ֿישיבת ועד אמאי 2022 יולי (18.07.2022) 

נוכחים: אורי מרקוביץ', יוני לינדר, אופיר לוטן, תמר ירון, ליאן לביא, בשיחה וירטואלית: יונתן קדוש, סוניה סינלניקוב

1. סנטר-קון

מעדכן: אורי

האירוע התקיים, מעורבתנו הייתה הקמת דוכן במקום. נרשמו כ7 אנשים לארגון באירוע.

2. אנימיקס

מעדכנת: אופיר

כנס של איגוד האנימציה בסינמטק תל אביב. יתקיים ב-9-13 באוגוסט. הם מביאים סרט של מאסאאקי יואסה ואורי מתרגם אותו. יהיו 2 הקרנות שאחת מהן תכלול הרצאה של סבי איזילוב על הבמאי. הם יתנו לנו קוד הנחה להקרנות.

 

יונתן קדוש עזב את הישיבה.

3. שיתוף פעולה עם פורום פילם

מעדכן: אורי

פורום פילם מייבאים את הסרט החדש של דרגון בול סופר הירו לארץ, יצא ביפן ממש לאחרונה. קיבלנו מהם פניה רשמית לשיתוף פעולה, הייתה שיחה נעימה של אופיר ואורי עם המנהל שלהם שרצה שנדבר עם אחראית השיווק שלהם.

הצענו להם בקרת איכות לכתוביות, שנחלק כרטיסים באיזה אירוע אינסטגרמי; הם הציעו לנו כרטיסים לאירוע הבכורה, שיקרה 10 יום לפני אנימאטסורי, נעשה בו פרסום לאנימאטסורי אם נוכל.

4. בחירות ועד

מעדכנת: אופיר

אופיר עוד מחפשת מנהל בחירות, חושבת לפרסם בפעילים; לא מדובר בתפקיד תובעני.

5. סגל ארגוני – דיון חצי-שנתי

מעדכן: אורי

אורי מבקש שכל חברי הועד יקיימו שיחות עם א׳ כל צוות שלהם כדי להחליט איזה חברי צוות לא פעילים מספיק עבור מעמד סגל ארגוני. אורי מוסיף וממליץ לכל מלווה לעשות שיחות חתך חצי-שנתיות עם כל חבר בכל צוות.

 

6. צוות עיצוב שנתי

מעדכנת: אופיר

סם דניאל ומעיין אלבז הצטרפו לישיבה.

 

סם מציגה לועד שירות בשם canva שמאפשר עבודה קלה עם גרפיקה, גם לאנשים שאינם גרפיקאים, אך השירות החינמי שלהם לא ברמה בניגוד לשירות בתשלום.

הועד שואל לגבי תמיכת השירות בשפה העברית – סם מגיבה שלמיטב היכרותה יש תמיכה סבירה. מבחינת כמות משתמשים, עם משתמש אחד אפשר להיכנס בכמה מחשבים שנרצה (אבל רק מחשב אחד בכל רגע נתון).

עלות המנוי – מנוי חודשי זה 13 דולר בחודש, שנתי יוצא 10 דולר בחודש. יש 30 יום בחינם.

אורי מציע לעשות תוכנית חודשית לחודש אחד – כלומר, נשתמש בחודש החינם ובחודש אחד בתשלום – ואם נראה שהתוכנה מאוד שימושית לנו בשוטף אז ניקח מנוי שנתי. הצבעה – בעד פה אחד.

מעיין מציגה לועד הצעה – הצבת תמות (themes) קבועות לכנסי הארגון. הנושא נוגע בעיצובי הדמויות הארגוניות, סגנון הכתיבה בפרסומים, וכל השפה העיצובית של הכנס. למעשה – מיתוג הכנסים והכנת אריזה גרפית/ויזואלית שתחזור בכל כנס.

מעיין סבורה שתמות קבועות יתרמו למיתוג ויכולת הזיהוי של הכנסים שלנו.

מעיין מציגה לועד את התמות המוצעות: הארוקון – אביב, התחדשות; אנימטאסורי – פסטיבל יפני, קיץ.

