איזה התרגשות! זהו הניוזלטר האחרון לשנת 2019, ובעצם גם לעשור הזה. מבחינת היצע סדרות האנימה ללא ספק הייתה שנה מדהימה, עם שלל סדרות מהנות ושמות כותרים חדשים שכבשו את לבבות המעריצים! גם באמא"י אנחנו מסכמים שנה, שנה של פעילות וצמיחה, אתגרים ישנים וחדשים ושלל אירועים שנתפרו במיוחד לקהילת חובבי האנימה בארצנו. מה נותר לנו לאחל? שגם השנה האזרחית החדשה הבאה, וכמובן גם העשור הבא, יהיו מלאים בעשייה, בצמיחה והתפתחות של הארגון ושל הקהילה. שתהיה לכם קריאה מהנה!

שנה אזרחית מהממת!איור: סם דניאל

1. הארוקון 2020

תזכורת חשובה: כנס האנימה הגדול של השנה, הארוקון 2020 , יתקיים השנה בתאריך 10.03.2020 בבנייני האומה בירושלים!
רק סיימנו לחגוג את חג החנוכה, אבל ההכנות לאירוע הענק בפורים ממזמן בשיאן, ולנו רק נותר לעדכן אתכם במה שאתם צריכים לדעת.

טקס פרסי האנימה 2020:
כן כן, טקס פרסי האנימה (שנקרא נאמ"י בשנה שעברה) חוזר לשנה נוספת, אך הפעם הוא גדול יותר, נוצץ יותר והרבה יותר מרגש! איזה סדרות אנימה הולכות לזכות בתואר סדרות האנימה האהובות של השנה?? אתם מחליטים!
איזה קטגוריות יש לנו השנה? אלו כל הקטגוריות מתוכן תצטרכו לבחור:

  • סדרת השנה
  • הסדרה הממשיכה של השנה
  • האנימציה הכי טובה של השנה
  • פתיח השנה
  • סגיר השנה
  • בסט בוי
  • בסט גירל
  • הפתעת השנה
  • שיפ השנה

ולכבוד 2020 באופן חד פעמי יצרנו קטגוריה מרגשת במיוחד – האנימה של העשור! למי מסדרות האנימה בעשור האחרון מגיע התואר הנחשק??? אתם תחליטו!
ההצבעה תיפתח בהמשך אז תמשיכו לעקוב אחרי העדכונים באתר הארוקון וברשתות החברתיות!

טקס פרסי האנימה

גרפיקה: לי ציפקין

הופעה של הפועל טוקיו:
מה עוד מחכה לנו בהארוקון 2020? ובכן, הכנס מחכה לכם הפתעה מיוחדת: בפעם הראשונה על בימת האולם הראשי בבנייני האומה, תופיע להקה ישראלית שכל כולה – אנימה.
הפועל טוקיו היא להקה של שישה חברים מוכשרים שהתאספו כדי להרים מופע מחווה לסדרות שכולנו הכי אוהבים.
סקרנים? אתם יכולים כבר לשמוע הצצה למופע בקאבר המהמם שהם עשו לאחד השירים הפופולאריים והאהובים ביותר: Blue Bird, הפתיח השלישי של נארוטו שיפודן. האזנה נעימה!

הפועל טוקיו

ההרשמה להתנדבות עוד פתוחה! 
אנחנו יכולים להעמיס בתכנים נפלאים ולעשות המון חידושים בכנסים, אך שום דבר מזה לא יכול לצאת לפועל בלי מתנדבים – ואנחנו צריכים עוד הרבה מהם.
הירשמו עכשיו למשפחת המתנדבים של הארוקון ותזכו לחוויה יוצאת דופן מכנסים, כניסה חינם ואוכל בחינם! נשמע לכם מעניין? כנסו לרשימת התפקידים שיש לנו ותעזרו לנו להפוך את הכנס לחוויה בלתי נשכחת לכל מי שיגיע!

