הקדמה

לאחר פגרה לא קצרה, הניוזלטר חוזר עם כל העדכונים החשובים של אמא"י – ארגון אנימה ומנגה ישראל. הפעם תוכלו לקרוא חדשות על האירועים הקרובים הבאים אלינו לטובה, עדכון על הבחירות האחרונות לוועד אמא"י, סיכום השנה החולפת בארגון וכמובן איחולי חג חנוכה שמח לבביים. קריאה מהנה!

איור: Kukeshii

איור: Kukeshii

 

1. היקאריפסט – אירוע חנוכה בשיתוף אמא"י!

בחנוכה הקרוב, האנימה מגיעה לדיזנגוף סנטר!
בתאריכים 9-10 לדצמבר יתקיים אירוע חנוכה של אקיהברה הקטנה בשיתוף אמא"י.
האירוע יתקיים במשך יומיים בין השעות 11:00-20:00. באירוע יהיו דוכנים, תכנים וקוספליי.

כרגע על מנת שהאירוע יצליח על הצד הטוב ביותר אנחנו צריכים מתנדבים שיעזרו לנו! רוצים להתנדב? הירשמו עכשיו כאן!
פרטים נוספים על האירוע אפשר למצוא בדף האיוונט שלו בפייסבוק.

איור: Dana Feige

איור: Dana Feige

 

2. מסיבת ג'יי פארטי לכבוד השנה החדשה!

השנה 2018 מתקרבת לקיצה, ולכבוד השנה האזרחית החדשה צוות ACC מרים לכם מסיבת ג'יי פארטי מטורפת! שריינו עכשיו ביומנים את התאריך: 27.12.18
משעה 22:00 עד 3:00 במועדון הבראסקו, רחוב השרון 12, תל אביב.
המסיבה לבני 18+ בהצגת תעודת זהות

איור: סם דניאל

איור: סם דניאל

 

3. בחירות לועד אמא"י

בשעה טובה בתחילת חודש נובמבר נבחרו חברי הוועד שיובילו את אמא"י בשנה הקרובה. זאת לאחר שהבחירות נדחו מאוקטובר, באסיפה בה היו רק 6 מתמודדים מתוך ה-7 הדרושים להרכבת הוועד. גם בבחירות האחרונות נראה תחילה כי אין מספיק מתמודדים, אך בשנייה האחרונה רגע לפני דחיית הבחירות, עוד מתמודד אחד הציע את עצמו והבחירות התקיימו כסדרן.
חברי הועד לקדנציה 2018-2019 הם:
יו"ר הארגון אורי מרקוביץ', תומר דוד, יוני לינדר, בן דינוביץ', אלה ברוך וחברי הועד החדשים לירון אפריאט ותומר שלו.
בבחירות גם נבחרו חברי ועדת הביקורת סבי איזילוב ומאיה רוזנשיין.
נאחל בהצלחה לכל חברי הועד החדשים והממשיכים ושתהיה לכולם שנה מוצלחת באמא"י!

חברי הועד החדשים מימין לשמאל: לירון אפריאט, אורי מרקוביץ', בן דינוביץ' (בתמונה בטלפון), אלה ברוך, תומר דוד, יוני לינדר ותומר שלו.

חברי הועד החדשים מימין לשמאל: לירון אפריאט, אורי מרקוביץ', בן דינוביץ' (בתמונה בטלפון), אלה ברוך, תומר דוד, יוני לינדר ותומר שלו.

 

4. סיכום קדנציה 2017-2018

סיכום השנה החולפת באמא"י מפי הועד היוצא:
שלום לכל חברי הארגון!

הייתה לנו קדנציה עמוסה עם הרבה תהפוכות, והיא כמעט הגיעה לסיומה, אז הגיע הזמן להסתכל אחורנית ולהיזכר מה היה לנו בקדנציה הזו.

לראשונה, היה לנו לא אירוע חנוכה אלא כנס חנוכה. בניהולו של דרור טל קיבלנו כנס מוצלח ומהנה שהוכיח לנו שכנס לא חייב להיות באולם מנצנץ בשביל לאחד את הקהילה באהבתה לתרבות יפן.

לאחר מכן היה לנו כנס הארוקון מוצלח כהלכה, בו אף התקיימה הגרלה על כרטיס טיסה ליפן. את הכנס ניהל ניר דרניצקי, המנהל את כנסי הארוקון כבר ארבע שנים – מאז הארוקון 2018. בכנס זה הודיע ניר על פרישתו מהתפקיד; וועד אמא"י מצדיע לו על תרומתו ועשייתו עבור הקהילה למשך זמן כה רב, ומאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו. אנחנו מקווים לראות אותו ממשיך לפעול לטובת הקהילה כמו שעשה כבר שנים רבות!

בתקופה שבין הארוקון לכאמ"י ראינו את חזרתה של הג'ייפארטי, בניהולה של שרית אגב ובליווי קורל מרק מצוות התכנים השנתי. המסיבה הייתה הצלחה מסחררת ואנו מקווים להמשיך לקיים מסיבות אלו עבורכם!

