התוכן הזה גורם לפגיעה בתוכן הכנס, הסרת סלוט תוכן אחר למען "מיני תחרות קוספליי". אלה עונה שלחלוטין היה לזה ביקוש, ובנוסף, זה הפך את תחרות הקוספליי לקצרה משמעותית מבעבר ולזה היו תגובות חיוביות. יוני מציינת שלא נלקח סלוט תוכן קוספליי – השואוקייס בא במקום אירוע קוספליי אחר. ניר מציין שבכל זאת נלקח סלוט תוכן באודיטוריום, ש"שווה יותר" מסלוטים אחרים בחדרי תוכן.

ניר מעלה אופציה – לבנות במה ריבועית בכנס בטרקלין אגם לתצוגה, צריך לבדוק כמה זה יעלה. ניר ימצא מקום טוב לשים את זה כך שלא יאכל דוכנים. דני אומר שיהיה צריך גם אישור בטיחות חדש וזה עלול להיות בעייתי.

לדעת דני שווה להשקיע בשואוקייס, זה מוריד מהעול של צוות הקוספליי בניהול תחרות הקוספליי. אלה מוסיפה שאולי אפשר לחלק עוד כמה תחומי אחריות מצוות קוספליי לשואוקייס כמו מתחם תיקון הקוספליי.

ניר אומר שהוא רוצה את אותה שליטה על שואוקייס שיש לו על אירוע הקוספליי, את אותה רמת בקרת איכות. דני ממליץ לדבר על צוות קוספליי הקודם על מה דעתן בתור צוות על איך שהיה השואוקייס.

ניר העביר לאורי בקשה לפני חודש לפתוח חדר תוכן נוסף, ב"אולמות" הגדולים שבהארוקון 2015 היו בהם אירועים. הוא רוצה לפתוח שם חדר סדנאות. תומר שואל כמה הצעות תוכן לסדנאות יש בכלל – ניר אומר שיבדוק ורוצה לפנות החוצה למצוא סדנאות בכל מקרה גם אם אין המון כרגע. תכנים בסגנון שעלו בשיחה קצרה: קנדו (יוני ועפר יקשרו את ניר לאנשים שהם מכירים), קראטה – אולי ניר יוכל ליצור קשר עם מישהו.

דני שואל לגבי סלוטים לתוכן של שעתיים, ניר פחות מנסה לקדם את זה מאשר סדנאות ורצועות תוכן בוגר כרגע.

הפקות מקור – צריך חדר לאודישנים? יוני תעביר תשובה ASAP עם אמיר – דדליין של חודש.

ניר מציין לגבי מספר העליות של N (אחת או שתיים) שהוא ינסה להודיע להם כמה שיותר זמן מראש, אך עוד לא יודע מה יחליט.

ניר שואל לגבי תמחור הכנס עקב הצעותיו של דני במצעו. דני פותח ואומר שאחרי כאמי לדעתו צריך להתכונן למצב נוסף שבו יגיעו כמה מאות איש פחות מהמצופה. הוא אומר שגם כנסים חיצוניים לוקחים כמויות כסף דומות לשלנו לכניסה, כשהם מוציאים הרבה הרבה פחות על ארגונם. דני אומר שהקהילה לא "ענייה" כמו שהתקבע במחשבת הועד, שיש הרבה יותר אירועים כיום ואנשים מגיעים להרבה מהם, שהקהל לא "ילדים עניים" שבקושי מצליחים להרשות לעצמם את ההגעה לכנסים שלנו לאורך השנה. בנוסף דני טוען שאנחנו מציעים הרבה יותר מכל המתחרים שלנו במחיר נמוך מאוד יחסית. דני לא חושב שצריך להפקיע מחירים, אלא שבקופות הכרטיס יעלה 80 אבל 70 לחברי אמאי, ולמזמינים מראש עוד הנחה של 10 ש"ח, כלומר 60 ש"ח. ניר מציין שהמחיר התחתון בכנסים קודמים היה 50 שקל. דני אומר שממעקב אחרי מכירות כרטיסים ה-5 שקל הנחה לא מדרבן אנשים לקנות.

ניר עונה שהוא לא לגמרי מסכים, ושרוב התחרות שדני מתאר היא של כאמי ולא של הארוקון. ניר טוען שלדעתו צריך לשקול איך משנים את כאמי עצמו כך שיהיה רווחי. לדעת ניר לאירועים היותר יקרים פחות איכפת להפסיד כי הספונסרים מכסים להם את ההפסד האפשרי מהמכירות.

