הלכתי ישיר אישית מדי? אני בסך הכל מנסה להבין את פשר הטרמינולוגיה התמוהה, בעיקר כשאתה בעצמך מראה בתגובה כי היא לא מוצדקת.
כפי שאפשר להתרשם מהשירשור המפלצתי שנוצר בהמשך לפרסום על ביטול הכנס, חוסר ההבנה היה חלקי ובהחלט לא גורף. היכן שהתגלה חוסר הבנה שכזה, הרי שאור השקיע מאמץ לא שפוי ממש בכתיבת תגובה; אם איני טועה הוא כתב מעל 60 תגובות אישיות. התגובות הללו, על ההסברים וההבהרות שלהם, הצטרפו להודעות הפרטיות בפייסבוק ולמיילים שטופלו סביב הביטול. כך שגם החלק הנעים פחות של האירוע לא תפס אף אחד עם "המכנסים למטה".
אין ספק שקיים עדיין פער בהבנה של הנסיבות הארגוניות של אמא"י בקרב לא מעט מעריצים, אבל הסיבות לכך במקרים רבים כבר אינן תלויות בארגון; דיבורים אינסופיים על "שקיפות ארגונית", כאילו זה מושג מופשט ולא רשימה של נקודות מעשיות, לא יכסו את האמת הפשוטה שמישהו גם צריך לצרוך את המידע המוצג ולעשות איתו משהו וזה חא באמת קורה.
היכן שזה תלוי בארגון, המציאות בהחלט לא מסכימה עם הקביעה הכללית והמופשטת שלך, בעיקר כשהיא מתבססת על דוגמא אנקדוטית לחלוטין - עצם זה שהיו לא מעט אנשים שכן הבינו ומבינים את הנסיבות הארגוניות עוד טרם פירוט נוסף מצידנו, ועצם זה שסגל נאטסוקון הצהיר בריש גלים כי המטרה שלו אינה לחבל בעשייה הארגונית וכי הוא מבין את הנסיבות הארגוניות, מהווה הוכחה לכך שביטול הכנס היה דווקא נקודת מבחן מוצלחת עבור השקיפות הארגונית. אפשר להתווכח על האם אפשר היה למנוע עוד 10 תגובות מתלהמות וחסרות הבנה או לא, אבל שום דבר לא תומך בהגדרה של העסק כ"פיאסקו".
כל זה לא נכתב בניסיון להתגוננות עקר (מזמין להעיף מבט בפרוטוקול יולי 2013 כדי להבין כמה אני כנה בנוגע לחולשות הארגוניות), אלא בניסיון להבין את פשר האמירה שלך; האם אתה מבין את הנסיבות ומכיר את העובדות? מה בעצם אתה רוצה\מציע לעשות כדי למנוע את "הפיאסקו הבא"? מה מקומו של "פיאסקו" כזה בסדר יום שלך, בהתחשב בכך שאירועים כאלו הם היוצאים מן הכלל ולא מייצגים כלל וכלל את העשייה הארגונית השוטפת - מעבר לטפל ולמילים הגדולות, מה העיקר המעשי והקונקרטי שלך?
_________________ - בלוג העוסק באנימה, מנגה ובתרבות האוטקו, ביפן ובעולם. בלוג מחשבות רציני כמעט לגמרי, אני מניח.
|