הקדמה

כך נגמרת לה שנת 2017, שנה מלאת הפתעות וחדשות בעולם האנימה ובקהילה הישראלית. השנה היו המון שיתופי פעולה מעניינים לאמא"י, כמו פסטיבל האוכל האסייתי, וכן אירועי תוכן וקראוקה מהנים. נפתח חשבון אינסטגרם לארגון, ולהארוקון הגיעו שני מדבבים מוערכים מיפן. את הניוזלטר נתחיל עם מילות סיכום שנה מיו"ר הארגון, אורי מרקוביץ', לאחר מכן עדכונים על הארוקון הקרב ובא ונסיים עם המנצחים בתחרות תלתן והמלצה אחרונה לאנימה מוצלחת מ-2017. קריאה מהנה ושנה אזרחית חדשה טובה!

 

1. דבר יו"ר אמא"י – אורי מרקוביץ'

שנה חדשה טובה לכל חברי הארגון!
השנה הזאת הייתה השנה הראשונה של הארגון כארגון עצמאי, וזאת הייתה שנה ארוכה ועמוסה בדברים.
אחרי שלושה כנסים מוצלחים, הארוקון, כאמ"י וכנס חנוכה, ומגוון אירועים ופעילויות שנתיות שונות אנחנו שמחים שהארגון סופית סיים את תהליכי ההקמה שלו ואפשר להתקדם לשנה החדשה עם התמקדות בארגון ובאנשיו. אנו מקווים השנה להגדיל את מספר הפעילים בארגון ולתת לכל מי שרוצה לתרום לקחת חלק.
אני מאחל לנו שנה של סדרות חדשות והמשך מוצלחות ועוד שנה שבה נוכל להנות יחדיו מהתחביב.
שלכם,
אורי מרקוביץ'
יו"ר אמא"י

שנה טובה

עיצוב גרפי: ביאטריס ריטנבנד

 

2. כנס הארוקון 2018

נפתח האתר הרשמי עם כל העדכונים השוטפים, ובקרוב גם יהיה ניתן גם לרכוש כרטיסים: http://2018.harucon.org.il/
כמו כן, נפתח איוונט בפייסבוק שגם יעודכן באופן שוטף, מוזמנים לסמן שאתם מגיעים 😉

רוצים לעזור ולתרום לכנס? ההרשמה למתנדבים נפתחה ואתם יכולים עכשיו להגיש מועמדות:
http://2018.harucon.org.il/הרשמה-למתנדבים/
באתר יש פירוט מלא של כל התפקידים שאפשר להירשם אליהם ואת טופס ההרשמה. מדובר בחוויה ייחודית ועזרה עצומה לתפעול הכנס, כך שאנחנו מעודדים אתכם בחום להתנדב! בהצלחה!

הארוקון 2018

 

3. זוכי תחרות תלתן

אנחנו שמחים להציג את זוכי תחרות הציור הראשונה של פרויקט תלתן, אשר התקיימה במסגרת כנס חנוכה.
לזוכים הוענק סל כלי יצירה מתנת ארטא.

הזוכים בקטגוריית בחירת השופטים:
במקום הראשון – דיאנה יודקוב
במקום השני – מאיה אבני

הזוכים בקטגוריית חביב הקהל:
במקום ראשון – מאור גל
במקום השני – אירד אייזיק

אנו מברכים על כל היצירות המדהימות שהשתתפו ומקווים להמשיך לראות את מיטב אמני הקהילה בתחרות הבאה!
את היצירות הזוכות ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם של אמא"י!

 

4. פרוטוקול

לעיונכם, פרוטוקול ישיבת הועד של חודש נובמבר הועלה לאתר אמא"י. ניתן למצוא אותו בקישור הזה.

 

5. המלצה חודשית

Houseki no Kuniשם: Houseki no Kuni

ז'אנר: אקשן, פנטזיה

מס' פרקים: 12

סטודיו: Orange

עונת שידור: אוקטובר 2017

אין כמו לסיים את 2017 עם אחת הסדרות הטובות של השנה שיצאה ממש בסופה.
הוסקי נו קוני מתחילה כסיפור שנראה פשוט על חברה של יישויות בנות אלמוות וחסרות מגדר הנקראות אבני חן (שאפנה אליהן בלשון נקבה כי עברית שפה קשה). כל אחת קרויה על שם אבן חן אחרת, ולה התכונות הפיזיות של אותה אבן. לאבני החן יש אויבים התוקפים אותם בפעם בכמה ימים במטרה לחטוף אותן ולקחת אותן לירח.
לאט לאט הסיפור מתקדם ומתגלות שכבות נוספות של מיסתורין – על אנשי הירח אך גם על אבני החן והעולם המכיל את העלילה. הגיבורה שלנו, פוספופילייט, היא אבן חן שבירה והצעירה שמבין חברותיה (בת 300 שנה בלבד), שהוטלה עליה המשימה ליצור אנציקלופדיה. אך מה שהיא מגלה הוא הרבה יותר מהגדרות פשוטות שאפשר לרשום בספר.
הסדרה מלאת אקשן ורגעים המשאירים אותנו על קצה הכיסא. הדמויות מקסימות, ובזמן שקצת קשה לעכל את פוס בהתחלה, היא עוברת התפתחויות וגדילה כדמות באופן שנדיר לראות על המסך.
מבחינת עלילה ודמויות אין ספק שמדובר ביהלום (pun intended) אך אחד הדברים שהכי מייחדים את הסדרה הוא השימוש הגאוני ב-CGI. השימוש באנימציית מחשב לא רק נראה ממש טוב, הוא גם כמעט הכרחי לאסתטיקת הסדרה (למשל שיערות הדמויות אינן רגיל אלא מעין אבני חן, שקופות למחצה ומחזירות אור, והאנימציה הממוחשבת רק מחמיאה להן). אם אי פעם רציתם לראות שימוש נכון ב- CGI, זאת הסדרה בשבילכם.
הן העלילה, הדמויות, סצנות האקשן היפיפיות והשימוש החדשני והמדהים באנימציה ממוחשבת הופכים את הסדרה לאבן חן שמומלץ לא לפספס. אנחנו לא מצטערים על כל ה-puns.

 

עד כאן לניוזלטר לחודש דצמבר, וכן עד כאן גם לניוזלטרים של 2017. מקווים שנהנתם מהניוזלטרים של השנה האחרונה, ושתמשיכו להנות מהם גם בשנה הבאה, וכמובן שתהיה לכם שנה נפלאה מלאת סדרות אנימה שוות! 2018, הנה אנחנו באים!