התנדבות

איור: Neta feldman


2. ערב אנימה על הבר ב-LVL UP

לאור הצלחת האירועים הקודמים והביקוש הגובר, אתם מוזמנים לערב הרצאות נוסף שיתקיים בבר הגיימינג LVL UP!
שריינו כבר עכשיו ביומן: הערב יתקיים בתאריך 21.01.2020 החל מהשעה 21:00 עד 23:00.אילו הרצאות מחכות לכם הפעם?מסע הופעות בארץ הפלאות / סם דניאל
תשכחו מכל מה שאתם יודעים על מוזיקה והופעות – ההופעות ביפן הן עולם אחר, מלהיב ומלא בחוקים מוזרים (שלכולם יש היגיון!). סקירה ממקור ראשון על תרבות ההופעות וטירוף הקומיקט ביפן, ואיך הגעתי למסקנה שסיכות הן מוצר האנימה הכי טוב שיש.
ההרצאה מועברת על ידי סם דניאל, פרילאנסרית, מרצה ותיקה וסגל ארגוני באמא"י. גילתה את עולם האוטאיטה (זמרי קאברים יפנים) לפני שלוש שנים ומאז באובססיה של טיסות להופעות.פורטונה, מידה טובה והיטסוזן: מבט פילוסופי על היצירות מבית CLAMP / ערן בן אשר
קולקטיב המנגאקות "קלאמפ" פועל כבר למעלה מ-30 שנים וחתום על חלק מהמנגות והאנימות הפופולאריות ביותר ב20 השנים האחרונות, ביניהן סאקורה לוכדת הקלפים, טסובאסה כרוניקל, קוד גיאס ועוד. בתוך היצירות שלהן, נוהגות היוצרות לשלב פיתוחי עלילה מורכבים ונושאים פילוסופים עמוקים שלעתים דורשים מאיתנו הסתכלות קרובה יותר. במסגרת ההרצאה נבחן גישה חדשה לבחינת העלילות המורכבות, וננסה לענות על שאלות כמו: מהי מידה טובה ואיך היא עוזרת לאדם לגבור על קשיים? מהי פורטונה, ואיך היא משפיעה על חיינו? ומהו היטסוזן – המונח שמופיע ביצירות של קלאמפ שוב ושוב?
ההרצאה מועברת ע"י ערן בן אשר, בוגר תואר B.A במסלול המשולב לתקשורת פוליטית בבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת בר אילן ואוהד גדול של CLAMP כבר מגיל צעיר.ערב ההרצאות יתקיים ב- 21.01.2020 החל מהשעה 21:00 בבר LVL UP, יד חרוצים 14, תל אביב.
מחיר הכניסה: 30 ש"ח.
יהיה ניתן לרכוש כרטיסים במקום או בקנייה מראש בקישור שיתפרסם בקרוב בדף הפייסבוק של אמא"י.*הכניסה מגיל 18 ומעלה בלבד
ערב הרצאות על הבר
גרפיקה: נאור טביב

3. ערב קראוקה

לא יכולים להפסיק לזמזם לעצמם את הפתיח של Demon Slayer? מתים שכולם ישמעו את הביצוע שלכם לשיר הפתיחה השני של JoJo's Bizzare Adventure? חושבים שאתם מסוגלים לבצע את שיר הפתיחה של Tokyo Ghoul בלי להחנק??? בואו לאירוע הקראוקה בו כולנו נשיר ביחד את מיטב השירים מסדרות האנימה האהובות עליכם!
האירוע יתקיים בתאריך 31.01.2020 בסאב-זירו, חלל המועדון שלנו, שהגישה אליו מקומה מינוס שלוש מחניון הסנטר. הכניסה חופשית!

באירוע תוכלו לשיר שירים מתוך מאגר הקראוקה של אמא"י, כאשר את רשימת השירים המעודכנת ניתן למצוא בלינק הבא:
https://www.amai.org.il/karaoke

מעוניינים לבקש שיר שלא נמצא במאגר? פנו אלינו במייל [email protected] ונעשה כמיטב יכולתנו לסייע!
פרטים נוספים על האירוע ניתן למצוא באיוונט בפייסבוק.


4. פרוטוקול

לעיונכם, פרוטוקול ישיבת הועד של חודש נובמבר הועלה לאתר אמא"י. ניתן למצוא אותו בקישור הזה.


5. המלצה חודשית

שם: Kaguya-sama: Love is War

ז'אנר: קומדיה, רומנטיקה, סיינן

מספר פרקים: 12

סטודיו: A-1 Pictures

עונת שידור: חורף 2019

Kaguya-sama: Love is War

הסדרה הזאת כנראה לא תזכה בתואר "סדרת השנה", אבל שנייה לפני שמתחילה שנה אזרחית חדשה, אנחנו בכל זאת נמליץ על אחת הסדרות שהכי חיממו לנו את הלב ב-2019.
הסדרה מספרת על שני תיכוניסטים בשם מיוקי וקאגויה שהתאהבו אחד בשנייה. רק מה, שניהם גאונים עם אגו בשמיים ומבחינתם להתוודות על אהבתם זה סימן של חולשה, לכן הם יעשו הכל כדי שהצד השני יתוודה קודם. מכאן במקום סדרה רומנטית-קלישאתית אנחנו מקבלים קרב מוחות מטורף שהופך את כל הסיטואציה למצחיקה במיוחד.
אבל אל דאגה – לצד ה"אקשן" שקרב המוחות הזה מספק ולצד הקומדיה המצחיקה, יש לסדרה גם צד רגיש ומתוק שרק מחכה שיגלו אותו. קצת כמו האופי האמיתי של קאגויה ומיוקי. תנו לסדרה הזאת צ'אנס ואולי גם אתם תתאהבו 😉