דני מציין שהעלאת מחירים תוכל להביא למצב שהתקציב לא "לחוץ", ובנוסף שהארגון צריך להתחיל להרוויח יותר מאירועים כי עכשיו יש לנו הרבה יותר הוצאות נוספות על עו"ד ועל ביטוח וכל מיני דברים.

ניר מציע שמעכשיו הנחת אמאי תהיה שווה יותר – 10 – ולהעלות את מחיר הכרטיס ב5 שקל. ניר מציין שאקט ההעלאה חייב להיות מוצדק. דני אומר שההרגלה הנוכחית לאורחים ללא העלאת מחיר הכרטיס מסוכנת כי העלויות לחלוטין עולות.

עפר מציע הצעה – למה שלא נעשה את המודל של דני, אבל בשלב הראשון תהיה אקסטרה הנחה.

ניר מציע להעלות מעכשיו 5 ש"ח במחיר כל שנה, במקום כל שנתיים כמו שהיה עד עכשיו. בנוסף לכך ניר מציין שלפני שהועד מסתכל על מחירי הכרטיסים כפתרון, יש הרבה יותר מקומות אחרים להקפיד בתקציב איתם. ניר גוער בועד על כך שלא שלחו לו התייחסויות על תקציב הארוקון עדיין, ומציין כדוגמה את תקציב הארוקון 2015 בו ניר כמנהל טרי היה צריך להילחם על כל שקל שרצה להוציא מול הועד, וכך הגיע למקום של מנהל "קמצן" אך יעיל ולא מפסיד כסף שהוא היום. ניר מדגיש בשנית – ראשית על הועד להסתכל איפה אפשר לחתוך הוצאות כיום, במקום ללכת מיד להעלאת מחירי כרטיסים בפתרון!!

כסיכום, ניר מבקש את המספרים של כמה הארגון צריך בשנה, ואומר שהוא ישלח בחזרה את כמה שהוא חושב שהארגון צריך להוציא ומה הוא יכול לעשות לגבי זה במסגרת הארוקון.

ניר מציין שאפשר לחכות חודש עם ההחלטה על מחירי כרטיסים, כי מחירי כרטיסים לא יתפרסמו בחודש הקרוב, אבל דורש בתוקף להיות חלק מכל דיון בנושא. נמשיך דיון במייל, הדדליין להחלטה הוא בישיבה הבאה.

 

ניר דרניצקי עזב את הישיבה.

הישיבה נסגרה

 

נושאים שעודכנו במייל:

1. פעילים

מעדכנת: יוני

אין עדכון החודש.

 

2. מש"י – מיתוג, שיווק ויחסי ציבור

מעדכנת: יוני

אין עדכון החודש.

 

3. תוכנת הרשמה לארגון

מעדכן: תומר

נעשתה שיחת חפיפה בין תומר לאמנון, תומר צריך ליצור קשר עם עומרי.

 

4. מצב שימור הידע הארגוני

מעדכן: תומר

נעשתה שיחת חפיפה בין תומר ליוני. נפתח חשבון וויקי לתומר.

 

5. צוות ACC

מעדכנת: אלה

בישיבה האחרונה בוצעה חלוקת תפקידים בתוך הצוות ונקבע כי יש להכין תוכנית עבודה שנתית ל-2018

 

6. פסטיבל אוכל אסייתי

מעדכנת: אלה

ההתקשרות מול מארגני פסטיבל האוכל מתנהלת היטב, באמצעות סם כגורם מקשר.
חשיפת פעילות הארגון באמצעות הקמת דוכן, חלוקת פליירים, הצגת תוכן וויזואלי בפלזמה, פינת צילום עם קוספליירים והרשמה לארגון.

 

7. מנגה קפה

מעדכן: סבי

בוצעה העברת שרביט בתפקיד מאורי לסבי, כרגע בתהליכי חפיפה סופיים. בוצע תיאום עם צוות תכנים הארוקון 2018 ליוזמת מנגה קפה חברתי בכנס באותה מתכונת כמו בכנסים הקודמים. החל מתחילת השנה הפעם הפרויקט יחזור לפעילות מלאה בשאיפה לקיים מפגש במרכז הארץ עוד לפני הכנס.

 

8. כוח אדם

מעדכן: אורי

אין עדכונים החודש.

 

9. פניות לוועד מאז הישיבה האחרונה

מעדכן: אורי

לא התקיימו פניות קריטיות לוועד מאז הישיבה האחרונה.

 

10. זכויות יוצרים ארגוניות

מעדכן: אורי

אין עדכונים החודש.

 

11. מחסן

מעדכנת: יוני

אין עדכון החודש.