האירוע הגדול האחרון של הקדנציה היה כאמ"י, בניהול חן וייס, שהציג לראווה את רבגוניות הכישרון של הקהילה שלנו, כאשר לצד תחרות הקוספליי המרהיבה ראינו גם את תחרות השירה אמא"ידול ואת תחרות הציור של פרויקט תלתן לוקחים את מרכז הבמה וגורפים תשומת לב והשתתפות שלא היו להם לפני כן. הועד מודה לחן על העבודה הנהדרת על הכנס. בכנס זה גם עבדנו יחד עם נציגים של אמני הקהילה, לאחר פניה מטעם יעל גבעון, על מנת לשפר את סמטת האמנים עבור כל באי הכנס – ואכן כתוצאה ישירה מפנייתה המקום לאמנים בסמטה הוכפל וההגעה אליהם הפכה ליותר נוחה לקהל!
אך בעוד שהכנס היה הצלחה למבקרים, הוא המשיך טרנד מדאיג של ירידה בכמות המגיעים לכאמ"י, למרות כל ההשקעה והתוכן שהיה לו להציע. הועד הנוכחי סבור כי יש לקיים דיון רציני על עתיד כאמ"י, כי בעוד שהכנס חשוב לנו כארגון וכקהילה, אם כמות המגיעים יורדת ויורדת יש להתחיל לעשות חושבים על איך ממשיכים מכאן. הועד הנוכחי סמוך ובטוח שהועד הבא בשיתוף עם מנהל כאמ"י הבא יוכלו להגיע לפתרון שישמר את מעמדו של כאמ"י ובד בבד יתאים למימדיו וכמות המגיעים שלו יותר מהמצב הנוכחי.

וכמובן שהארגון לא מקיים רק אירועים, וישנם מספר פרויקטים שראוי לציין את הישגיהם.
ראשית הכרזנו השנה שאמא"י ישלחו נציגים בשם ישראל כבר ב-2019 להשתתף בתחרות ה-WCS, World Cosplay Summit, ביפן. תחרות זו הינה תחרות הקוספליי הגדולה בעולם בה משתתף זוג קוספליירים מכל מדינה, ואמא"י גאים על ההזמדנות לשלוח את מיטב הקוספליירים המוכשרים בארצנו לשם. השתתפות זו לא הייתה אפשרית ללא העבודה של צוות ACC, Amai's Cosplay Commitee, בהובלת חברת הועד אלה ברוך, א' הצוות בדימוס מעיין קנאי והממונה לנושא WCS בצוות, עמנואל יוסופוב; הועד מודה לצוות ולחבריו על ההזדמנות ומצפה בקוצר רוח לראות את חברי הקהילה מרהיבים בכשרונותיהם בתחרות בשנה הבאה!

שנית נציין את פרויקט הספריה; במהלך השנה הוא עבר התחדשות, כאשר גויס א.פרויקט חדש – דרור טל והצוות ליצור מחדש קשרים עם הספריות ואף פתח קשרים חדשים. במהלך הקדנציה נתרמו, נאספו ונרכשו כ-500 כרכים חדשים, וחלקם כבר פוזרו לספריות השונות, כאשר יש רבים כל כך שהשאר ימשיכו להיות מחולקים כבר בקדנציה הבאה.

ובנימה זו נסגרת השנה שלנו. לא היה ניתן בסיכום זה לציין אפילו קמצוץ מהאנשים הרבים שתרמו ותורמים לארגון לאורך הקדנציה, בעבודה כנסית או עבודה שוטפת, והארגון תמיד צריך אנשים נוספים. למעשה, בעת כתיבת מילים אלו כבר חלף לו מועד הבחירות לוועד הארגון ולועדת הביקורת בהחלטה כי נדחה את הבחירות לחודש נובמבר עקב חוסר במתנדבים לתפקידים אלו. אם יש דבר אחד שהועד הנוכחי רוצה להפציר בחברי הארגון, אז זהו רק: בואו להתנדב! הקהילה שלנו כל כך מדהימה ומסוגלת לכל כך הרבה, אך כל היכולת הזו באה לבסוף מכם, חברי הקהילה. בלעדיכם אין טעם לכל מה שאנחנו עושים, אך בלעדיכם גם לא יהיה מי שיעשה אותו.

בברכת קדנציה טובה ומוצלחת לוועד שיכנס אחרינו,
ובתודה לקהילתנו המדהימה,
ועד אמא"י

איור: סם דניאל

איור: סם דניאל

 

4. פרוטוקול

לעיונכם, פרוטוקול ישיבת הועד של חודש אוגוסט הועלה לאתר אמא"י. ניתן למצוא אותו בקישור הזה.
לא התקיימו ישיבות ועד בחודשים ספטמבר ואוקטובר.

 

 

5. הארוקון 2019

למי שמעוניין לקחת חלק בכנס ולהצטרף למשפחת המתנדבים, ההרשמה להתנדבות פתוחה עכשיו, ואתם יכולים להירשם בטופס שבקישור הזה.
כמו תמיד, אנחנו ממליצים בחום לעקוב אחרי העדכונים בדף האיוונט של האירוע בפייסבוק, אובעמוד האינסטגרם של אמא"י.

 

עיצוב: שלי ציפקין

עיצוב: שלי ציפקין

 

 

עד כאן לניוזלטר נובמבר 2018. אנחנו מאחלים לכם חג חנוכה שמח, מלא אור, מלא סופגניות ומלא סדרות אנימה שיעשו לכם את החורף חם ונעים!