מעיין סבורה שלא תהיה בעיה לשנות את עיצובי הדמויות בכל כנס, פשוט יותר ממוקד בתמה הנרחבת, למשל הארוקון יכול להיות פתיחת שנת הלימודים היפנית, אירוע ההאנאמי, ועוד. פלטת הצבעים כן תישאר קבועה לכל כנס. כך עדיין תווצר הפרדה בין שנה לשנה, אך המיתוג יהיה עקבי.

הצעה זו תעזור עם עקביות מיתוג הכנסים; תשמור שילוט קבוע יחסית בין כנסים, מה שיוצר פחות פסולת וגם פחות הדפסות בין כנס לכנס, וכמובן מצמצם עבודת גרפיקה חדשה בין כנסים; ותעזור למקד צוותי עיצוב בין כנסים מבחינת הויזואליות הכנסית. הדבר גם יכול להקל ולעזור בחפיפה של צוותי עיצוב חדשים.

מעיין סבורה שהחיסרון העיקרי הוא פיחות בגיוון הנראות הכנסית שהקהילה וצוותי הכנסים התרגלו אליהם.

מעיין רוצה לסיים באמירה שבהצעתן, צוות עיצוב ארגוני לא יהיה אחראי על עבודת העיצוב הכנסית או על עיצוב הדמויות, מעבר למעורבותה של סם כאחת מיוצרות הדמויות בבדיקה שהעיצובים מתאימים להסכם שנחתם בין היוצרות לאמא"י.

ליאן שואלת איזה משאבים נשאבים מהארגון מעבר לכסף בכל כנס שתמה מתחלפת בו. סם מדברת על אנימציות שדורשות הרבה עבודה – אם יעשו אותן ללא תמה יהיה אפשר להמשיך להשתמש בהן, למשל האנימציה של טקס פרסי האנימה שמשתמשים בה מאז שנוצרה ועד היום. מעיין מוסיפה שבעבודת צוות עיצוב השוטפת – ציורים חדשים, שילוט חדש לכל כנס – אם עושים אותם פעם אחת ולא מחליפים את כל הסט כל כנס, זה יקל על העבודה. מעיין מציגה מצד למשל צוות קוספליי שצריך לעצב שוברים ורוזטות מחדש כל שנה – ולכן כן יש מוצרים שיצטרכו עיצוב מחדש אך כמות משמעותית קטנה יותר מאשר במצב הנתון.

ליאן מציינת שעם צוותי העיצוב שעבדה איתם, אחד התמריצים הגדולים שלהם הוא בדיוק העבודה על הכנת התמה, עיצובי הדמויות והגרפיקות החדשות, זה מה שרוב האמנים בצוות עיצוב רוצים לעשות קודם כל.

סם רוצה לענות על הנקודה הזו – זה אכן מביא דם חדש לצוותי העיצוב, אבל סם סבורה שיהיה יותר טוב לאמא״י לעבור לחופש עיצובי בתוך מסגרת בכל זאת, במיוחד מסיבות מיתוג הכנס הקונסיסטנטי.

ליאן רוצה להדגיש שלשיחת המיתוג צריך להכניס את השיחה לפורום של מש״י ומנהלי הכנסים, לא פורום הועד.

בנוגע להדפסות – ליאן סבורה שהלוגו חייב להשתנות מבחינת לפחות מספר השנה בכל שנה, ולכן ההדפסות הגדולות יצטרכו להיעשות כל שנה. עם זאת סם סבורה שלרוב השילוט הכנסי אין סיבה לעשות עיצוב חדש כל שנה, למשל שלטי האשכולות וכו׳.

ליאן רוצה להוסיף שיישור קו מול צוותי עיצוב כנסיים יכול להיות בעייתי. ליאן חושבת שאישור עיצובי דמויות מאוד מעכב את העבודה מנסיון בהארוקון.

יוני מציינת שיש כאן כמה שיחות לנהל בפורום של צוות עיצוב ארגוני ומנהלי כנסים – אחת עם צוותי עיצוב מהשנים האחרונות על נושא עומס ההדפסות והעבודה, אחת עם מש״י והועד בנוגע לקו מיתוגי ארגוני. רק הקו המיתוגי הוא רלוונטי ישירות לפורום הועד – העניינים הכספיים ושל עבודת צוות עיצוב רלוונטיים למנהלי הכנסים וצוותי עיצוב.

אורי רוצה לומר – לתחושתו העיצובים הארגוניים הם מאוד יפים אבל עלולה להיות פה בעיית ״האנשים שבחדר״ – האם באי כנס אקראיים הם בעלי דעות חזקות בנושא התמות? האם הם בכלל יודעים מה התמות? יכול להיות שאנשים לא באמת קולטים את התמות מלכתחילה. תמר מציינת שאנשים לא יודעים אפילו מי הדמויות בדוכני אמא״י.

אורי מוסיף לגבי הקונספט של התווית כיוון עיצובי לכנסים ע״י הועד – אורי סבור שכמה שיותר אוטונומיה, כך יהיו מנהלים וכנסים יותר טובים, ואמא״י פועלת בקו זה; הנחתה מצד הועד של תמה עיצובית באה נגד עיקרון זה.

תמר מציעה שנמשיך את הדיון לאחר הדיונים מול צוותי עיצוב לדורותיהם. אורי מסכים – הדיון רלוונטי רק ל-2023 בכל מקרה, אז אפשר לחכות לדיונים הללו. יוני מבקשת להוסיף – למעשה רק מ-2024, כי מיתוג כזה רלוונטי רק מהפעם השניה שחוזרים אליו.

ליאן מציינת שתשמח לנסות את התמה והליך העבודה שהוצעו ב-2023 כפיילוט ולתת דיווח לאחר מכן על איך הוא משפיע על העבודה של הארוקון.

צוות עיצוב ארגוני יארגנו ישיבה עם אנשים רלוונטיים מצוותי עיצוב, מנהלי הכנסים ואורחים אחרים הנוגעים לנושא, וידווחו לועד את מסקנותיהם.

 

סם ומעיין עזבו את הישיבה.

7. אנימאטסורי

מעדכן: אורי

הכנס עבר בהצלחה לבנייני האומה. יש קצת דחיפה חזרה מהקהילה על המעבר לירושלים באופן מובן.

הכנס עוד זקוק לכמה חברי סגל, והסגל מרוצה מהמעבר ועושה עבודה נפלאה. הסגל החסר הוא בעיקר סגל שהיה חסר גם לפני המעבר.

 

סוניה עזבה את הישיבה.

8. דיסקורד ארגוני

מעדכן: אורי

אורי חושש שמכיוון שבעיקר הוא פעיל בשרת, בעיקר בדיוני ההנהלה, בסגל הצעיר בדיסקורד יכול להיווצר רושם שהשרת הוא ״השרת של אורי״ ולא השרת של אמא״י. אורי מבקש (אך לא דורש) מהועד להשתתף יותר בדיונים הללו.

9. צוות טכני ארגוני

מעדכנת: תמר

רז אתגר א׳ הצוות החליט לפרוש מהתפקיד. תמר תקיים איתו שיחת סיכום כדי לקבל את כל המידע הרלוונטי.

אורי מציע שתמר תיקח את הצד הניהולי של הצוות לתקופה הקרובה עד שנוכל לגייס א׳ חדש. הוא יודע שיובל סיוון חבר הצוות מאוד מעוניין להריץ את הפרוייקט של מערכת החברים החדשה של אמא״י, וזו הזדמנות טובה לנסות להתניע מחדש את העבודה לאחר שנראה שהייתה יחסית תקועה כבר תקופה.

אורי רוצה להעלות נקודה לגבי מערכת החברים הנוכחית – כרגע החברות היא בדיוק לשנה מרגע החידוש. אורי מציע שחידוש החברות יהיה למאוחר מבין – שנה מתאריך התפוגה הנוכחי של החברות, או שנה מיום החידוש. הועד מסכים להצעה זו, שתדרוש מימוש במערכת החברים החדשה; אין פה שינוי ברמת הארגון, רק וידוא שאנשים לא משלמים בטעות פעמיים על אותה תקופת חברות באמא"י.

10. סיכום הארוקון

מעדכנת: ליאן

ליאן מבקשת לקבוע ישיבת סיכום שלא מן המניין להארוקון בספטמבר. יוני תקבע את הישיבה.

11. הארוקון 2023

מעדכנת: ליאן

העבודה על הכנס תחל באוגוסט.

 

הישיבה נסגרה.